Åka till Isle of Man 2013?

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
Tja som sagt funderat på det å några år men aldrig blivit av riktigt så skulle vilja veta lite om det finns flera som funderat på det att åka båge och färja? lr om det finns någon form av turer från sverige på mc?om inte så kom gärna med så mycket info som möjligt om priser osv för börjar dra ihop sig ingen lust att komma en vecka innan det börjar å åka hem en vecka efter det slutar:D.som sagt skulle va kul om flera från svea rike ville ner är ju slutet på maj början juni skulle tippa att det kostar allt som allt CA 15000kr kollar rätt mycket och lagt ihop priser å va det ja kom fram till men säkert nått mer som tillkommer.aja om ni ligger inne på info om eventet så skriv gärna här lr om ni kanske tillomed också funderat på det?utgår nog från göteborgs färjeläge isf.Mvh/Daniel Eriksson

Ett Klipp från tävlingen 2012!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=Ph0SjLC_lqk&NR=1&feature=endscreen

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
SMC brukar ha turer med guide som skall vara riktigt bra. Boende skall bokas tidigt om man inte vill bo i tält och det vill man inte. Personligen hade jag kört skåpbil dit och lastat ur någon kul mc väl på plats. Att korsa england på motorvägar är tristare än tristast...

Tanken är att jag skall dit och jobba i sommar. Håller på att ordna med tillstånd...

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
Okej men du åker inte hoj ner lr?men dom hade ju inte lagt upp iår så tror inte dom har det faktiskt;(.Mvh

SoX

Gick med
7 Oct 2004
Hoj
no
Sök på forumet så finner du flera trådar om hur du ska göra.
Bl.a om att du måste vara ute tidigt för att få plats på färjan,
redan i oktober året före.
Säkrast är att du bokar en organiserad resa genom typ SMC (om
dom fortfarande gör det) första gången.
Jag åkte organiserad första gången, sen fixade jag det själv när
skaffat kontakter på ön.

bmwrobban

framhjulsdrivet är oönskat
Gick med
12 Nov 2010
Hoj
-94 Gsxr 750(såld), Gsxr 1000 K5 snabb banhoj (såld), -06 zx10, GsxR 1100 1987
Kan kanske tänka mig åka med...

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
2017 åker jag dit,,,17 år sen jag va där senast. Hmmm fan va gammal jag är?

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Jag har tänkt mig åka med SMC 2013. Har anmält mig.
Jag räknar med en totalkostnad på ca 25k
SMC tar 16k och bensin o mat ca 10k

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Jag har funderat på att åka ditt, men vet inte om jag har 22-25000~ att punga ut till en resa, låter nästan mer lockande att ta 2v i Miami eller något. SMC tar ju liksom ~16000 jag undrar vad det kostat att ta sig dit utan dem. Jag körde sträckan från lite över london till malmö förra året med bil gick på max 5000 med bensin/bilen på tåg & båt. Hoj är ju billigare både när det gäller soppa och båtavgift etc, nu har jag ingen koll vad det kostar med boende på isle of man och biljett (inträde) om det nu är det någon annan som kanske vet?

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Tror absolut det går att göra en billigare resa, problemet är att då får du boka tidigast för 2014. Sen gäller det att veta vart man ska bo/äta osv... eller framförallt vart man INTE ska vara..

Har själv funderat på att fara dit och kollat lite på priser, känns dock som ett vettigt sätt att fara ett år med guide och de förbokade platserna de har varje år. För att kolla upp och fara ensammen/ett gäng och boka själva vid ett senare tillfälle om man blir biten

Äggtoddy

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2012
Hoj
Moped Hummel -58
Hej.
Hade velat ta mej dit med bil i år. Ja ni hörde rätt BIL :)

Men jag blir inte klok på vilka färjor man ska välja för att ta sej dit smidigast. Och fullbokningarna. Gäller det färjan mellan England och ön? För det verkar finnas platser kvar mellan Danmark och England.

Ja 25000 låter väldigt mycket? men,men

Men guidad resa förstår jag inte riktigt? Vad är det som guidas?
Här är en kanonfin karta över banan som en Svensk satt ihop http://www.luff.org.uk/tt_map/

Last edited:

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Ja du Toddy, ska du åka över redan i år får du säkert över din bil, skall du däremot ta över din BIL några dar innan det börjar nästa år kan du glömma det. Det mesta är fullbokat sen länge och mc har förtur. Vill du se tävlingarna 2013 och inte vill/kan köra mc så finns det fortfarande billiga flyg. Sen har du bara ett problem kvar, boende. Vill du inte bo i tält så får du vara beredd att öppna plånboken.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping