Åka norrsväng lördag

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Satan vad kallt det ska bli på lördag. Sol men bara +5 grader, blir till att stoppa i fodret i kläderna! :tummenupp

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder:tummenupp Blir till att ha underställ på lördag... och kanske extra fleecetröja...

Jag har bara dåliga kläder.. Nää jag åker på fredag ist. 5 grader som bäst på lördag... brrrr....

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Vad är du för pussy egentligen??:va Eller är det sukisukin som inte klarar av kyla?

Jag kan stolt säga att jag är en "fintväderåkare". Inge kylskåpskyla, regn, snöoväder, storm, etc. +10 det är min melodi.

Last edited:

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Hejsan.
Jag har lagt upp en tänkbar rutt man kan åka på lördag.
Om man vill så kan man snirkla sig upp mot Gottröra (den vanliga början på onsdagskörningarna).
Sedan skulle vi kunna kolla in vart bikerwoman ska öppna sitt café (hon har inte öppnat ännu om jag förstått rätt, men man kan ju i alla fall kolla var det ligger och hur det ser ut och så)
Sedan kan man trassla sig vidare upp över Rånäs och vidare förbi Södertjära till Norrtälje via Malsta eller nåt sånt.

Vi kan fika på nåt Café i Norrtälje och då kan vi bestämma hur vi fortsätter.
Antingen är man nöjd, splittar och några drar raka vägen mot stan igen eller så kan man fortsätta åka smått och kurvigt. Det finns olika alternativ.

Skulle detta kunna vara nåt?
Jag tänker i alla fall ta det lilla lugna eftersom man är ringrostig och vägarna har säkert grus och skit i kanterna.
Lite kyla klarar man om man klär på sig utav bara helvete :)
Bara det inte regnar, där går gränsen för mig iallafall.

Bifogat

• Kopia av rutt 2009-04-18.JPG
    Kopia av rutt 2009-04-18.JPG
    209.7 KB · Visningar: 91

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1
Jag kan stolt säga att jag är en "fintväderåkare". Inge kylskåpskyla, regn, snöoväder, storm, etc. +10 det är min melodi.

Värme gör det hela lite behagligare, men det är alltid roligt att åka hoj. Skrev mitt inlägg lite på skoj... Men det är lugnt, jag beställer sol och 15+ så att våran Doktor kan komma:tummenupp

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Honda City har öppet hus 18-19 april med provkörning och dyl.

Något att stanna till vid kanske ?

Sånt låter betydligt trevligare för en fintväderåkare att roa sej med :D

Värme gör det hela lite behagligare, men det är alltid roligt att åka hoj. Skrev mitt inlägg lite på skoj... Men det är lugnt, jag beställer sol och 15+ så att våran Doktor kan komma:tummenupp

Jo, hoja e skoj, men frysa e bajs. Blir det 15 kommer jag diReCkt :rofl

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Kommer precis in efter en tur Bulten-Skansundet-Hem... Har fan aldrig frysit så mkt. Och nu e det 5 grader... Hade nog för tunna handskar.

Kör på Peppers devis... är det över +8 kommer jag annars skiter jag i det! Var ingen njutning. I dag saknade jag Tigerns handtagsvärmare :)

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Äh kanske blir för kallt på Lördag?
Nåja, vi får väl se hur det blir.
Kanske ställer in?

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Jaha, jag kommer vara på plats vid 11.00, utvärdering av väderläget gör jag då. Vore ju kul om det blev några stycken iaf...
Ett tänkbart scenario är ju att flytta hela rasket till söndag, ska tydligen bli varmare då, enligt www.yr.no typ +10.

Last edited:

roke

Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Jaha, jag kommer vara på plats vid 11.00, utvärdering av väderläget gör jag då. Vore ju kul om det blev några stycken iaf...
Kommer du kommer jag. :)
Då blir man i alla fall inte ensam :tummenupp
Det kommer bli varmt som fasiken på Lördag. Svettigt i solgasset. :fakta
Får hålla fullt för att svalka sig.

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Hångala..

:krama Ni får väl hångla ordentligt med hojen då för att hålla värmen. Inte svårare än så:yoparty

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Får nog bli söndag för mig också. Tror det blir lite bittert imorgon.
Håller ett öga på termometern, man vet ju aldrig.

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1
Nu vill jag veta om det blir nått åka imorrn? Och om man kan lita på att det kommer några? Känns lite trist att typ alla hoppar av för att det är för kallt och andra anledningar, speciellt om man skulle stå där inne själv efter åtta mils motorvägsåka... Dom som kommer kan väl skriva det? Blir det typ bara två stycken skiter jag i det, då blir det bulten och :hojraket istället

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
Nu vill jag veta om det blir nått åka imorrn? Och om man kan lita på att det kommer några? Känns lite trist att typ alla hoppar av för att det är för kallt och andra anledningar, speciellt om man skulle stå där inne själv efter åtta mils motorvägsåka... Dom som kommer kan väl skriva det? Blir det typ bara två stycken skiter jag i det, då blir det bulten och :hojraket istället
Du har tillräckligt med foton ge mig och Dema2 en chans att komma ikapp. :arsele
Nilax kommer
Jag kommer
Omega3 kommer
räcker det för dig:confused: :va
Nu uppsöker jag strax Bulten och ser om det är någon fotoexpert som hunnit tömma minnet från dina repor:hihi

PS det är fredag då ska man va´ gla´:tungan

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1
Du har tillräckligt med foton ge mig och Dema2 en chans att komma ikapp. :arsele
Nilax kommer
Jag kommer
Omega3 kommer
räcker det för dig:confused: :va
Nu uppsöker jag strax Bulten och ser om det är någon fotoexpert som hunnit tömma minnet från dina repor:hihi

PS det är fredag då ska man va´ gla´:tungan

Jag är alltid glad:)

Hmm, nja... vet inte...:arsele Ska ha överläggning med farsan ikväll och se vad han tycker... Dema2, Dr.P och Tomas tycker jag ska sluta larva sig, och visa sig på donken.

Jag kommer bara kunna vara med typ till klockan tre, så vi kan väl skippa honda city? Så att det blir lite mer åka iaf.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!