Åkte fast i fartkamra Finns Något hopp? 2800:-

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Skicka in att du bestrider och att det inte är du på bilden! Funkar det så funkar det. Det är ju inte så att det blir värre iaf!

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Helvete... du gjorde mig just lessen... kameran tog mig för några veckor sen i 140 typ o de lär synas tydligt regnr o allt men ja hoppas på de bästa ändå, nu när du kommer o säger de fått fast dig fast de tillome saknas siffror o allt så känns de kört :gnissla

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
En till fråga angående detta; Ser man på dagtid om man blir fotad eller ej? Och de nya kamerorna borde väl fota ALLA som kör för fort? Men det är fortfarande inte kameror i alla eller?
"En kompis" åkte ner till göteborg förra veckan och kom på sig själv med att missa att hålla för ansiktet på en kamera och får de honom på en så lär de väl få en på alla övriga också när de jämför kläderna?
Inte skoj om man åker dit på 20 fartkameror bara för det :(

Fartkamerorna är inte påslagna mer än 2h / dag ungefär. Lite mer på vissa ställen och mindre på andra. Detta för att de som sitter och inspekterar bilderna ska hinna med, annars skulle de bli översköljda med kort.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Det blir inte dyrare för att du nekat. förutom för samhället då förstås.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jag tycker dom löser ut väldigt sällan - en gång hittade jag en påslagen kamera och då körde jag förbi den 20 gånger ståendes på tanken o visa fingret.

VV oh polisen mäter snitthastigheten från varje kamerskåp oh beslutar om att den skall aktiveras.

Jag ringde polisen efter min tortyr av kamera skåpet och sade vad jag hette och allt och bad den lilla polispojken skaffa sig hamilton agent leg och ta jobb på säpo.

Han lade på luren...

Toyboy

HjärnKirurg!
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
RRRSeexNollseex
Jag tycker dom löser ut väldigt sällan - en gång hittade jag en påslagen kamera och då körde jag förbi den 20 gånger ståendes på tanken o visa fingret.

VV oh polisen mäter snitthastigheten från varje kamerskåp oh beslutar om att den skall aktiveras.

Jag ringde polisen efter min tortyr av kamera skåpet och sade vad jag hette och allt och bad den lilla polispojken skaffa sig hamilton agent leg och ta jobb på säpo.

Han lade på luren...

vad du är tuff.

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Asså om jag har förstått rätt så har alltså du fått böter på en bil som inte du som står ägare på samt att det va en polare som körde???

jadu om det nu e så så kan dom ju försöka hur mycket dom vill det är ju inte olagligt att vara passagerare i en bil som kör för fort?

eller va det allt som hadde hänt polarna? hans som fått bötern osv?

Han lade på luren...

Glömt o tagit pillerna?

Last edited:

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
till Chrille förstår att du sålt din hoj.. Eftersom du aldrig kan göra fel samt gladligen betalar ut runt 3k om det är så att du åker dit i 112 på en 90 väg.

mr_soaP ... alltså så här är det.. jag åkte som passagerare... kompisen körde och det är hans mor som står på bilen och han som är skriven på samma adress.. så jag är hyffsat oskyldig till alltsammans, men skall ändå vara med och dela på böterna naturligtvis.

får väl bli ett överklagningsförsöka i alla fall... Att åka på böter på en kamra är nog bland det suraste jag kan tänka mig, med tanke på att man vet om att det är kameror där så var det ju jävligt onödigt.. kan man tycka så här i efterhand!

blizzer

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Super Ténéré
Blev rätt chokad över att få hem fortkörnings böter idag..
De var på 2300:-

Bilen står på min mor och jag kör med keps samt en bokstav saknas fram på nummerplåten

Ändå har de skickat en bild och jämfört med min passbild.

så jag är hyffsat oskyldig till alltsammans, men skall ändå vara med och dela på böterna naturligtvis.

hur ska du ha det egentligen? varför ska du betala när du inte körde?

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Vill du klara dig i fortsättningen, från kameror så kan du köpa en laser/kamera varnare av mig för ett bra pris. Då kommer du kunna lägga pengarna på annat en böter :)
Skicka pm om du är intresserad...

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
...

Förlorar du mot snuten så får du ta rättegångskostnaderna om jag har fattat det...

Nej så är det inte.. Dock så får man betala sin egen advokat om man förlorar. Men man behöver ingen advokat i sådana här sammanhang. Bara att neka och fortsätta att neka i tingsrätten om det går så långt. Om det finns minsta tvivel så skall du frikännas, om du inte blir frikänd så behöver du bara betala din böter. Om man blir frikänd så kommer dom till 99% inte att överklaga.

Reb0

Mc Knutte

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
Tung mc

Han lade på luren...

Jag gjorde exakt samma sak fast jag körde förbi i 270km/h baklänges och visade fingret och stog på huvet efter det att jag stog på tanken..då hoppade snutfan som satt i kamraskåpet fram och läxade upp mig ordentligt..men jag skrek åt honom att äta hundskit och dra åt helvete och så,han blev rädd som fan hoppade in i skåpet igen. Jag kickade igång R1 an igen och drog iväg på bakhjulet som fan..:yoparty

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
till Chrille förstår att du sålt din hoj.. Eftersom du aldrig kan göra fel samt gladligen betalar ut runt 3k om det är så att du åker dit i 112 på en 90 väg.....!

Jag har väl aldrig sagt att jag inte gör fel. Det enda jag menar är att om man ska envisas med att tänja på reglerna så bör man ha vett på att inse när man är torsk. Åker man dit med handen i kakburken blir det löjligt att fortsätta neka.

Även OM du skulle lyckas med ditt överklagande, så vad får du ut av det? Minst en förlorad arbetsdag och allt krångel runtomkring för 3 tusen spänn? När du dessutom vet att du är skydig som synden till det du anklagas för??

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Bara överklaga och blåneka!!Satans förmyndar och övervakningssamhälle! Åker du dit ändå så har du åtminstone använt dina böter till att bekosta polisen en massa arbete med att prova ditt fall. Vafan är det med folk här? Dubbelmoralens eget forum eller? Finns det minsta chans mot Staten så ta den! Varesig det gäller böter eller skatt! Lura tillbaka lite för vi blir själva lurade var dag!

nu blir det liv.. :)

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Par fakta

1. Du behöver inte ta några rättegångskostnader
2. Polisen kan inte annat än utöva lagen i domstol, de kan inte jävlas med dig, snararre jävlas du med dem som måste sitta i rätten på arbetstid etc.
3. Ang. fallet i trollhättan med hojåkaren så drog det ut på tiden p.g.a an MC-polisen var med i en olycka och låg på sjukhus en längre tid. personen blev senare frikänd i hovrätten och borde (vet ej hur han gjorde) fått ersättning för den tid han tvingades ha fotboja

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring