Åka ner till nümburgring kanske?

Just_Snubben

Ja va säger man...
Gick med
11 Oct 2004
Ort
La Solagardé de huddánshe
Hoj
zx6-Räser,Räser
NU e det så att jag aldrig har varit nere på nümburgring men vill jättegärna åka dit... är det nån som vet hur, när eller vem man kan fråga? tänkte åka ner i sommar ... är det fler som e sugna så tveka inte på att skriva en rad o beretta hur man ska gå till väga.. :tummenupp
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
http://nurburgring.de/?lang=eng

--> "norschleife" <---klicka

En bra början för att se vad som gäller, pris & regler om inte annat.

Tänk på: Högljuda 4-1 system är INTE tillåtna, såg åtminstone en snubbe som fick vända vid bommen i somras (gatlegala bör dock gå bra).

Hotell löser sig på plats så det är ingen idé att förboka, hela regionen kryllar av små hotell eller B&B (zimmer-frei som det heter därnere) högst 500:- för ett dubbelrum skall man betala. Norr om Adenau (3-4mil) ligger Ahr-dalen som är mycket mysig + go hojväg, i allmänhet är vägarna runt ringen som gjorda förmcåkning. Söderut finns Moseldalen samt staden Cochem -samlingsplats för mc-åkare. Eller varför inte dra till Luxemburg ?
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Pebl skrev:
http://nurburgring.de/?lang=eng

--> "norschleife" <---klicka

En bra början för att se vad som gäller, pris & regler om inte annat.

Tänk på: Högljuda 4-1 system är INTE tillåtna, såg åtminstone en snubbe som fick vända vid bommen i somras (gatlegala bör dock gå bra).

Hotell löser sig på plats så det är ingen idé att förboka, hela regionen kryllar av små hotell eller B&B (zimmer-frei som det heter därnere) högst 500:- för ett dubbelrum skall man betala. Norr om Adenau (3-4mil) ligger Ahr-dalen som är mycket mysig + go hojväg, i allmänhet är vägarna runt ringen som gjorda förmcåkning. Söderut finns Moseldalen samt staden Cochem -samlingsplats för mc-åkare. Eller varför inte dra till Luxemburg ?
moseldalen och nüburring åkte ja förbi i sommras helt otroligt vackert och fina vägar...
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Fanns det inte någon tråd om detta på forumet för några veckor sedan? Var någon som eventuellt skulle fixa någon förar kurs där, eller hur det nu var :va
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Vi e ett gäng som ska till Isle Of Man...häng på där istället.
 

Joakim

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Jag var ner i höstas och körde 12 varv under en dag. Kul bana men med en salig blandning av olika fordon.
Körde ner och hem med hojen vilket inte var det roligaste, vart rätt många pauser längs vägen!

Som någon skrev ovan så är de hårda ang buller. Jag har ett Micron slipon på min hoj och fastnade i bullerkontrollen med för högt värde. Sätt på original för det är inte värt besväret om man fastnar. Gränsen är 100db. Jag hade tur och fick hjälp på den lokala BMW-handlaren med att få ner värdet till under 100db som tur var.

När jag var ner så hittade jag ett rum hos en familj som jag hyrde. Låg nere i Adenau och för 20euro per natt ingick även frukost och fick ha hojen i deras garage. Var väldigt trevliga men talade bara tyska!

Det är väl lite om mina erfarenheter. Lycka till!
//Joakim
 

Just_Snubben

Ja va säger man...
Gick med
11 Oct 2004
Ort
La Solagardé de huddánshe
Hoj
zx6-Räser,Räser
oki track för all info..
men det enda som jag inte hittade var vilka tider dom har öppet för allmänheten?? jag kanske e tjatig men jag e helt besatt av att göra nån nytta i sommar på hojen, det spelar ingen roll hur långt eller var eller när ag åker bra jag åker till ett "mål" någonstans..
är det nå fler som har tänkt på att åke ner i sommar så hänger jag och några fler på!
var ligger isle of man... ? (kanske e trög eller)

/Dempiiishh
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top