Åka till Danmark, men det kostar ju fläsk!!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Tänkte åka till Danmark över helgen med stenaline, men det kostar mer än jag någonsin kunde tänka mig... 1600:- tor två pers +MC. :skrämd Till detta tillkommer bränsletillägg...

För de pengarna kan jag åka ganska långt med ryanair, men det är inte så intressant just nu. Jag vill bara över vattnet med min båge, inte chartra en egen RIB-båt el dyl.

Har ni några tips/knep för att göra den trippen lite mer ekonomisk, eller är det bara att punga ut med stålarna?? Har hittat några futtiga rabattkoder/bokningskoder som ger typ 10% rabatt. Kanske finns det andra bokningsalternativ, vad vet jag?

Åka runt via Malmö/Helsingborg är heller inget alternativ eftersom jag vill besöka norra delarna av landet.

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
fireblade
Varberg-Grenå kostar 950kr (förare+hoj). Det kanske är lite billigare? Lämna kvinnan hemma annars, så spar du ju en rejäl slant:tungan

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Vad skll du göra i danmark med båge? Det finns två sorters kurvor i det landet! Den ena hittar på väg in i rondellen och den adra på vägen ut! Åkte från köpenhamn till fredrikshamn på två dagar via så fina mcvägar vi kunde hitta! Vi höll fan på å somna! Det roligaste var ett tillfälle efter ca 4 mil oavbruten raksträcka när streckade skyltar började dyka upp längs vägkaten, A´la varnig för skarp kurva. Hela konvojen börjar skruva på sig och alla intar en mer aktiv körställning... Så efter ett par kilometer börjar vi titta på varandra och stannar till och tittar bakom oss för att få se en låååång "kurva" som svängde typ 1 grad.
Nä, danmark e mög för hojkörning! Mitt tipps är att taen dagstur över pölen för att handla alkoholen. Sen sätter du dig på hojen och kör upp till norge istället. De fina vägarn finns direkt på andra sidan gränsen! :)

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
fireblade
Vad skll du göra i danmark med båge? Det finns två sorters kurvor i det landet! Den ena hittar på väg in i rondellen och den ... :)

Fel, fel, fel! I Danmark får du på flera ställen köra på stranden och eftersom huvudpersonen här kör Africa twin så kan han ha väldigt skoj i Danmark! På med ökensulorna och åk på bredden:tummenupp

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Fel, fel, fel! I Danmark får du på flera ställen köra på stranden och eftersom huvudpersonen här kör Africa twin så kan han ha väldigt skoj i Danmark! På med ökensulorna och åk på bredden:tummenupp

Oh! Det har du het rätt i! Lökken-rödhus!:tummenupp typ 3 mil packad sandtrand! Den e grym! Busat mycket där i yngre dar! Dock aldrig med hoj... Vi gjorde en avstickare dit under ovanstående semestertripp. var inte lika kul med ett pimpat monster i den salta våta sanden.:näsblod

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Vad fan busade du med då? Löparskidor? Du får väl för faen skriva vad du busade med.

/Syr goppe

typ 3 mil packad sandtrand! Den e grym! Busat mycket där i yngre dar! Dock aldrig med hoj...

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Norge, javisst, men det blir lite snålt med tid. Har typ 54 timmar att disponera från fredag kl 1600.

Har ni campingtips på norra halvan av landet? Tält och sovsäck är det som gäller.

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Vad fan busade du med då? Löparskidor? Du får väl för faen skriva vad du busade med.

/Syr goppe

en gång cykel... då var jag liten... aldrig mer! Det blåser i det landet!

Sen många gånger i bil! Då var jag "större"... Har lärt mig alla mina stunts på den stranden. Ujujuj va det sladdades! T o m det hawaiiskjorteklädde polisen som var på semester och låg och jäste utanför sin husvagn uppe i sanddynerna tyckte det var ett ypperligt tillfälle och en bra plats att busa med bilen, men bad mig ändå lägga ner!

Kan nog inte tipsa om nått nordligre än blockhus camping tyvärr. Men den trevlig och var inte så dyr sist jag var där. Den är ju ganska västlig å andra sidan om du vill över dit. Landet e ju inte direkt brett här uppe.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Detta är skumt. Jag kan skicka en 20 fots container till asien för ca 10-12000:- men jag måste betala över 1600:- för att ta mig och tjejen + en hoj 10 mil över vattnet. Dessutom måste jag själv sköta lastningen av mig, sambon och hojen för dessa slantar.

Alltså skiter jag i grötlandet.

Blir en skånetripp istället tror jag. :mad:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Detta är skumt. Jag kan skicka en 20 fots container till asien för ca 10-12000:- men jag måste betala över 1600:- för att ta mig och tjejen + en hoj 10 mil över vattnet. Dessutom måste jag själv sköta lastningen av mig, sambon och hojen för dessa slantar.

Alltså skiter jag i grötlandet.

Blir en skånetripp istället tror jag. :mad:

... och då kan du passa på att åka till ...... Danmark :D .... Tar ca 5 min över bron.

Kraftfull

Återfallsknutte
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Honda ST 1300
Visserligen lite OT men jag vill bara tipsa om att skulle man få för sig att bila över öresundsbron så skaffar man med fördel en bro-bizz. Det avtalet kostar ca 200kr/år och då kostar en enkelresa med bilen 165 kr. Dessutom får man med ett brokort och med det kan man betala sin hojresa med. Då kostar en enkel 74 kr.

Jag såg att det var Gbg - Fredrikshavn som var på tapeten men ville bara nämna detta i sammanhanget. Stena Line tror f ö att det är medelhavskryssningar man säljer med tanke på priserna...

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Ja varför inte? När du ändå är i skåne så kan du lika gärna ta ö-bron och ta er en tur på Sjaelland. Finns mkt fina kurviga vägar på SydVest Sjaelland:tummenupp Ta en tur ner till Kaerrebeksminde o Naestved:) Goa sandstränder där me! Men om detta är för dyrt så har också skåne riktigt fina MC vägar.

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Ja det är faktiskt löjligt dyrt.!
Jag och en kompis tänkte åka över och köpa lite öl (och mcprylar) i fredrikshavn.
Minns inte vad det skulle kosta för två pers, men det blev iaf billigare att ta en "alla plus bilen" än oss två som fotgängare :va

Finns det förresten inga stränder i sverige som man får köra på?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!