Åkning i Göteborg. Söndagen den 6:e Juli.

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
hållundan skrev:
Äsch nu ska du inte vara sån ludde.... det är typ första gången på jättelänge jag är äldre än någon =)

:hej

he he... du e lika gammal som brorsan... så jag e van vid 83:er... :tummenupp ganska trevlig årgång faktiskt... Lite tråkigt bara när han drar iväg på massa olika roliga hojar.... Å jag sitter här utan körkort... Men till hösten, då jävlar!!! :)

HA DE GÔTT

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
hållundan skrev:
Ni vet väl att jag kör en skabb CB 400N från 82 utan fungerande hastighetsmätare och har ett riktigt posörställ å ser ut som hej kom å hjälp mig å dö =).....

Lixom så ni inte får chocken.... Men visst, alla är vi barn i början...

Vad hade ni för förstahojar förresten... Så jag inte mår så himla psykist dåligt.....
jag hade en ombestyckad gixxer 750-91, den gick ............ bra får man nog säga när den väl gick,
alldeles för mkt för mej med dåvarande färskt kort, din 400 är perfekt som första hoj :hej

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ludde skrev:
he he... du e lika gammal som brorsan... så jag e van vid 83:er... :tummenupp ganska trevlig årgång faktiskt... Lite tråkigt bara när han drar iväg på massa olika roliga hojar.... Å jag sitter här utan körkort... Men till hösten, då jävlar!!! :)

HA DE GÔTT

Jasså du har en brorsa som är i min ålder.... Ja, vi är inte så farliga... Hmm, jag känner mig inte så gammal faktiskt... Å andra sidan tänker jag vara barn till jag inte finns mer....

försöker spara till sånt där fräckt skägg å mustache arrangemang som sergeant har, men det vill sig inte riktigt :crash

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
red_ninja skrev:
jag hade en ombestyckad gixxer 750-91, den gick ............ bra får man nog säga när den väl gick,
alldeles för mkt för mej med dåvarande färskt kort, din 400 är perfekt som första hoj :hej

Ja, jag känner fasen det alltså.... Så jäkla perfekt är den egentligen... Klart, det går ju å köra ihjäl sig, men det tar mycket längre tid än med en annan hoj... Nä nu känner jag att jag lär mig jäkligt mycket bättre och förhoppningsvis blir än bättre förare när jag väl får leka med dom stora pojkarna.... rent officiellt den 17e oktober 2004 när mitt mellankort växer till sig till A JÄTTESTOR...

Hmmm... Fast hade jag haft en vassare hoj typ en gammelgixx, som jag förövrigt var jävligt nära å köpa (goines gamla) så hade jag ändå strypt den till mina lagliga 25 kwh...

sådeså.... Moralkärring är vad jag är.... Kör alltid med helställ... å aldrig för fort :rolleyes: ...eller det vet jag ju inte ftersom mätarn är paj...

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
hållundan skrev:
Jasså du har en brorsa som är i min ålder.... Ja, vi är inte så farliga... Hmm, jag känner mig inte så gammal faktiskt... Å andra sidan tänker jag vara barn till jag inte finns mer....

försöker spara till sånt där fräckt skägg å mustache arrangemang som sergeant har, men det vill sig inte riktigt :crash

Man ska vara barn så länge det går....!! :tummenupp Räcker att bli 20 tycker jag....

Mustache arrangemanget vill sig på mig, men jag vill inte..... ;)

HA DE GÔTT

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
men ni måste erkänna att det är lite overkill med ett dainese ställ med puckel å puckar å hela köret å en CB400... :rolleyes:

ja ja, det var kalasbra pris på det, å visst, en vacker dag har jag med en riktigt sporthoj, å då passar det ju bra...

Det var så jag tänkte nämligen... :)

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Skall vi inte bygga dit en cykeldator någon dag när du har tid.

Det är klockrent med en sådan :tummenupp

Jag har en sådan som komplement :hej

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Sergeant skrev:
Skall vi inte bygga dit en cykeldator någon dag när du har tid.

Det är klockrent med en sådan :tummenupp

Jag har en sådan som komplement :hej

Ja det får nog fan bli det.....

Jag beställde en ny hastighetsmätarvajjer på Ahlqvist (SVINDÅLIG SERVICE FÖRÖVRIGT) å dom skulle ringa när den kom... :rolleyes: ...det var två månader sedan.... Misstänkte att dom inte beställde någon...

Jävligt dåligt faktiskt.... Jag kom in där med min fräsiga mundering, å dom var asatrevliga å trodde att jag skulle köpa en sprillans SP2 eller nått.... sen när jag frågade efter en vajjer till en CB400 typ blev dom astykna.......

Nä, yammacenter säger jag bara...., SVINBRA service.... :tummenupp

No offence ludde, du kände la ahqvist eller hur va det?

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Skall eventuellt ut en sväng och "reka" småvägar på onsdag. Du för gärna följa med då ifall så blir fallet.

Måste bara hitta en bra karta. Finns lantmäteriverket i göteborg eller en filial :)

Nä nu skall jag lägga mig.

Sov gott allihopa :hej

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
hållundan skrev:
Näääää, va fasen, västerlanda//torskog/diseröd vägen är det väl som gäller.... den är ju rätt mycket goare än 45an

Självklart, Västerlanda- Romelanda -Diseröd o sedan in i Kungälv förbi fästningen, sedan blir det ju lite knivigare, blir antingen motorväg eller 45;an sista biten in till götet men det får vi ta om man inte...... hmm om man kör mot Ytterby till o viker av vänster mot säve nånstans där ute, undrar om man kommer fram ute vi kornhall??!! lr är det typ återvändsgränd där ute? kanske värt o kolla upp! Eller oxo glider man över till bohus o kör baksidan av surte ner, mvh

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
red_ninja skrev:
Självklart, Västerlanda- Romelanda -Diseröd o sedan in i Kungälv förbi fästningen, sedan blir det ju lite knivigare, blir antingen motorväg eller 45;an sista biten in till götet men det får vi ta om man inte...... hmm om man kör mot Ytterby till o viker av vänster mot säve nånstans där ute, undrar om man kommer fram ute vi kornhall??!! lr är det typ återvändsgränd där ute? kanske värt o kolla upp! Eller oxo glider man över till bohus o kör baksidan av surte ner, mvh

Näää, vi körde säve å den vägen ...eller ja, andra hållet iofs sist... men det funkar..... Köra från kungälv å till säve å ut på hisingen å hela vägen in till stan.... Inga probs...

fast ni vågar la inte släppa mig först.... Då kan man ju lika gärna parkera =) :D :D

Som sagt, den vägen är skön som as!

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
hållundan skrev:
Ja det får nog fan bli det.....

Jag beställde en ny hastighetsmätarvajjer på Ahlqvist (SVINDÅLIG SERVICE FÖRÖVRIGT) å dom skulle ringa när den kom... :rolleyes: ...det var två månader sedan.... Misstänkte att dom inte beställde någon...

Jävligt dåligt faktiskt.... Jag kom in där med min fräsiga mundering, å dom var asatrevliga å trodde att jag skulle köpa en sprillans SP2 eller nått.... sen när jag frågade efter en vajjer till en CB400 typ blev dom astykna.......

Nä, yammacenter säger jag bara...., SVINBRA service.... :tummenupp

No offence ludde, du kände la ahqvist eller hur va det?

Jopp.... Känner dom flesta på det stället... Plus att brorsan jobbar i verkstan... Dom brukar faktiskt vara bra, så mycket som jag vet iallafall.... Vem snackade du med?? Finns lite folk som kan ha "små" humörsvängningar... Du kanske inte vet vem det var iofs... Hur såg han ut??

HA DE GÔTT

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Sergeant skrev:
Skall eventuellt ut en sväng och "reka" småvägar på onsdag. Du för gärna följa med då ifall så blir fallet.

Måste bara hitta en bra karta. Finns lantmäteriverket i göteborg eller en filial :)

Nä nu skall jag lägga mig.

Sov gott allihopa :hej

Låter inte dumt det där med å sova duuu!!!!

Hmm, på onsdag.... skulle va jävligt najs, men jag jobbar fram till 22:00 :( å det är ju lite sent .....

Sååå, söndag får det la bli... OM vi inte hinner med en cykeldatormeck innan det kanske.... Ja ja, får se...

SOV GôTT :hej

Last edited:

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
hållundan skrev:
Låter inte dumt det där med å sova duuu!!!!

Hmm, på onsdag.... skulle va jävligt najs, men jag jobbar fram till 22:00 :( å det är ju lite sent .....

Sååå, lördag får det la bli... OM vi inte hinner med en cykeldatormeck innan det kanske.... Ja ja, får se...

SOV GôTT :hej

Sov gött alla.... Ni kan ju ta vägen om Torslanda å säga hej annars.... ;)

HA DE GÔTT

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ludde skrev:
Jopp.... Känner dom flesta på det stället... Plus att brorsan jobbar i verkstan... Dom brukar faktiskt vara bra, så mycket som jag vet iallafall.... Vem snackade du med?? Finns lite folk som kan ha "små" humörsvängningar... Du kanske inte vet vem det var iofs... Hur såg han ut??

HA DE GÔTT
Näää, först va det en tjej jag snackade med.... Å då jag frågade om hon kunde kolla övriga priser på delar till hastighetsmätaren eftersom jag inte visste/vet om det är vajjern som är kass gick det tydligen inte.... det var SåÅÅÅÅÅÅ jobbigt...

Så kom nån kille med gips å frågade vad som var fel.... det visst jag inte sa jag då.... Kolla det sa han astyket.... då sa att nä jag har lixom inte fått loss skiten ännu efttersoim det sitter fast utavbara helvete.... Då sa han mía (eller va hon nu hette) kan inte du gå ut å hjälpa honom å dra upp skruven han orkar visst inte det...

Jävla dåligt tycker jag.... bara för det var en gammal hoj behöver man väl itne vara otrevlig..... okej det kanske är lite meck å ta hem sånna gamla grejor, men då kanske man kan säga det, istället för att vara så där störd.....,

Oj oj, ledsen att jag drog ut på det, men man blir upprörd!

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
hållundan skrev:
Näää, först va det en tjej jag snackade med.... Å då jag frågade om hon kunde kolla övriga priser på delar till hastighetsmätaren eftersom jag inte visste/vet om det är vajjern som är kass gick det tydligen inte.... det var SåÅÅÅÅÅÅ jobbigt...

Så kom nån kille med gips å frågade vad som var fel.... det visst jag inte sa jag då.... Kolla det sa han astyket.... då sa att nä jag har lixom inte fått loss skiten ännu efttersoim det sitter fast utavbara helvete.... Då sa han mía (eller va hon nu hette) kan inte du gå ut å hjälpa honom å dra upp skruven han orkar visst inte det...

Jävla dåligt tycker jag.... bara för det var en gammal hoj behöver man väl itne vara otrevlig..... okej det kanske är lite meck å ta hem sånna gamla grejor, men då kanske man kan säga det, istället för att vara så där störd.....,

Oj oj, ledsen att jag drog ut på det, men man blir upprörd!

Ja, Jag håller med dig... jävligt dåligt... :(

Edit: Ingen på Ahlqvist är skitseriös, men jag har aldrig sett nån vara otrevlig.... Synd... :(

HA DE GÔTT

Last edited:

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
hållundan skrev:
ja ja skit samma....jag kan/får ju köra ändå...

Å nu har jag beställt en sån där rolig FUZHATZ.... =).....

He He, fan va fräckt!! Då ser man dig iallafall när du e ute å kör.... :tummenupp ;)

HA DE GÔTT

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Punkt ett:Förutsatt att det inte händer något oförutsett så dyker även lilla jag upp på söndag.

Punkt två: Hittils har jag avverkat;

Honda CB250. :crash
Kawasaki Z550. :tummenupp
Kawasaki GPZ1100. :cool:
Bakker 1300. :skrämd :tummenupp :rock
Samt den nuvarande compaktbågen: GSXR 400 :p

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!