Åker hoj i snöovädret!

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Plupp skrev:
Jo ja skrev d i samma inlägg men d hamna som lixom i va du hade skrivi??? E ju kass på å svara på inlägg. Jo jag var ut å körde på isen i åsarna i runt 12 gradig skyla å ja hade skittunna cross handskar bara på mig. Så överdragen som ja inhandla på expo verkar funka sjukt bra...

Kan tänka mig å åke till helgen men vill som hitta nån upplogad bana lr så. Har inte hjunni ändra fjädringen än å så hård som den e kommer man inte bli långvarig på skoterled... :/
Såg det nu... :D Köpte mig ett par styrmuffar imorse så jag är redo. Ska bara ändra dämpningen så den är mjukare... Kan kolla om man får köra på folkrace banan eller nåt, vore skoj om det fanns någonstans att köra upplogat på is.. Ingen som vet vart det finns plogad is-bana i Östersundstrakten?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jockwell skrev:
Du menar liknande dessa? Har hört att de ska vara grymma! Tänkte själv åka och köpa mig ett par i dag eller imorgon...

Jag undra hur ni andra gjort vid grenröret/ljuddämparen så att ni inte bränner sönder byxorna? Man vill gärna vara varmt klädd och kunna undvika det onödiga...


Japp, räcker med ett par crosshandskar innanför dom där :tummenupp
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Jag kör med ett par neoprene hanskar tror dom heter Enduro vinter har ej frysit sen dess :banana kör med dubbelskikts bula sockor med såna där snygga bandystrumpor över :gnissla och med vecktor skor ej frysit där heller :banana Va ute och gasade lite i söndags http://www.jymden.nu/offroad/ klicka på den där det står (Några bilder från Svansta Crossbana)
Jag är med på fyra av bilderna :) Om nån undrade vem...
På en oskottad crossbana gick det hyffsat tungt :död Men vad gör man inte för att få gasa lite även så här års... :hihi
 

MotardFighter

Speed don't kill it's the fart...
Gick med
5 May 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Inte så många längre...
NatoN skrev:
Själv var man också ute och sladdade i snön både igår och idag. Fast jag kör med MT21 utan dubb. Blir mer sport då :D Lite mer grepp skulle inte sitta fel men jävlar vilka högfartssladdar man kan få på en igensnöad gräsplan :banana
Kan bara hålla med föregående talare jag har varit ute och kört me crossen en vecka nu sedan snön kom och fy taan vilka härliga uppställ man kan åka på i ca 30 cm djup blöt/mjuk snö MYCKET härligt! (jag kör med odubbade MAXXIS Surcross)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top