Åka Tokholm fre 13 aug kl.17...

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Må vara fredag 13e... men... ska väl gå vägen ändå...

Samling/avfärd OK Globen kl.17, kolla så att dom asfalterar "bulten" på ett bra sätt, ta en fika på Rosenhill (dit det ev dyker upp lite annat SH-folk) och så en liten sväng till sedan. Lite lagom tempo på Nynäsvägen (behålla KK-tempo) och så lite mer gasa sedan.. fort men inte tokfort..

//B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
pvcraketen skrev:
Jag mekkar av mig fotbojan och lämnar zinkgruvan för att hinna till OK i tid.

Hmmm, börjar bli lite stressigt... Zinkgruva, jo, jo, en del har det bra, bättre än saltgruvan.... :gnissla

vi syns..!

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tyvärr väldigt sent påkommen idé med den här lilla kvällsrundan, så vid avfärd var det "bara" jag och Pvcraketen, men vi fick kolla av den bitvis nyasfalterade "bulten" i lagom tempo.. man blir ju lite misstänksam med alla blanka ytor i asfalten, och snart kommer VV fylla ut vägkanterna med grus, som dras upp av bilarna, så ta det snyggt på bulten framöver...

Men, vid Rosenhill så dök #Olsson# och vågen upp, så det blev en fika med skitsnack :) Var rätt tunt med folk där annars, en del kromslädar och lite motardfolk, som lekte lite vid avfärd... :tummenupp

Kom in ett gäng gula hojar, var du bland dom Daytona Peter? men dom/ni drog vidare.... :(

Efter fika blev det en sväng söderut med Pvcraketen i täten, standardrunda med Fituna, Sorunda, Väländan, i bra kvällsinspirerat tempo, trots spännande sandlådegrus på Sorundavägen... så blev det en go runda!

Vid Väländan skildes våra vägar, pvc, olsson och våg tog en till sväng på bulten, medans jag körde hemåt via Jordbro ind.område... Gick i "Bra" tempo, tomt på vägarna... Efter Jordbro ind.område svänger jag vänster mot Huddinge efter att en bil passerat, totalt tomt i övrigt.. så då var det läge gaaaasa.. Slänger dock som vanligt en blick i backspegeln innan jag ska gasa/köra om.. Från "Ingenstans" så har jag nu en massa neonrött blandat med blå/vitt att skåda i backspegeln... :eek:

Gissar att "dom" lurpassat inne i industriområdet... Så... och "dom" ligger bakom mig hela 90-sträckan, samt även sträckan ut mot Nynäsvägen, som är 70 km/h... puh.. SÅ svårt att för första gången i livet köra den vägen enligt hastighetsbegränsning, trodde jag skulle köra i diket, snacka om trafikfarligt... :gnissla

Men, men, tack för trevligt sällskap! Det får vi göra om någon annan fredag!

Och, som vanligt, några bilder hann jag ta... :rolleyes:

/B

1. Vid Rosenhill. Vadå anpassa hjälmfärg efter hojens färg... :tungan

2. Lite drag var det i alla fall... :tummenupp

3. Hmmm, svettrem runt bromsvätskebehållare, Pvc får förklara...

4. Pvc har skaffat nytt skinnställ, snyggt!

5. vågen på sin snygga Ducce 900 Monster!

6. vågen, #Olsson# och Pvcraketen

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    125.6 KB · Visningar: 64
  • 02.jpg
    02.jpg
    110.9 KB · Visningar: 61
  • 03.jpg
    03.jpg
    108.2 KB · Visningar: 51
  • 04.jpg
    04.jpg
    125.1 KB · Visningar: 66
  • 05.jpg
    05.jpg
    137 KB · Visningar: 61
  • 06.jpg
    06.jpg
    136.1 KB · Visningar: 63

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Tack för en trevlig runda :tummenupp

Läskigt där med dumma tut-tut bilen med blåa saker på taket. Tur att det gick bra att köra så sakta också, nu kanske det behövs lite rehab på ödsliga 200+ vägar ;)

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Benke, din hoj ser onekligen nyputsad ut.

Eller är det bara någon glänseffekt i photoshop? :tungan

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
vågen skrev:
Tack för en trevlig runda :tummenupp

Läskigt där med dumma tut-tut bilen med blåa saker på taket. Tur att det gick bra att köra så sakta också, nu kanske det behövs lite rehab på ödsliga 200+ vägar ;)

Efter det här med tut-tut bilen behövs givetvis en rejäl rehab, så jag/vi ska söka oss långt ut i dom relativt tut-tut bil-fria obygderna i norr imorgon... :D Blir det som jag vill, så finns det varken tut-tut-bilar eller andra hojåkare, varken racehojar eller kromslädar, ute i dom ödsliga skogarna... :tungan En å annan tokräjsande bonde i Volvo 740/760 får man dock räkna med... :fatta!

/B

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
hehe, lycka till imorgon så ska jag bli tokfull som en sann tokholmare i katrieholm. Kanske lyckas fixa en film där ni får se mig stunta på wakeboard och vattenskidor lagom onykter :D

Har tänkt mig något såsom spinespin med bubbel headshake och brutal dive :hihi

Kanske får ni se den ökända ubåts manövern :nicka

:fyllisar :banana :yoparty

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Caffe skrev:
Benke, din hoj ser onekligen nyputsad ut.

Eller är det bara någon glänseffekt i photoshop? :tungan

Hörrrö! Jag är allt annat än posör, kört 1.200 mil i år, och "bara" tvättat tre gånger, så det är antagligen bara någon vacker optisk effekt skapad av den underbara sommarkvällens solsken! :fakta

Ska du ut å köra imorrn? Kanske antingen Stockels runda här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=54836 eller "min" runda här: http://www.rapido.se/pagang/pagang.php4?exp=1&id=821

/B

Daytona Peter

hojlös :-(
Gick med
4 May 2003
Hoj
Triumph Daytona T595 *såld*
benkar skrev:
....
Kom in ett gäng gula hojar, var du bland dom Daytona Peter? men dom/ni drog vidare.... :(

....

Tyvärr så fastnade jag i trafiken på vägen till mötesplatsen och blev försenad. När jag kom dit var det tomt, så jag fick ta en liten singel-tur för mig själv (inga perversa tankar nu :fatta! )

Men det kommer väl flera tillfällen att sammåka hoppas jag.

Trevlig fortsättning på kvällen :fyllisar

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
benkar skrev:
Hörrrö! Jag är allt annat än posör, kört 1.200 mil i år, och "bara" tvättat tre gånger, så det är antagligen bara någon vacker optisk effekt skapad av den underbara sommarkvällens solsken! :fakta

Ska du ut å köra imorrn? Kanske antingen Stockels runda här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=54836 eller "min" runda här: http://www.rapido.se/pagang/pagang.php4?exp=1&id=821

/B

Nog ska jag ut och svänga lite ja, din runda ligger ju bra till isf :tummenupp

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona Peter skrev:
Tyvärr så fastnade jag i trafiken på vägen till mötesplatsen och blev försenad. När jag kom dit var det tomt, så jag fick ta en liten singel-tur för mig själv (inga perversa tankar nu :fatta! )

Men det kommer väl flera tillfällen att sammåka hoppas jag.

Trevlig fortsättning på kvällen :fyllisar

Om det inte blir för mycket :fyllisar ikväll, häng gärna med på Rapidorundan jag drar imorrn, enligt inlägg ovan, Kan nog bli bra, blir lite blandat Rapidosar och bekanta från SH, folk som är vana hålla hyfsat högt/inspirerat tempo...

Men, kommer nog bli en del SH-rundor från min sida framöver, nu när säsongen närmar sig sin sista del, brukar vara mer lagom med deltagare då, än i början av säsongen, då det kan bli lite väl "kaotiskt"...

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Caffe skrev:
Nog ska jag ut och svänga lite ja, din runda ligger ju bra till isf :tummenupp

Bara att ramla in på Rappe vid utannonserad starttid eller slå en signal, blir nog lite "uppamling" i norrort innan vi kör vidare. Vilken norrort är dock oklart, grunnar på vilket norrhåll vi startar, blir ev. lite tråkig uppfärd, för att sedan komma ut på supergoa vägar vi Tokholmare väldigt sällan kör, finns några gobitar som vanligtvis missas.. och så sedan lite "klassiker" när vi söker oss tillbaka mot storstaden igen... :tungan

/B

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
benkar skrev:
Bara att ramla in på Rappe vid utannonserad starttid eller slå en signal, blir nog lite "uppamling" i norrort innan vi kör vidare. Vilken norrort är dock oklart, grunnar på vilket norrhåll vi startar....
/B

Shell Täby? McD U-Väsby?
Jag bor på norrsidan så jag ansluter gärna "längs vägen".

Pvc var tydligen rätt sugen på det han med eftersom den toffeln sover hemma hos bruden. :)

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
#Olsson# skrev:
Jag tror inte Benkar kollar på sånt. Jag däremot kollar alltid efter 125cc. Var det ni?

Jag kollar alltid efter fjortisar (kvinnliga), sällan de kör moppe dock.

Oj nu vart det off topic igen :gnissla

Ska du ut imorrn Olsson?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping