Åkte fast i fartkamra Finns Något hopp? 2800:-

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Blev rätt chokad över att få hem fortkörnings böter idag..
De var på 2300:-

Bilen står på min mor och jag kör med keps samt en bokstav saknas fram på nummerplåten

Ändå har de skickat en bild och jämfört med min passbild.

Jag antar att någon har jobbat sig som fan och spårat upp bilen trots att en bokstav saknas, sedan sökt på familje meddlemar. och kommit fram till detta resulat.

Bilden är Ruggit dålig och det är mycket svårt att se vem det är som kör man er typ bara konturerna =)

Frågan är, är det någon mening med att överklaga? kan bilden vara så dålig för att den skrevs ut? (bilden är tagen på 06:00) har de en bättre högupplöst bild på datorn?

Alt. Vad kan hända om man går vidare? Kan man få skit för att en bokstav fattas på skylten? kan man åka på nått värre straff på nått sätt?

Tacksam för alla tips! 2300:- svider rätt mycket just nu inför MC sesongen. :huvet

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
2853317 Blev rätt chokad över att få hem fortkörnings böter idag..

Bilen står på min mor och jag kör med keps samt en bokstav saknas fram på nummerplåten

Jag antar att någon har jobbat sig som fan och spårat upp bilen trots att en bokstav saknas, sedan sökt på familje meddlemar. och kommit fram till detta resulat.

Bilden är Ruggit dålig och det är mycket svårt att se vem det är som kör man er typ bara konturerna =)

Frågan är, är det någon mening med att överklaga? kan bilden vara så dålig för att den skrevs ut? (bilden är tagen på 06:00) har de en bättre högupplöst bild på datorn?

Alt. Vad kan hända om man går vidare? Kan man få skit för att en bokstav fattas på skylten? kan man åka på nått värre straff på nått sätt?

Tacksam för alla tips! 2300:- svider rätt mycket just nu inför MC sesongen. :huvet
Om du inte kan se att det är du själv som kör bilen, hur fan ska de kunna se det?
www.trafikjuristen.se

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Äääh. Gå till snutstation och fråga varför just du har fått böterna när det är någon dåre på bilden som du inte känner igen. Visst, dåren kanske liknar dig i vissa drag men det är ju verkligen inte du. Det finns många som liknar dig...

MVH

Johan, som betalar 650:- för ett foto som danska polisen har tagit...

Blev rätt chokad över att få hem fortkörnings böter idag..

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Dom skickar alltid ut en bot och hoppas på att folk betalar utan problem. Är du 100% säker att dom inte kan identifiera dig så är saken biff!

Sgt Liberia

Guest
Kanske dax att du börjar att göra rätt för dig, istället för att skita i hastighetsbegränsningarna och manipulera registreringsskylten.

silverpilen740

Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
vem har inte kört 112km/h på en 90 väg.... dessuom då det inte är någon trafik ute (06:00). 2500:- är inte man är dirket sugen på då!

jag kan ju se likheterna i fotot dragen finns ju där liksom, men i övrigt är det bland de sämre bilder jag har sätt.. som att fota någon i dåligt ljus med den första mobilkameran som kom.. Måste finnas en lösning.

Kan straffet bli värre om det blir rättegång eller liknade?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Skit i o betala o låt polismannen få krupp så han åker o tar gisslan på regeringskansliet...

Är du inte identifierbar så spelar det ingen roll hur många han tar som gisslan.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
En till fråga angående detta; Ser man på dagtid om man blir fotad eller ej? Och de nya kamerorna borde väl fota ALLA som kör för fort? Men det är fortfarande inte kameror i alla eller?
"En kompis" åkte ner till göteborg förra veckan och kom på sig själv med att missa att hålla för ansiktet på en kamera och får de honom på en så lär de väl få en på alla övriga också när de jämför kläderna?
Inte skoj om man åker dit på 20 fartkameror bara för det :(

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
...
Kan straffet bli värre om det blir rättegång eller liknade?

Självklart. Erkänner du inte och tar böterna så blir snuten förbannad och försöker kasta boken på dig som de säger i amerikat. Du har skadat skylten, vilket inte är lagligt, OCH du försöker gömma fejjan bakom en keps vilket dessutom berättar för polisen att du planerar att köra för fort innan du åker iväg.

Förlorar du mot snuten så får du ta rättegångskostnaderna om jag har fattat det. Är dom förbannade på dig så överklagar dom om du skulle vinna i första instansen. Se på killen i Trolllhättan som bestred en identifiering trots integral-hjälm. Det var inte över på ett par veckor.

silverpilen740

Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Chrille... berätta mer om killen i trollhättan....

Att man har en keps på sig när man kör bil betyder väl inte att man planerar att köra för fort?

Trodde man hade rätt att pröva sin sak utan att behöva betala rättegångs kostnaderna?

Att någon snorunge sabbat första bokstaven i plåten kan väl inte jag hjälpa, borde väl kanske ha setta detta, men såg det första på fartkamera bilden :yoparty

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Chrille... berätta mer om killen i trollhättan....

Att man har en keps på sig när man kör bil betyder väl inte att man planerar att köra för fort?

Trodde man hade rätt att pröva sin sak utan att behöva betala rättegångs kostnaderna?

Att någon snorunge sabbat första bokstaven i plåten kan väl inte jag hjälpa, borde väl kanske ha setta detta, men såg det första på fartkamera bilden :yoparty

Sök på forumet, det var en hoj-åkning med snuthäng i Trollhättan för ett par år sen.

Tror du ens SJÄLV på att skylten, kepsen, lånad bil är en slump?? tror du polisen uppskattar avgastrimmade 740's med kapade fjädrar som som ägs av medelålders kärringar och prepareras för att bli svåra att identifiera i kamerorna?

Har du otur så har dom bestämt sig för att testa gränserna för lagstiftningen. Då har du att göra i ....ett år eller mer?!?

silverpilen740

Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Nu vet jag att du dragit konstiga slutsatser utav mitt nick här kanske därför alla är så negativa..
mitt nick är ganska gammalt. och hela historien rör sig egentligen inte om mig, då jag endast var en passagerare.. Bilen var en S80.. Killen som körde bär ständigt keps så ni får gärna hänga upp er på det. =)...
:huvet

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
.... här kanske därför alla är så negativa......

Nej det är inte därför. Allmänt så är vi en stor skara människor här som anser att man ska stå för sitt fuskande om man åker dit. Det kvittar om det är 7490 eller S80 som körs.

Fråga hur du ska slippa parkeringsböter när du parkerar olagligt och du får samma reaktion.

Lösningen på ditt problem är enkel: kör inte för fort. För sent???

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring