Åka r1=billigt !!

Makke

Kabelspikare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Kawa zx6-r -01 , en liten kinamini,
Kollade upp försäkring på en r1:a idag.

Snacka om att jag blev positivt överaskad.Helförsäkring/mån 1397kr !!
R1:a av -98 års modell...26 år hojkort 1 år.

Har lite bonus på länsförsäkringar men detta var trevlig att höra.

Slumptalsgeneratorn har slagit till igen :tummenupp

Mvh Makke
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Makke skrev:
Kollade upp försäkring på en r1:a idag.

Snacka om att jag blev positivt överaskad.Helförsäkring/mån 1397kr !!
R1:a av -98 års modell...26 år hojkort 1 år.

Har lite bonus på länsförsäkringar men detta var trevlig att höra.

Slumptalsgeneratorn har slagit till igen :tummenupp

Mvh Makke


Jag kan mer eller mindre garantera dig att de slagit in fel någonstans och om det är fel komemr försäkringen heller inte gälla. Ring igen och kontrollera priset och ange alla uppgifter på nytt för annars riskerar du att bli utan pengar vid ev. incident.

Jag är kille 26, hojkort ett år... Det absolut billigaste jag kunde försäkra en Hornet 600 -98 för var 28900:- hel/hel (ringde ALLA bolag).....

Jag fick ett bra pris(som ditt) vid ett par tillfällen men ALLA gånger hade de matat in något fel.
Du är ansvarig för att försäkringsbolaget fått rätt uppgifter så att det sitter nån telefonist och slår fel hjälper dig tyvär inte.
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Makke bor visserligen i Avesta, Korvgubbe du bor i stora stockholm..
Det är kanske inte helt omöjligt :va
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Jag fick försäkringspremie på 21749:- Hel/Hel
10720:- Halv/Hel

24 (Fyller 25 iår) Zon 2 (tror jag)

Det tyckte jag var billigt, så det kan nog mycket väl stämma :tummenupp
 

Nostromo

Heppa!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Såld!!
korvgubbe skrev:
Du är ansvarig för att försäkringsbolaget fått rätt uppgifter så att det sitter nån telefonist och slår fel hjälper dig tyvär inte.
Är du säker? Trodde också att det var/är så.
En polare till mig ringde till folksam för att kolla upp en försäkring på sin båge.
Slumpgeneratorn var god mot honom å han fick en billig försäkring.
När han ringer dagen därpå å ska teckna försäkringen så säger de givetvis att den offerten han fick dagen innan var fel, men eftersom han hade blivit lovad denna så skulle de stå för den under ett år.
Sedan sa de att han skulle räkna med att få betala mera nästa år.
Står bolagen för sina fel eller hade han otur å fick prata med TVÅ pers som inte vet vad som gäller?????
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Offert

Begär alltid skriftlig offert när ni får ett bra pris. Då ingår alltid registreringsnumret och avtalet är bindande under offerttiden (normalt 30 dagar). Om ni däremot fråga på t.ex. en R1a från 98 och de ger dig fel uppgifter har du inget bindande.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nostromo skrev:
Är du säker? Trodde också att det var/är så.
En polare till mig ringde till folksam för att kolla upp en försäkring på sin båge.
Slumpgeneratorn var god mot honom å han fick en billig försäkring.
När han ringer dagen därpå å ska teckna försäkringen så säger de givetvis att den offerten han fick dagen innan var fel, men eftersom han hade blivit lovad denna så skulle de stå för den under ett år.
Sedan sa de att han skulle räkna med att få betala mera nästa år.
Står bolagen för sina fel eller hade han otur å fick prata med TVÅ pers som inte vet vad som gäller?????


De kan strunta i att reglera priset för att slippa "badwill"... Det viktiga är att själva uppsättningen kriterier är korrekt. Ålder, effekt, vikt, Antal år med KK osv. För om det visar sig vara fel riskerar man att stå tomhänt om det händer något....

Lartes, hur länge har du haft styrlapp? Kan ju vara så att priset stämmer. min poäng är att du inte vill stå med en försäkring tecknad på felaktiga grunder.
Risken finns då att försäkringsbolaget inte betalar ut något och hävdar att den är baserad på felaktiga uppgifter för att få lägre premie.
 

Makke

Kabelspikare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Kawa zx6-r -01 , en liten kinamini,
Jag fick offerten hemskickad o den gäller till 2005 om jag tecknar den inom 30 dagar.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Makke skrev:
Jag fick offerten hemskickad o den gäller till 2005 om jag tecknar den inom 30 dagar.

läs bara noga igenom den så det inte finns några paragrafer du missat.. typ "Hojkort minst fem år" eller något annat premiesänkande..

Om allt stämmer så är det bara å gratulera!

Själv valde jag ett monster.. 13000 hel/hel med rätt att ställa av så årskostnaden hamnar på max 8000:-
 

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
690 SMCR
Fick offert på R1, strax under 7000:- halv/helår hos Folksam
25år, centrala Karlskrona, lätt 1995, tung 2000.

Väntar med spänning på TH:s offert nu :)
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Makke skrev:
Kollade upp försäkring på en r1:a idag.

Snacka om att jag blev positivt överaskad.Helförsäkring/mån 1397kr !!
R1:a av -98 års modell...26 år hojkort 1 år.

Har lite bonus på länsförsäkringar men detta var trevlig att höra.

Slumptalsgeneratorn har slagit till igen :tummenupp

Mvh Makke


Det var väl inte speciellt billigt?
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
korvgubbe skrev:
Jag kan mer eller mindre garantera dig att de slagit in fel någonstans och om det är fel komemr försäkringen heller inte gälla. Ring igen och kontrollera priset och ange alla uppgifter på nytt för annars riskerar du att bli utan pengar vid ev. incident.

Jag är kille 26, hojkort ett år... Det absolut billigaste jag kunde försäkra en Hornet 600 -98 för var 28900:- hel/hel (ringde ALLA bolag).....

Jag fick ett bra pris(som ditt) vid ett par tillfällen men ALLA gånger hade de matat in något fel.
Du är ansvarig för att försäkringsbolaget fått rätt uppgifter så att det sitter nån telefonist och slår fel hjälper dig tyvär inte.

Jag fick 14500 Hel/Hel på Tillern hos TH 22år . Haft hojkort i 8 månader.
 

HanneZ

Guest
ja fick 1080 halvförsäkring på en R1 -98. Och då har ja haft körkort i snart 2 år och är 21 år. Så det där är väl inte så jätte otroligt!
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
HanneZ skrev:
ja fick 1080 halvförsäkring på en R1 -98. Och då har ja haft körkort i snart 2 år och är 21 år. Så det där är väl inte så jätte otroligt!


jag fick 992 i trafik på en 98 men det var över 2000 halv

men jag bor ju i Göteborg så det kan ju stämma med din premie det är ju inte gratis att få en r1 omkullvält

23år centrala gbg körkort för mc sedan 02
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Min HELFÖRSÄKRING på R1an är hos Länsförsäkringar 8000 kr per HELÅR

Är INTE tjejförsäkring.


Man har en speciell Yamaha försäkring hos dom på en del hojar. Samt att man måste ha andra försäkringar hos dom, så som hemförsäkringen.

:tummenupp
 

GlenMorangie

~ The Glen of Tranquillity ~
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducce 999:a (Socio#3721)
Sålde ZX9:an och köpte en R1:a i år.
R1:an blev billigare :confused: ...

Pröjsar 1187:-/mån helförsäkring med rätt att ställa av hos IF. (29 bast, hojkort sen 01)
Rätt ok om man nu ska se till hur bissart dyra försäkringarna egentligen är.

Min kollega, en rutinerad 45-årig "gubbe" som vart med ett tag får pröjsa 8000:- hel/helår. Det tycker jag är rimligt. :tummenupp

En tanke är ju att FB:en höjer självrisken rejält till 20-30 papp och sänker månadspremien istället.
Man får helt enkelt vara beredd på att pröjsa en större summa om man skulle totalskrota hojen eller välja och pröjsa själv utan att blanda in FB:en om man bara tiltar hojen lite.
Det skulle säkert innebära en sänkning i olyckor...folk kanske skulle köra lugnare med vetskapen om att det kostar ordentligt om man lägger sin pärla :rolleyes:

Vad tycker ni ? Betala för det man åsamkar istället för att låta alla pröjsa vanvettiga priser.

Mothugg eller medhåll ?

///Mvh Per
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top