Åkte förbi en trafikolycka nyss!

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Enligt SVD dog en 38-åring i samband med en mc-olycka på Ingarö igår. Måste va detta. Enligt notisen skulle motorcykeln kommit över på fel sida.

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
TheMan skrev:
Är det konstigt att bgeåkare dör när de ofta ligger i 150+ på alla vägar ? Dessutom är det nog så att bågeåkare/sporthoj är lite mer obildade och korkade än vanligt folk. Det vimlar ju inte av läkare och jurister som åker R1.

doh!
oj, här har vi någon som har gått igenom hela medlemsregistret på sporthoj. det vimlar alltså inte av högutbildade människor här. The Man har även gått igenom alla IQtest som vi har gjort genom åren.

men då undrar jag då var denne man har gått för utbildning, och fått för betyg?!?!hur gick det på svenskaundevisningen? (bgeåkare)

Men det känns bra att du vet att vi som gillar att kör hoj är korkade, kör 150+ och är outbildade drägg...

the man, du verkar vara en riktigt trevlig, utbildad och smart människa...

vila i frid

Last edited:

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
2016 Yamaha MT-07
TheMan skrev:
Dessutom är det nog så att bågeåkare/sporthoj är lite mer obildade och korkade än vanligt folk. Det vimlar ju inte av läkare och jurister som åker R1.

TheMan. Är du helt jä..a dum i huvet?

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
TheMan skrev:
Är det konstigt att bgeåkare dör när de ofta ligger i 150+ på alla vägar ? Dessutom är det nog så att bågeåkare/sporthoj är lite mer obildade och korkade än vanligt folk. Det vimlar ju inte av läkare och jurister som åker R1.

Blablablalblalbaochjaghargjortenundersökningpåvilkasomkörvad blablablasåjagvetexaktvadjagsnackaromblabla................51 kort i leken eller ?alla hästarna är inte i stallet ? ja för du verkar inte veta ett smack du, så är det.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
toca1 skrev:
Jag tror att detta är det absolut sämsta inlägg jag läst på ngt forum i hela mitt liv. Jag ville först tro att det va menat som ett skämt men efter att ha läst tråden & ditt inlägg ngra gånger så förstår jag att så ej är fallet :mad:

Nr1: Killen/tjejen som körde hojen (som berörs i tråden) kanske är död. Jag säger kanske då jag inte hittat ngn info om olyckan på http://www.tt.se eller www.aftonbladet.se . Visa lite jävla respekt för i helvete.

Nr2: Du har inte en aning om hur olyckan gick till & om killen/tjejen överskred gällande hastighetsbegränsningar.

Nr3: Beträffande ngn slags generalisering av hojåkares bildning, intelligens eller läkarlicens så har du inte en jävla aning om hur det är med det.

Nr4: Vem är du som på ett så patetiskt sätt försöker göra dig förmer än oss andra & samtidigt vanhedra en ev. avliden medmänniska

Nr5: Fattar inte vad du gör här inne?

Naturligtvis går alla mina tankar till killen/tjejen som ev. förolyckades i denna tragiska kollision

Edit; [size]

Helt rätt Toca.... :bow

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
TheMan skrev:

Bifogat

• guess-what.jpg
    guess-what.jpg
    10.5 KB · Visningar: 476

Skorpan

Guest
TheMan skrev:
Dessutom är det nog så att bågeåkare/sporthoj är lite mer obildade och korkade än vanligt folk.
har du klämt dej eller nåt??

ett exempel:
R1 Uffe här på forumet kör en R1a och är trafiklärare till yrket,påstår du då att han är obildad/korkad??
undra vem som är korkad här :rolleyes:

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Funderar allvarligt på att lägga ner mina planer på att köpa sporthoj till våren. Det är så lätt att det händer något. Jag vill passa på att berömma mig själv för att jag inser att jag inte skulle kunna hålla igen på gasen. :mkt litetleende

V.I.F. :(

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
TheMan skrev:
Dessutom är det nog så att bågeåkare/sporthoj är lite mer obildade och korkade än vanligt folk. Det vimlar ju inte av läkare och jurister som åker R1.
Haha, vilken j-vla brandfackla, på ett sporthojsforum! :D
Troll?

Daddy

Hmmmm..
Gick med
31 May 2003
Hoj
zx10r -05
Det var storebrorsan till en av mina polare som dog.
Enligt uppgifter som jag fått höra idag, så låg hans fru och tre barn i bilen bakom, och dom var på väg hem.
Hur olyckan gick till vill jag inte gå in på då den historia jag hörde lät helt osanolik.
Vad gäller hastigheten så var den 70 enl uppgift.
Inget bakhjulsåkande eller omkörningsförsök.

Och du/ni som undrar hur utbildad denna man var.
Då kan jag tala om att han drev en egen rörelse som gick bra.

Last edited:

Daddy

Hmmmm..
Gick med
31 May 2003
Hoj
zx10r -05
TheMan skrev:
Du verkar vara en konstig människa.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Läkare och jurister??? Är dom smartare eller har dom bara en bra studie teknik?

Har en tjej kompis som är jurist och hon är inte speciellt smart. Har många bekanta som är högutbildade, är dom smartare än mej?

Svaren på dessa frågor är faktist nej. Utom då en kompis som är grymt smart, högutbildad och kör hoj.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TheMan skrev:

jag och flera av mina hojkompisar har examen från universitet/högskola så nog finns det utbildat folk på hoj.

man blir bildad av att studera men att vara intelligent har inget med studier att göra.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Jag är extremt dum, lågutbildad, gråmacka och kör hoj. :D

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
TheMan skrev:

TheMan ??

Du vet väl om att du idiotförklarar dig själv när du skriver nåt dylikt, visa respekt för den förolyckade i det här fallet.

Det är väl inga direkta speciella kategorier som kör hoj det är juh det som är så kul, för man får träffa så olika människor.
Här i Uppsala har vi en salig blandning bland hojåkarna och deras yrken och det är jättekul.
Iofs så har dom välutbildade antagligen lättare att köpa en fin hoj p.g.a bättre inkomst.
Nej du är helt ute och cyklar när du tror att det är bara outbildade människor som kör hoj.

Tänk först innan du öppnar munnen.. :mattias

Last edited:

Hotrodbiker

Bara blå
Gick med
6 May 2003
Hoj
Daytona -02,Yamaha R1 -08, Kawa250 -72,Husaberg 570 -12
Daddy skrev:
Det var storebrorsan till en av mina polare som dog.
Enligt uppgifter som jag fått höra idag, så låg hans fru och tre barn i bilen bakom, och dom var på väg hem.
Hur olyckan gick till vill jag inte gå in på då den historia jag hörde lät helt osanolik.
Vad gäller hastigheten så var den 70 enl uppgift.
Inget bakhjulsåkande eller omkörningsförsök.

Och du/ni som undrar hur utbildad denna man var.
Då kan jag tala om att han drev en egen rörelse som gick bra.

Vet inte vem du är men kan medela att det var min bror som dog på Ingarövägen i går. Det stämmer att hans sambo och deras TVÅ döttrar låg bakom men det var två bilar i mellan så dom såg inte hur det gick till. Han hade en bil framför sig och höll samma hastighet som bilarna han var en erfaren motorcyklist med körkort sedan han var 16. Körde även enduro. Han hade bara några hundra meter kvar hem. Men den här gången kom han inte hem.......
Ingen vet i dagsläget vad som har hänt men hans CBR1000 började enligt en mötande bil vobbla å han förlorade kontrollen över hojen.... flög av den å träffade bilen ....
Trots att det i en bil bakom fanns en läkare som omedelbart påbörjade livräddning med hjärtmassage fanns det inget att göra
Han förklarades död när han kom till SöS ........
Han har inte kört vårdslöst eller för fort...samt att han kände till vägen mkt väl.

Å för er som undrar så jobbade han som dataprogramerare..... å hans inteligens var nog mkt högre en några av er som så tanklöst har skrivit inlägg här.....

Han efterlämnar även en 16årig son som var otröstelig i går när vi satt på SÖS.....

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati