Åka-tråden!

F1eX

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2006
Hoj
Honda VFR -00 - såld, Yamaha XJ6 -09
Thanks for the ride yesterday!
I wont sell my bike :p

Jag undrar bara vart alla andra i Östergörland är -vi måste ju vara fler någon gång?

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Thanks for the ride yesterday!
I wont sell my bike :p

Jag undrar bara vart alla andra i Östergörland är -vi måste ju vara fler någon gång?

Norrköping is a bit ahead of us regarding bike-ride-gatherings. But we are working on it! Right? :tummenupp

Nice one cheers :tummenupp

Gå (5 km/h):26:36
Cykla (17 km/h):07:49
Us (160+ km/h): 00:10 :rofl

gahh! ... but the route seems to be right! :)

Last edited:

Snickers bitch

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
Honda CBR 600RR
ja det finns ju några rackare till som burkar åka! men nu har det ju blivit mer fart på denna tråd så man får hoppas att fler ansluter:tummenupp:tummenupp

LUTHOR

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2004
Hoj
KTM 1190 Adventure-14
Jag tänkte åka till Vadstena ikväll om det inte regnar allt för mycket.
Om det är några fler som ska dit så kan vi kanske samåka dit.

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
I do? I have even difficulty going to Tornby :rofl

no but really I gotta work late today. Next time :tummenupp

You have a PM about borrowing the exhauste! :tummenupp

Ser ut som en rolig sträcka. Jag vill med :)

Riktigt trevlig bortsett från monsunregnet innan borensberg!!!

Håll koll på tråden så är det bara att haka på nästa gång!

Jag sitter just nu och tittar ut på monsunregnet/hagel och känner att jag hoppar åkningen idag:tungan:tungan

Vadå? Det regnar inte ens hälften så mycket som det gjorde igår! Fegis!

Last edited:

Snickers bitch

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
Honda CBR 600RR
Vadå? Det regnar inte ens hälften så mycket som det gjorde igår! Fegis![/QUOTE]

haha nej lite vatten har ingen dött av :hihi:hihi det som inte dödar det härdar haha

LUTHOR

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2004
Hoj
KTM 1190 Adventure-14
Ser ut som en rolig sträcka. Jag vill med :)
Om det ser ut att bli skapligt väder så blir det en sväng till Vadstena.
Då det inte ser ut att vara något intresse från Linköping och du kommer från Norrköping så kan vi lika gärna utgå från slusscafet i Norsholm kl.17.30.

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
KTM 640 Adventure
Om det ser ut att bli skapligt väder så blir det en sväng till Vadstena.
Då det inte ser ut att vara något intresse från Linköping och du kommer från Norrköping så kan vi lika gärna utgå från slusscafet i Norsholm kl.17.30.

Jag menade inte idag :) Tror det kommer regna & regn är något jag undviker :glömdet Jag kör med crosshjälm och det piskar så fint på kinderna när det regnar :huvet

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
KTM 640 Adventure
Jag ska... Skulle köpt motard från början men det slutade med en speedie. Givetvis hade jag köpt all utrustning innan jag köpt hoj :)

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Jag ska... Skulle köpt motard från början men det slutade med en speedie. Givetvis hade jag köpt all utrustning innan jag köpt hoj :)

Skönt att du tog ditt förnuft till fånga gällande hojvalet! Du kommer ha mycket roligare med speedien!

Skall du köra på sviestad nästa torsdag? Jag får se om jag orkar/vågar köra. Jag har roadracingkursen precis innan. Det vore tråkigt att skrota och inte kunna gå klart kursen dan efter. Peppar peppar... :gnissla

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Tror inte det. Måste fixa olja till hojen innan jag kör mer.
Åkte en liten sväng idag, när jag kom hem lät den som vanligt tror jag (reagerade iaf inte på något oljud), stängde av. Straxt efter startade jag (då utan hjälm på huvudet) och hör hur det tickar betydligt mer än vanligt.. Aj aj tänker jag. Kollar oljan, jo då stickan var oljig när jag kikade. Torkade av stickan och kollade igen. 1mm knappt visade det sig på stickan därefter.... Inte bra... :huvet

Är det så lång leveranstid på olja? :va

Sålänge oljenivån inte legat under hela stickans nivå nån längre stund så är det nog ingen fara att motorn skulle ha tagit skada av detta iallafall.

Har du kollat oljan tidigare? Har nån bytt och fyllt på för lite? Byte samt koll skall alltid göras med varmkörd motor, sen skall stickan vara helt nedskruvad innan du mäter. Men det visste du säkert redan.

Jag har efter dryga 1000 mil ofta i ganska inspirerat tempo + en hel del bankörningar aldrig behövt fylla på. Men det är normalt med olika åtgång på olika hojar av samma modell. Det beror på hur man kör och hur noga första ägaren varit vid inkörningen. Bara den inte klunkar i sig mängder så är det bara normalt med viss åtgång. Men man skall inte kunna se efter varje körning att oljenivån sjunkit! Då är det något fel som är trasigt.

Häll på olja, lyssna och håll koll på nivån! Låter den fortfarande illa eller drar mycket olja så ta den till motorbolaget och kolla upp den! Många S3 ägare säger att växellådan blir lite snällare om man fyller på ~1mm över max-sträcket.

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
KTM 640 Adventure
Jag har kollat lite då och då, och visst den har ju inte vart full men absolut inte tom.
Trodde det skulle räcka till 1000-mila servicen men icke, så nu blir det byta olja och straxt efter lämna in den på service :p

Har aldrig haft något problem med min växellåda. Tycker den är hur skön som helst.

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Jag har kollat lite då och då, och visst den har ju inte vart full men absolut inte tom.
Trodde det skulle räcka till 1000-mila servicen men icke, så nu blir det byta olja och straxt efter lämna in den på service :p

Har aldrig haft något problem med min växellåda. Tycker den är hur skön som helst.

Min är lite klonkig ibland, men då jämför jag med japanska hojar. :)

Fyll på lite olja nu bara. Sen åker du in och ber dem byta olja och filter. Så skippar du den biten när du gör 1000mila servicen! Det var ok när jag hamnade i ett liknande mellanläge. Helt superonödigt att byta olja två ggr så tätt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati