gojje skrev:
men jaha... hur funkar d då? Läste någonstans att man måste ha internationellt körkort för bil på vissa ställen i Australien.
Äre nån som vet om man kanske får köra mc utan kort, eller om man typ kan "muta" sej till körkort.
Hade gärna velat övningsköra lite när jag e där nere ett år serru!!!
Vi har även funderat på att dra till England, Kanarieöarna... Nya Zeeland... eller har du nåt bättre förslag?
*pling* vet ni vad, om jag får köra hoj där nere så kommer jag kunna köra redan i januari!!! mooohaaaaaha
Internationellt körkort behövs både i australien och nya zeeland för bil. Sen vet jag inte om deras regler säger att man får köra hoj på bilkörkortet, tåls att titta upp.
Visst det kan vara kul att köra hoj i australien, om man inte gillar att ha skarpa kurvor och älskar när det kommer galna kängrus överallt. (O då menar jag överallt, om man håller till på västkusten. Kan även komma en lite halv påtänd haj o bita dig i häcken. ) Iförsig allt beror ju på vad du vill köra för hoj. Själv skulle jag nog ta en AfricanTwin, transalp eller liknande offroad åk, så man kan åka mycket "vid sidan om". Det är nästan ett måste om man ska få uppleva något av australien.
Sen skulle jag starkt rekomendera sporthoj i Nya Zeeland (Södra ön, Störst utav de båda "öarna" men endast 900 000 utav 4,5 miljon). Otroligt fin natur och mycket fina vägar, kurviga, bra asfalt och perfekta tempraturer (Som hemma fast annorlunda). Även där skulle jag nog rekomendera någon sväng med en offroad hojj. Finns mycket roliga offroad vägar där.. Har själv inte kört hoj i Nya Zeeland, utan det fick bli jeep semester istället.
Bara mitt lilla inlägg till debatten.
Och ha en trevlig resa
/Brkn