Hehe! kan berätta när min son åkte med mig, han började åka med på lite kortare turer till affären några ljumna sommar kvällar o gillade det skarpt, men var lite osäker! för farsan hade ju snackat med polarna om hur fort o vilket djävla drag det var i grejerna, när grabben åkte med tog jag det väldigt lungt, men jag ville ju att han skulle få känna på axet lite lagom i alla fall!.
Men han var alltid lite spänd o samlad, förmadade mig gång på gång, att jag inte skulle "dra på" nånting....SÅ en dag!!!! tror han fyllt tio, lyfte han visiret vid ett rölyse, o sa! med darrande röst! Pappa drapå lite nurå!!! , Ok! håll i dig ordentligt då!, jag kännde hur han krampaktigt kramade sina armar runt min midja, GRÖNT..jag drog på lite lagom o kände hur han sögs bakåt på mc`n... Sommar kvällen var ljum o jag o min grabb delade den underbaraste av känslor, G-kraft o vrålet ifrån en axelererande motorcykel, jag hade ett fånigt leende på mina läppar o kände mig lycklig...
Vid nästa korsning var det rött, jag saktade in försiktigt o väntade mig att grabben skulle tjuta av förtjusning, jag hann knappt stanna förren jag hörde hur grabben fälde upp sitt visir, jag var snabbt upp med mitt o vred på skallen för att se förtjusningen i hans ögon........Vad jag ser o hör är grabben helt röd i ansiktet som skriker...DET DÄR GÖR DU INTE OM!!!!!
Nu är han 14 o älskar att åka hoj med Pappa o Pappa älskar att åka med honom....
Klart ungen skall med, och jag vet att du kör ansvarfullt..dela glädjen..