Åkning Stockholm Söndag 20 April (Påskdagen)

redbird

knäskrap, vad är det?
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
röd blackbird xxx
kanske orolig ,när det händer på hemvägar.

bra chox

att du skriver på sidan så att alla oroliga kan lugna ner sig

var på ntsjukus i går eftermiddag men du röntgades då

så ring mig , så jag vet vad man skall göra med cykeln,
gaffeln kan ha fått sig en törn?

jag har nycklarna hemma hos mig.(har skickat sms,men nu har vi telefel här i norrtälje (mobil funkar))

/eg

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Re: Re: Brist på Koncentration

Ken Keniff skrev:
Fefan Kenneth , inte göra så , när det stod att R1 gått omkull så tänkte jag att nu har det gått illa för Kenneth .Skönt att det inte slutade olyckligt för dig och dom andra som gick omkull.

Det är lugnt Brian, är mest förbannad på mig själv. Bara för att köra av mig den sista osäkerheten igår så smiskade jag E18 en kortis plus Bogesundsvägen. Skulle ut och köra idag också om det inte vore för revbenet. Började få ont i ett revben på vä sida igår, och inatt och idag blev det värre och har det varit ett litet helsike. Starka piller och TV Soffan idag. Hoppas att vi kan ses snart. Hälsa Familjen

Kenneth

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
chox skrev:
Jag är den beryktade Blackbirdföraren...
Nåt i den här stilen var det väl: raksträcka - fullgas - hård broms - minneslucka - "amen schyssta doktorn, klipp inte upp min jacka!"- röntgen & datortomografi på Norrtälje sjukhus.
//Christopher

Skönt att höra att det gick såpass bra med dig Christopher! Ska man klota så ska man göra som du och se till å göra det ut på en åker och inte mot ett träd eller nåt. Kul att se lite nytt folk oxå på SH-körningarna!

Men Fredda66, varför kör du med strypt hoj? Och varför kör du med DEN hojen och inte Ninjan? Iofs, det är ju en kawwa-"fel-på-hela-tiden"... ;) ;) (Ajaj NinjaMackan, slå mig inte!)

Last edited:

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
Ace Niki skrev:
Men Fredda66, varför kör du med strypt hoj? Och varför kör du med DEN hojen och inte Ninjan? Iofs, det är ju en kawwa-"fel-på-hela-tiden"... ;) ;) (Ajaj NinjaMackan, slå mig inte!)

Just precis.. den här hojen..
img3e4a873057f37.jpg

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Ace Niki skrev:
Skönt att höra att det gick såpass bra med dig Christopher! Ska man klota så ska man göra som du och se till å göra det ut på en åker och inte mot ett träd eller nåt. Kul att se lite nytt folk oxå på SH-körningarna!

Anledningen är lång och komplicerad :D
1. Jag har mellankort får bara köra 25kw hojar. I 12 plågsamma månader till. (varför det är så kan ni läsa om på vägverket för det är verkligen en lång förklaring på körkortsklasserna)
2. Ninjan är importerad ifrån Tyskland och är inte inregistrerad ännu, skall så bli den 7e maj. Efter det så får jag följdaktligen endast övningsköra den då det är en 25kw< hoj. + tar emot att säga, men den drar inte riktigt rätt över registret. Behöver genomgå en dynojet innan jag kommer bli helt nöjd.
3. Tjejen importerade en ZXR400 ifrån Tyskland som också står i mitt garage och går nu att beskåda på http://ninjaz.kicks-ass.net/fredda66 den skall också inregistreras och hela den versen. Det roliga är att hon inte har tagit körkortet ännu, så gissa vem som kommer köra den i sommar? (den skall strypas *snyft*) ;) Den är för övrigt hemma lackerad :D

//Fredda

GSX750F

Försäker tänka klart...
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
BMW R1150GS
I väntan på Freddan66:s bilder kan jag ju (igen för du minns ju inte) berätta att hojjen klarade sig hyggligt. Det finns repor längs hela kåpan och en spricka i plasten. Glaset i sidospegeln är borta och spegelkåpan är lite demolerad. Annars såg allt ok ut.. bara lite jord här och var.

Trist att du inte fick avsluta dagen med samma sköna smile som vi andra, men det kunde vart värre..

/Björn

chox skrev:
Jag är den beryktade Blackbirdföraren...

Nåt i den här stilen var det väl: raksträcka - fullgas - hård broms - minneslucka - "amen schyssta doktorn, klipp inte upp min jacka!"- röntgen & datortomografi på Norrtälje sjukhus.

Har nu fet huvudvärk och lite ont i högerfoten, men doktorn har lovat att det ska bli värre imorgon. Värst är den ekonomiska ångesten över sprucken plast, men det lät som att det bara var trasig plast (?). Ingen som tog en bild av den som kan lägga upp den här?

Ni som var där: Tack.

//Christopher

Fredda66

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
GSX750F skrev:
I väntan på Freddan66:s bilder kan jag ju (igen för du minns ju inte) berätta att hojjen klarade sig hyggligt. Det finns repor längs hela kåpan och en spricka i plasten. Glaset i sidospegeln är borta och spegelkåpan är lite demolerad. Annars såg allt ok ut.. bara lite jord här och var.

Trist att du inte fick avsluta dagen med samma sköna smile som vi andra, men det kunde vart värre..

/Björn
Han har fått bilderna och är förhoppningsvis på plats och ser sin hoj i verkligheten as we speak. Skall ordna ett axplock av dem andra bilderna och publicera senare. Väntar bara på att solen går ner. Känns bättre att sitta framför datorn då :-D

//Fredda

chox

Jazztobak
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01
Dagen efter

Ha! Doktorn hade fel, jag har inte alls haft så ont idag. Fet huvudvärk och allmänt öm, dock.

Nåväl, idag hämtade jag hem min inte längre okrashade blackbird (tack för hjälpen, Redbird!). Vänstersidan helt okej, högersidan - inte alls okej... Fast det viktigaste är att den maskinellt är hel, gaffeln är rak osv. Behöver ny toppkåpa och högerkåpa, men det får bli i höst. Tills dess håller min vän E. Poxy ihop sprickorna, och jag får leva med alla repor, och med bucklorna i tanken.

Efter att ha plockat bort alla kåpor kan jag i alla fall konstatera att det är ett grymt streetfightermaterial därunder!

Fredda66: Det är ok att lägga upp bilderna av hojen, men låt bilderna på mig utebli.

//Christopher

redbird

knäskrap, vad är det?
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
röd blackbird xxx
Norrtelje Tidning

jaha då var du nämnd i lokal blaskan.

hoppas att det inte blir fler notiser,av någon som missbedömmer.
(kan vara jag nästa gång,igår höll man på att träffa en traktor
med dubbelmonterade bakdäck,det fanns två cm tillgodo,,phu)..

/eg

Bifogat

• ol.jpg
    ol.jpg
    75.6 KB · Visningar: 104

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Re: Brist på Koncentration

smilee skrev:
Jag var ju den som gjorde den första vurpan och för dom som är intresserade gick det till ungefär så här:

Vägen hette Hargshamnsvägen och ligger någonstans i trakten av Hallstavik och Älmsta. Det var en extremt kurvig och smal väg som gick upp och ner som en berg och dalbana. Jag hade vinkat förbi dom som ville hålla ett högre tempo enligt våra regler för körning i grupp samt sunt förnuft. Jag fes sedan på i maklig takt.

I utgången av en vänsterkurva tappar jag koncentrationen för ett ögonblick och kommer för långt ut till höger där det ligger en grussträng. Greppet försvinner och jag landar i diket. Det slår tvärstopp och jag gör en volt över styret och landar ett par meter bort. Hastigheten uppskattar jag till ca 40-50 km/h. Diket var ca 1/2 meter djup så hojen stod helt upprätt med ena sidan vilandes mot dikeskanten. Jag fick hjälp att putta upp hojen på vägen av andra hojåkare sedan var det bara att borsta av gruset och köra vidare.

Har bara fått mer och mer ont i revbenen så jag var tvungen att åka in till akuten idag, och dom konstaterade två brutna revben. Inte konstigt att det ömmade lite. ;)

Livet är hårt mot dom hårda. Det är bara att komma igen.

Fredda66

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Re: Re: Brist på Koncentration

smilee skrev:
Har bara fått mer och mer ont i revbenen så jag var tvungen att åka in till akuten idag, och dom konstaterade två brutna revben. Inte konstigt att det ömmade lite. ;)

Livet är hårt mot dom hårda. Det är bara att komma igen.

Tråkigt att höra, hoppas det läker fort.

//Fredda

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...