Åkning i nordvästra skåne

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Re: allt ordnat..

spirre skrev:
Allt donat & klart..
Ringde flickan & hon hade full förståelse för detta.. hihi..
Det var iaf ok...
Så Ättekulla 15:30 prick... :tummenupp

Perfa. :)
(nu ska bara jag komma i tid oxå... :D )

Mange_H

RoH
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda CBR954 -03
Jag ska också till Sturup. Kommer till Ättekulla 15.30 (låter liiiiite tidigt, vi är nere 1615 isåfall med +30 tempo, men okey)

Spirre, om du träffar Mailman innan söndag kanske du kan ta med mina 700 för Knutstorpsanmälningen?

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
fint...

Mange_H skrev:
Jag ska också till Sturup. Kommer till Ättekulla 15.30 (låter liiiiite tidigt, vi är nere 1615 isåfall med +30 tempo, men okey)

Spirre, om du träffar Mailman innan söndag kanske du kan ta med mina 700 för Knutstorpsanmälningen?

Men ifall nu ngn skulle få problem så hade det varit fint med lite extra tid =)
Varför alltid stressa? :D
(stressar alltid annars) hehe

Pengarna? ,jag har för mig att han & lotta åkte på semester för dom... :rolleyes:

Nej, skojar... Jag ska framföra det till honom..

Ringer honom nu...

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
fixat.

Mailman hakar på så han skulle ordna det till dess..

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mange_H skrev:

Jag hade tänkt hålla ca +0 tempo :D
(Men annars hade det varit lite tidigt)

Jag har inte råd med böter just nu... Och dessutom, sedan när kom vi i väg i tid... :lol

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Tomorrow I´m back on track again :tummenupp

Kom nu till Knutstorp på tisdag och kolla när jag kraschar hojen så jag får åka bil till SHfesten :p

750RR - en dag kvar

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Hoj
sure...

maverick_750rr skrev:
Tomorrow I´m back on track again :tummenupp

Kom nu till Knutstorp på tisdag och kolla när jag kraschar hojen så jag får åka bil till SHfesten :p

750RR - en dag kvar
Ses där! Ska ner & kolla på ett par kompisar...

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Hoj
SRW!

får juh ha ngt att skriva om..

Igår var jag mange_h & putteliten på SRW..
mange & patrik körde & jag fick stå som flaggvakt i det nedre tornet, bra sikt över större delen av banan..

Hur gick det för dig patrik? hoppas du klarade dig utan skador, han juh inte ner innan du åkte..
hur gick det med hojjen?

fint väder & bra dag annars... dit ska man fler ggr... fast körandes på banan då =)

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Tjena

grabbar!!!

Jag säger bara en sak, fan vad sugen jag är på att åka.

Vi hörs nästa vecka när jag kommer tillbaka!!

Mvh

Andreas

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: SRW!

spirre skrev:
får juh ha ngt att skriva om..

Igår var jag mange_h & putteliten på SRW..
mange & patrik körde & jag fick stå som flaggvakt i det nedre tornet, bra sikt över större delen av banan..

Hur gick det för dig patrik? hoppas du klarade dig utan skador, han juh inte ner innan du åkte..
hur gick det med hojjen?

fint väder & bra dag annars... dit ska man fler ggr... fast körandes på banan då =)

Jo, det gick rätt bra. Igår kändes inget, i dag har jag lite ont i nacken. Men annars är de lungt.
Skinnställ är för jäkla bra att ha :tummenupp

Hojen:
Tja, behöver nytt kopplingshantag, behöver rikta eller nytt clip-on, ny blinkers, och liten buckla på tanken, skrapade kåpor, skrapat system ( :( ). Men inget maskinellt gick sönder. Till och med kylaren klarade sig. :)

Var lite skumt att köra igen passet efter med krokigt styre. :crash
Men det gick, man vänjer sig... :lol
Fick dock ändra vinkel på kopplings handtaget, Hade lite "Otee syndromet" där ett tag - kontakt problem när jag kopplade och försökte starta...

Jag drog hem för jag kände inte för att stanna kvar. Jag körde bara för att inte bli skrämd av vurpan. Lätt att man målar upp en skrämsel bild om man inte hoppar på hojen igen och kör järnet igen. :)

:hej

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Otee: Du har säkert bättre väder där borta i vart fall. Här regna det på mig när jag körde hem från jobbet idag :( Plus att jag höll på att få hjärtattack när jag kom in till hbg, två mc-snutar kom efter mig :skrämd Men de skulle bara till HIF-matchen (som jag inte kände till) :D Fick du tag på hyrhoj??

Putteliten: Tur att du klarade dig själv utan värre skador, men jäkligt synd på hojen...
Och ska du kolla upp nacken? Man har ju hört om folk som fått wiplashskador långt efter själva olyckan...

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
chrismalm skrev:

Putteliten: Tur att du klarade dig själv utan värre skador, men jäkligt synd på hojen...
Och ska du kolla upp nacken? Man har ju hört om folk som fått wiplashskador långt efter själva olyckan...

Wiplash, Lungt, det har jag redan efter bilolyckan... :D
Efter bilolyckan tog det ett par veckor innan jag fick besvär. Gick till sjukgymnast i ett år, det hjälpte enormt, men lite problem har jag fortfarande. Men det kan jag leva med. Man vänjer sig som sagt... :)

Detta jag har nu är bara en sträckt nacke, slängde lite med huvet vid vurpan(Hjälmar är tunga...). men jag slog faktiskt inte i huvet. :)

:hej

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Re: Re: SRW!

PutteLiten skrev:
Hade lite "Otee syndromet" där ett tag - kontakt problem när jag kopplade och försökte starta...

Va påhopp när man inte ens befinner i samma land. Nu jävlar kommer jag på nu Torsdag istället så vi kan reda ut det här :D

Torsdag kväll är jag hemma i Sverige igen så på Fredag eller Lördag måste jag ut och gazza lite.
Någon som känner sig sugen om vädret är ok?

Ha det gubbar, nu skall jag ut och dricka Long isle icetea och skåda de otroligt vackra damerna som finns i detta land.

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Har också en grym abstinens av att få köra hoj igen.
VTR´en står fortfarande på Honda Center, nedplockad.
De väntar på ventilerna till främre cylindern.
Så nu kommer man ha enh ny servad hoj med nu kamkedja och nya ventiler i ena cyllen.

Får förhoppningsvis hojen någon gång nästa vecka.

Tog 1 timmes provtur med en Hornet 900:a sist jag var och kollade till hojen. Mycket trevlig cykel. Kändes som om man var ute ocjh körde chopper i början, är ju inte direkt van vid så högt styre. Mycket ovant att inte ha någon vidare motorbroms, om man jämför med VTR i alla fall.
Sugen på att byta men lite mycket stålar att byta där.

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Hoj
Re: Re: Re: SRW!

Otee skrev:
Va påhopp när man inte ens befinner i samma land. Nu jävlar kommer jag på nu Torsdag istället så vi kan reda ut det här :D

Torsdag kväll är jag hemma i Sverige igen så på Fredag eller Lördag måste jag ut och gazza lite.
Någon som känner sig sugen om vädret är ok?

Ha det gubbar, nu skall jag ut och dricka Long isle icetea och skåda de otroligt vackra damerna som finns i detta land.
Otee; Välkommern hem "snart"

Putteleiten; tur att du klarade dig iaf..

Vad sägs om att åka ner till SRW & kolla när jag inviger hojjen där nere på söndag?

Jag & Mange ska dit.

Men blir det körning innan dess så hakar jag på... lördag kan jag dessvärre inte...

Otee; Jag har varit hos tröjj tryckaren & han ska göra ett par exempel innan den första går i tryck... blir den bra så beställer väl alla eller? :D vilka e intresserade? bilder kommer upp i veckan el. i början på nästa...
vi får dom till fina priser :fakta ..

mavve; Tråkigt det där med körningen igår.... Du såg säkert framemot att köra & så ligger licensen hemma :( typiskt

blue; jobbig grej du har att starta utan kick :p

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Slut på det roliga... snart kanske :) :(

Provar att sälja hojen, jag ställer av den oavsett i nästa vecka.

Jäkligt rolig sommar, det har varit värt varenda krona :D Och det har varit kul att köra med er diverse hojgalningar :tummenupp

Nu ska jag plugga M$ certar på kvällarna istället för att köra hoj :zpy

Men nästa säsong så... :crash :rock (jag vet, denna säsongen är inte slut än, men men)

Jag ska dränka mina sorger i :öl :öl :öl

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Hoj
chrismalm skrev:
Slut på det roliga... snart kanske :) :(

Provar att sälja hojen, jag ställer av den oavsett i nästa vecka.

Jäkligt rolig sommar, det har varit värt varenda krona :D Och det har varit kul att köra med er diverse hojgalningar :tummenupp

Nu ska jag plugga M$ certar på kvällarna istället för att köra hoj :zpy

Men nästa säsong så... :crash :rock (jag vet, denna säsongen är inte slut än, men men)

Jag ska dränka mina sorger i
:öl :öl :öl
Tröttnat på den? Funderingar på ngt nytt till nästa år el?
Du hinner väl med en runda på fredag?
En sista runda iaf =) Känns väl lite lockande? :D

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
spirre skrev:
Tröttnat på den? Funderingar på ngt nytt till nästa år el?
Du hinner väl med en runda på fredag?
En sista runda iaf =) Känns väl lite lockande? :D

Nja, tröttnat och tröttnat, får jag inte sålt den så får den
stå i garaget tills våren och då lär jag ju inte bli ledsen över
att den står där *hi hi*

Alternativt byta till f-klass 6 hoj eller nåt kul on/off road, kanske motard...

På fredag ska jag till festivalen där nere i söder och :öl

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Re: Re: Re: Re: SRW!

spirre skrev:
blue; jobbig grej du har att starta utan kick :p

Ja inte e den lätt startad inte!
Men nu har jag ny kick och har satt Loc-tite på bulten, så förhoppningsvis :) kommer jag inte tappa fler...

Tack för igår det va skoj att komma lite längre hemifrån.

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Hoj
Blue skrev:
Ja inte e den lätt startad inte!
Men nu har jag ny kick och har satt Loc-tite på bulten, så förhoppningsvis :) kommer jag inte tappa fler...

Tack för igår det va skoj att komma lite längre hemifrån.
:bow
Säger till när det blir fler ggr

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM