Åkte förbi en trafikolycka nyss!

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
På ingarö: jag körde försiktigt förbi kön och kom längst fram.
fick en utskälning av en brandman som sa att vi båge åkare e duma i huvudet... etc etc

Men det tråkiga va visst att det va en båge förare som har fått sätta livet till enligt brandmannen, tror det va en bil som har svängt ut från en liten grusväg men jag e inte säker. :(

fan vad det e tråkit när sånt händer, man mår inte så bra sen när man ska åka hem.
Kommer väll vissa/prata om det på nyheterna i kväll.

Ta det lungt i helgen nu, vill inte se mer av det här på vägarna nu :fakta

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Fyfan va trisst åktur!

Det är bara så!
Bilar åker ut från sina vägar, nästan alltid!
Det är bara så! Jag saktar alltid in om jag ser ne bil på sidan! Har varit med
om denna situation flera ggr i min
korta hoj karriär! 3veckor.

Trisst

MrCrone

"Bonnie är en slags hund"
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
En väldigt gul R1 med väldigt svarta flames,neon och strob ;)
Tragiskt :( , hur många mc-förare har strukit med denna säsong igentligen???

R.I.P

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
mycket tragiskt... :( Får klumpar i magen när man läser sånt här, Bilförare är lite loco..Fast jag inte kört länge så har jag redan sett hur en taxi ville ha mig som sido prydnad. Min lycka var att jag tuta som en galning så han blånita, varpå jag hytta med näven åt han. Men nu får det vara nog med Mc-olyckor med döden i knutarna :(

V.I.F

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Vart på Ingarö var det? Ganska luriga vägar särskilt sträckan mellan Mörtviken och Björkvik.

MrCrone

"Bonnie är en slags hund"
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
En väldigt gul R1 med väldigt svarta flames,neon och strob ;)
Nacka skrev:
Vart på Ingarö var det? Ganska luriga vägar särskilt sträckan mellan Mörtviken och Björkvik.

Där emellan smällde jag :( :( :(

Mezzanine

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
CBR900RR -97
Jag kanske ska skita i mitt båge-inköp imorrn alternativt köpa en custom 250 istället.

Fyfan, sluta köra ihjäl oss alla vi som åker MC, säsongen är kort nog redan!

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Vad var det för hoj????
Skit vad nervös jag blev för att jag skall känna personen ifråga! :skrämd

Berglund

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
RGV 250 -92
Ligger man och tokpressar på landsväg så finns alltid risken att en bilist kör ut framför en. Man hinner inte reagera när det kommer en hoj i 150. Har varit en mörk sommar för hojåkarna :(

Vägverket borde köra en kampanj om att bilisterna skall tänka sig för innan de kör ut i en korsning, istället för bälteskampanjen som tydligen inte hjälper.

TheMan

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
KawaGPX
Är det konstigt att bgeåkare dör när de ofta ligger i 150+ på alla vägar ? Dessutom är det nog så att bågeåkare/sporthoj är lite mer obildade och korkade än vanligt folk. Det vimlar ju inte av läkare och jurister som åker R1.

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Originally posted by TheMan Är det konstigt att bgeåkare dör när de ofta ligger i 150+ på alla vägar ? Dessutom är det nog så att bågeåkare/sporthoj är lite mer obildade och korkade än vanligt folk. Det vimlar ju inte av läkare och jurister som åker R1.

Jag tror att detta är det absolut sämsta inlägg jag läst på ngt forum i hela mitt liv. Jag ville först tro att det va menat som ett skämt men efter att ha läst tråden & ditt inlägg ngra gånger så förstår jag att så ej är fallet :mad:

Nr1: Killen/tjejen som körde hojen (som berörs i tråden) kanske är död. Jag säger kanske då jag inte hittat ngn info om olyckan på http://www.tt.se eller www.aftonbladet.se . Visa lite jävla respekt för i helvete.

Nr2: Du har inte en aning om hur olyckan gick till & om killen/tjejen överskred gällande hastighetsbegränsningar.

Nr3: Beträffande ngn slags generalisering av hojåkares bildning, intelligens eller läkarlicens så har du inte en jävla aning om hur det är med det.

Nr4: Vem är du som på ett så patetiskt sätt försöker göra dig förmer än oss andra & samtidigt vanhedra en ev. avliden medmänniska

Nr5: Fattar inte vad du gör här inne?

Naturligtvis går alla mina tankar till killen/tjejen som ev. förolyckades i denna tragiska kollision

Edit; [size]

Last edited:

Häggen

Psb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-00 TL1000r, -90 Gsx-r turbo, -07 crf 450, -00 hayabusa turbo
toca1 skrev:
Jag tror att detta är det absolut sämsta inlägg jag läst på ngt forum i hela mitt liv. Jag ville först tro att det va menat som ett skämt men efter att ha läst tråden & ditt inlägg ngra gånger så förstår jag att så ej är fallet :mad:

Nr1: Killen/tjejen som körde hojen (som berörs i tråden) kanske är död. Jag säger kanske då jag inte hittat ngn info om olyckan på http://www.tt.se eller www.aftonbladet.se . Visa lite jävla respekt för i helvete.

Nr2: Du har inte en aning om hur olyckan gick till & om killen/tjejen överskred gällande hastighetsbegränsningar.

Nr3: Beträffande ngn slags generalisering av hojåkares bildning, intelligens eller läkarlicens så har du inte en jävla aning om hur det är med det.

Nr4: Vem är du som på ett så patetiskt sätt försöker göra dig förmer än oss andra & samtidigt vanhedra en ev. avliden medmänniska

Nr5: Fattar inte vad du gör här inne?

Naturligtvis går alla mina tankar till killen/tjejen som ev. förolyckades i denna tragiska kollision

Edit; [size]

Håller med dig!!!!! hoppas det gick bra med mc föraren.

My1974

alias Anja
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Honda CBR600 F -94
Det behöver inte gå för fort.....

TheMan skrev:
Är det konstigt att bgeåkare dör när de ofta ligger i 150+ på alla vägar ? Dessutom är det nog så att bågeåkare/sporthoj är lite mer obildade och korkade än vanligt folk. Det vimlar ju inte av läkare och jurister som åker R1.

Som övningskörare går det i lagstadgad hastighet och jag har trots detta haft två bilister som har kört ut framför mig och en bilist som körde "chickenrace" på min vägbana. Detta inom två månader. :eek:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Jag har packat 4kg T.N.T innanför min framkåpa så den som kör ut framför mig får skylla sig själv!. :mad: Ska det vara så jävla svårt att se upp för hojar och hålla i tankarna att vi faktiskt kör fortare än Svensson i sin Volvokombi?. :(

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
TheMan skrev:

Är du smartare på din gamla kawa då?. Kanske krävs det en doktorsgrad i arkeoligi för att hantera så gamla hojar?. :D

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
tragiskt :(

Men om man räknar bort andra fordon vid en mc-olycka t,ex en singelolycka med mc så finns det fortfarande personer som inte kan hantera en hoj i vissa lägen. Jag utersluter inte att grus, djur mm kan vara med i bilden då en olycka har skett. Jag har kört ett antal hojar både privat och inom jobbet och jag undrar varje gång jag kör t,ex en sporthoj hur vissa förare är på att köra? Fortfarande när jag kör R1 alt suzukis gsx1000R så inser jag att jag ska absolut inte ha en sån här hoj för det är över min förmåga även om jag har kört hoj länge. Tänk om ALLA mchandlare skulle kunna erbjuda köpare av t,ex sporthojar ett paket där man kan lära sig hur man ska hantera hojen vid aktiv körning. En del handlare erbjuder dessa körningar gratis vid köp av hoj hos dem, det tycker jag är kanon. Många här på sporthoj är säkert mkt duktiga förare men det är sista procenten av dessa förare som kanske har köpt t,ex en R1, hayabusa mfl bara för att vara värst.

det är inte sporthojen alt customhojens mm fel utan dess förare som vrider på gasreglaget, denne behöver inte vara obildad eller korkat för att drabbas i en olycka, snarare oförsiktig

Last edited:

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
MrCrone skrev:
Tragiskt :( , hur många mc-förare har strukit med denna säsong igentligen???

R.I.P

Faktiskt inte mer än vanligt, bara att man tycker det är mer påtagligt för det är alltid någon jäkel som känner människan i fråga och skriver om det på detta forum.

//Fredda

Snowman

Tycker inte om regn...
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
Hojlös
det är inte sporthojen alt customhojens mm fel utan dess förare som vrider på gasreglaget, denne behöver inte vara obildad eller korkat för att drabbas i en olycka, snarare oförsiktig

Kan inte skrivas bättre.
Trots alla påminnelser och regler om att man inte ska hänga på de "värsta"/duktigaste och köra över sin förmåga så är det nog ofta det som händer.
Högmod går före fall!!
Vissa har ju en klar jargong i sitt tugg. Många av dem kan säkert backa upp det de säger med en lysande körteknik men jag tror att de använder sig av ett gott omdöme oxå.
Tyvärr skryts det inte lika mycket om vem som har bäst omdöme...

:mattias

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Bra talat! Word !

TheMan - Konstig attityd du har. Är du säker på att du är hojåkare, eller bara äger du maskinen?

:skrämd :skrämd :smasha :smasha :smasha :kulspruta :kulspruta :6surkart :smasha :mattias

toca1 skrev:
--- <<>>--

Edit; [size]

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...