Åkte fast för fortkörning men ingen underskrift?

gabbin

va fan gör man?
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
zx9r ninja -99
Men om det nu var 140 på en 70 väg är det ingen som tycker att 140km är lite för fort ?? att köra på en 70 väg....?
Utan alla fokuserar på att klara lappen eller minste möjliga böter men skiter i hastighetsbegränsningarna....
Detta är väl dålig reklam för alla hoj åkare här på SH om inte annat.
Jag kan även köra fort men respekterar 50 och 70 skylltar då dessa betydet att det
är nära eller mycket nära en ort eller annan be byggelse.(ungar spriner omkring)
Ni får kalla mig moral kärring om ni vill men 140 på 70 sträcka är fan magstarkt....

Gör inte motorcyckel ägarna bort sig själv då dom publicerar dessa siffrorna och alla andra inte ifrågasätter utan bara håller med inte undra
på att det klagas på försäkrings premien.
Hon var ingen hjälte på något sätt.................:huvet

Du bor hemma va?

nosense

MilleOnAir
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
Tuono 1100rr
Dom saknade bevis och körde en fuling, dom hade bara sett att det gick fort men ingen mätning.

Sen är frågan, vågar man chansa och dra det till sin spets?
Om man vet med sig själv att man har haft körkortsvådlig hastighet och får den "rabatten" är det kanske smidigare att acceptera(om än regelvidrigt)

Det är ju så dom tänker, mest pengar till staten med minsta möjliga jobb..

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
apropå fel på böteslappar

Blev av med lappen för 2 veckor sen, norr om Linköping. Nu när jag får föreläggande om att yttra mig i frågan från transportstyrelsen, så står det att det är Polismyndigheten i Skåne län som tagit lappen...har jag missat nåt avgörande i det här? Kan jag utnyttja detta till min fördel på nåt vis? Kan ju påpeka att lappen rök på plats.
/T

Last edited:

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Blev av med lappen för 2 veckor sen, norr om Linköping. Nu när jag får föreläggande om att yttra mig i frågan från transportstyrelsen, så står det att det är Polismyndigheten i Skåne län som tagit lappen...har jag missat nåt avgörande i det här? Kan jag utnyttja detta till min fördel på nåt vis? Kan ju påpeka att lappen rök på plats.
/T
Transportstyrelsen? Är det inte Länsstyrelsen i Nyköping som hört av sig? Tror inte det kommer hjälpa dig att det står skånepolisen.

Min egna erfarenhet är att Länsstyrelsen i Nyköping har underkänt i grenen läsförståelse. Förra året skulle dom dra mitt körkort för en förseelse som skulle ha skett 4 feb. Men Länsstyrelsen skrev att det skedde 5 feb. Jag påpekade felet och hänvisade till polisrapporten men dom vidhöll 5 feb. Jag överklagade till Länsrätten och fick delvis rätt, spärrtiden sänktes, fortfarande skrev dom dock fel datum. Då orkade jag inte längre.

Så i rullarna står fel datum inskrivet trots att både polisrapport och jag själv påpekat felet :tummenupp

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Transportstyrelsen? Är det inte Länsstyrelsen i Nyköping som hört av sig? Tror inte det kommer hjälpa dig att det står skånepolisen.

Nepp, kuvertet kommer från transportstyrelsen, tror inte Länsstyrelsn har med det där att göra mer, men jag ska kolla igen. Hualigen om inte ens di där tanterna kan läsa...känns som om detta kan sluta hur som helst!

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Nepp, kuvertet kommer från transportstyrelsen, tror inte Länsstyrelsn har med det där att göra mer, men jag ska kolla igen. Hualigen om inte ens di där tanterna kan läsa...känns som om detta kan sluta hur som helst!

Hur gick det till? Laser eller?

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Riktigt. Transport styrelsen har tagit över körkortsfrågorna ifrån Länsstryrelsen.
Dessutom verkar dom lite snällare :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...