Åka utomlands när man är sjukskriven

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
fkassan sa okey! :) Mycket trevlig dam måste jag faktiskt säga!

Jag var heltidssjukskriven för några år sedan efter krasch med hojen och jag fick också åka utomlands, inte bara en gång utan två.
Min handläggare på f-kassan såg det inte som några problem men samtalade med min läkare för att vara på den säkra sidan. Enda problemet var att få ut receptet från apoteket så jag kunde ha med mig piller, gamla griniga kärringar ska fan inte jobba över jord.

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Jag var heltidssjukskriven för några år sedan efter krasch med hojen och jag fick också åka utomlands, inte bara en gång utan två.
Min handläggare på f-kassan såg det inte som några problem men samtalade med min läkare för att vara på den säkra sidan. Enda problemet var att få ut receptet från apoteket så jag kunde ha med mig piller, gamla griniga kärringar ska fan inte jobba över jord.

Okej :)

Har slutat med piller, ville inte knapra för länge pga div anledningar.

Flyget kommer bli ett helvete, men sen blire relax å simträning :)
Fick lite rosa piller från läkaren i thailand sist när jag gjorde illa mig där, undra om man vågar ta me de? :D

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Enda problemet var att få ut receptet från apoteket så jag kunde ha med mig piller, gamla griniga kärringar ska fan inte jobba över jord.

Receptarier tillhör inte mina favoriter om man säger så.....

Då jag ännu inte är färdig läkare med egen förskrivningsrätt blir det någon chef/kollega/överläkare som skriver ut recepten när man själv blir krasslig. Då man knallar ner till apoteket är där alltid någon urklyftig gestapo-dam som skall ifrågasätta att överläkaren på intensiven verkligen skrivit ut antibiotika mot öroninflamation och ett 100pack Panodil.....

Chilla damen lilla jag är inte en pillerknarkare som skall hämta ut 500doser dödsknark (TM)....

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fick lite rosa piller från läkaren i thailand sist när jag gjorde illa mig där, undra om man vågar ta me de? :D

Hade med mig halva väskan full med piller kändes det som när jag lämnade Thailand en gång, min väska var ordentligt genomsökt vid hemkomsten på Arlanda men inga repressalier av det hela. Jag hade blivit sjuk i Thailand och fick 4 olika mediciner och köpte lite annat också...
Och angående flyget; Jag sa att jag var lite handikappad "tack vare" skadan så de ordnade en plats längst fram med bra benutrymme så jag kunde sträcka på mig, både dit och hem. Ring genast flygbolaget och kolla om de kan fixa det.

Chilla damen lilla jag är inte en pillerknarkare som skall hämta ut 500doser dödsknark (TM)....

Du ser säkert ut som en sådan, därför de jävlas med dig :gnissla

Last edited:

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Och angående flyget; Jag sa att jag var lite handikappad "tack vare" skadan så de ordnade en plats längst fram med bra benutrymme så jag kunde sträcka på mig, både dit och hem. Ring genast flygbolaget och kolla om de kan fixa det.

AH! tack för tipset

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Vilken resa! Kom hem i torsdags, lagom utvilad till det härliga vädret.

Och nu har man jobbat i 3 dagar, känns också skönt!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept