Tyvärr väldigt sent påkommen idé med den här lilla kvällsrundan, så vid avfärd var det "bara" jag och Pvcraketen, men vi fick kolla av den bitvis nyasfalterade "bulten" i lagom tempo.. man blir ju lite misstänksam med alla blanka ytor i asfalten, och snart kommer VV fylla ut vägkanterna med grus, som dras upp av bilarna, så ta det snyggt på bulten framöver...
Men, vid Rosenhill så dök #Olsson# och vågen upp, så det blev en fika med skitsnack
Var rätt tunt med folk där annars, en del kromslädar och lite motardfolk, som lekte lite vid avfärd...
Kom in ett gäng gula hojar, var du bland dom Daytona Peter? men dom/ni drog vidare....
Efter fika blev det en sväng söderut med Pvcraketen i täten, standardrunda med Fituna, Sorunda, Väländan, i bra kvällsinspirerat tempo, trots spännande sandlådegrus på Sorundavägen... så blev det en go runda!
Vid Väländan skildes våra vägar, pvc, olsson och våg tog en till sväng på bulten, medans jag körde hemåt via Jordbro ind.område... Gick i "Bra" tempo, tomt på vägarna... Efter Jordbro ind.område svänger jag vänster mot Huddinge efter att en bil passerat, totalt tomt i övrigt.. så då var det läge gaaaasa.. Slänger dock som vanligt en blick i backspegeln innan jag ska gasa/köra om.. Från "Ingenstans" så har jag nu en massa neonrött blandat med blå/vitt att skåda i backspegeln...
Gissar att "dom" lurpassat inne i industriområdet... Så... och "dom" ligger bakom mig hela 90-sträckan, samt även sträckan ut mot Nynäsvägen, som är 70 km/h... puh.. SÅ svårt att för första gången i livet köra den vägen enligt hastighetsbegränsning, trodde jag skulle köra i diket, snacka om trafikfarligt...
Men, men, tack för trevligt sällskap! Det får vi göra om någon annan fredag!
Och, som vanligt, några bilder hann jag ta...
/B
1. Vid Rosenhill. Vadå anpassa hjälmfärg efter hojens färg...
2. Lite drag var det i alla fall...
3. Hmmm, svettrem runt bromsvätskebehållare, Pvc får förklara...
4. Pvc har skaffat nytt skinnställ, snyggt!
5. vågen på sin snygga Ducce 900 Monster!
6. vågen, #Olsson# och Pvcraketen