Åkarpolare sökes i Stockholm

Panzerfaust

Take Care & Control
Gick med
22 Sep 2009
Hoj
03 Ducati Monster 1000cc
Hej!
Nu är jag trött på att köra själv, söker åkarpolare för minst ett par kvällar i veckan, gärna vardagar. Mitt mål är att ta åkningen till en högre nivå rent tekniskt, utan att äventyra säkerheten för vare sig mig eller mina medtrafikanter. Därmed inte sagt att det ska mjukåkas, jag vill verkligen dra på och det vore roligt om du/ni hade samma ambition att utvecklas! Jag kör inte någon GP-hoj och kommer inte kunna haka på dig när du power-wheelear i 150, bara så du vet;) Så, tjejer eller killar, gammal eller ung, rosa skinnställ eller plastic fantastic, hör av er så kanske vi kan dra nytta av varandras erfarenheter och pepp :tummenupp

Take care and control

/Tobias

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vill slå ett slag för att köra lite kurser på bana om du, som du skriver, vill ta åkningen till en högre nivå rent tekniskt. Antingen testar du storbana eller gokartbana (knix).

Nu framgår det inte hur länge du har kört, men du kommer förmodligen bli förvånad av hur mkt enklare allt blir och hur mkt mer harmoniskt allt känns när man har någon form av teknik.

Vid dessa tillfällen kommer du dessutom förmodligen springa på allt möjligt folk som du sen kan köra gata med.

Risken med random "gruppkörningar" är att det enda som spelar någon roll är att det går fort, sen att det sker med hjärtat i halsgropen istället för med goda marginaler och god teknik spelar ingen roll.

(menar inte att alla gruppkörningar är skit, tvärtom så är det ofta mkt trevligt.. men varje gång jag varit med om krascher på gata så är det i gruppkörningar när just gruppen drar upp tempot och folk som egentligen inte kan försöker hänga på)

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Kolla Stockholm-delen av forumet. Frekventa gruppkörningar hela veckan under säsongen, där deltagare ofta tenderar att vara samma personer.

Edit: Gegga var kvickare :krama

Panzerfaust

Take Care & Control
Gick med
22 Sep 2009
Hoj
03 Ducati Monster 1000cc
Tack för svaren!
Självklart är banåkning nästa projekt, håller på att planerar in det. Go-kartbana lät najs, har inte tänkt på det men det är ju självklart ett måste :)
Tror jag får förtydliga mina avsikter med annonsen lite, visst är det skoj med "random" gruppåkning, men risken är just att det blir "random". De flesta i gruppen är mest ute efter vanlig körning och kanske lite bus, ingen planerad inlärning och ingen direkt djupare uppföljning. Därtill kan tilläggas att de som är nya i gamet kan falla in i vad gruppen gör, kanske inte vågar vara frågvisa nog och lägger sig sist där ingen kan se vad de gör för fel eller vad som ska slipas på. Då kan det vara sjysst med en grupp på 2-4 pers som har en gemensam agenda med körningen och ett djupare samarbete på och vid sidan om hojen.
Men nu skiner solen igen och jag har en veckas semester, jag gör helt enkelt så att jag dyker upp på nästa annonserade åkning så får vi råkas!:)

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Vart bor du?:tummenupp

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Jag har heller ingen att åka med BUHUUUUUUUU... nämen skönt ibland, trisst ibland.

Synd att man umgås med soffpotatisar som aldrig skulle klara av att fixa mc-kort, mest pga lathet :huvet

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept