Åkte upp med min Dominator på Omberg idag!

  • Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date

Dominator-Rocks

Guest
Tja, tog en tur till omberg idag.

Åkte upp den asfalterade vägen (där man får åka) :D där vägen tog slut var det en parkering fika bord mm, satt väll ett 30tal pers där.

Åkte runt och kollade lite och hittade en bredare stig som ledde upp till toppen, men där satt det en motortrafikförbjuden skylt, men outlaw som man är så brände man ju förbi, ha ha :D det var rätt brant och jag åkte lugnt för att inte börna sönder den fina naturen.

När jag väl kom upp på toppen så fick jag ondaögat :mad: av en hel vehög med folk, kände mig jävligt uttittad :rofl körde förbi allt folk till änden av berget, tänkte att jag skulle ta lite kort, klev av tog av mig hjälmen tog 2st värdelösa kort sen pallade jag inte mer alla bara råglodde, Typ, jävla IDIOT! åka motorcykel här!

Gick tilbaks med raska steg drog igång cykeln och puttrade iväg, :mad: om blickar hade kunnat döda.....:D

Jag gör inte om det igen!

Nån mer som har tagit upp sin offrodare på omberg?
Eller har ni någon liknande mc story där ni har blivit idiotförklarade av omgivningen.

Ps Kan rekomendera en tur runt omberg/stocklyckehamn mm ricktigt naturskönt!

DS Nån som vet hur fisket är i stocklyckehamn, från land alltså?
 
Last edited:

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Grattis, du har precis sett till att motorcyklister fått ett ännu sämre omdömme i allmänhetens ögon. :tomten

Starkt jobbat!

Hoppas att du känner att du har gjort en betydelsefull insats.
 

Dominator-Rocks

Guest
NoPinky skrev:
2466514 Grattis, du har precis sett till att motorcyklister fått ett ännu sämre omdömme i allmänhetens ögon. :tomten

Starkt jobbat!

Hoppas att du känner att du har gjort en betydelsefull insats.


MM jag veet jag varvade GAAAAALET körde på bakhjulet hela tiden åkte för rött pekade finger åt alla ja listan kan göras lång!

Förlåt Mig Pinky! Snälla förlåt mig!

Kan också tilläga att ca ett tiotal personer som jag stötte på gammal som ung gav mig ett redigt stort :)
 
Last edited:

PalleP

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Honda CBR 900rr -98
Dominator-Rocks skrev:
2466531 MM jag veet jag varvade GAAAAALET körde på bakhjulet hela tiden åkte för rött pekade finger åt alla ja listan kan göras lång!

Förlåt Mig Pinky! Snälla förlåt mig!

Kan också tilläga att ca ett tiotal personer som jag stötte på gammal som ung gav mig ett redigt stort :)


Finns bara en anledning att surisarna glodde snett. De var ju avundsjuka för att de inte har nåt att fräsa uppför berget och måste gå i sina sura gympadojjor.
De som flinade åt dig var rekordeliga människor med hela garaget fullt av sporthojar som de tyvärr inte kunde använda på stigen men har full föståelse för dig som kan.:D

P.S det kommer ju alltid finnas folk som man fan tror har betalt för att stanna upp med vad de sysslar med och öppna munnen halvägs samt bonnglo på vad det nu än kan vara som fångat deras intresse. D.S

Och förresten grym bild, gav den en runda i PS för lite mer "tryck i färgerna"
 

Bifogat

  • omberg.jpg
    omberg.jpg
    133.8 KB · Visningar: 131
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
PalleP skrev:
2466598 Finns bara en anledning att surisarna glodde snett. De var ju avundsjuka för att de inte har nåt att fräsa uppför berget och måste gå i sina sura gympadojjor.
De som flinade åt dig var rekordeliga människor med hela garaget fullt av sporthojar som de tyvärr inte kunde använda på stigen men har full föståelse för dig som kan.:D

P.S det kommer ju alltid finnas folk som man fan tror har betalt för att stanna upp med vad de sysslar med och öppna munnen halvägs samt bonnglo på vad det nu än kan vara som fångat deras intresse. D.S

Och förresten grym bild, gav den en runda i PS för lite mer "tryck i färgerna"

Amen! :tummenupp

Nu vart jag glad igen, Tack! Blev lite ledsen när Pinky/:tomten vart arg på mig men det har gått över nu! :tummenupp

Bilden: Knyckte den från Internet! :rodnar
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Jag har väl skrämt slag på några hästar och retat några svamplockare när jag sladdat runt på skogsstigarna på Lovön med SuperTeneren. Tyvärr så är den för tung att köra med i skogen, tappar man den är man inte så cool längre (jag vet...)
 

Dominator-Rocks

Guest
JT skrev:
2466659 Jag har väl skrämt slag på några hästar och retat några svamplockare när jag sladdat runt på skogsstigarna på Lovön med SuperTeneren. Tyvärr så är den för tung att köra med i skogen, tappar man den är man inte så cool längre (jag vet...)


Vad väger en såndär bäst då ? Hur många kubik/hk?
 

Ron Dell

Lugn och fin
Gick med
16 May 2004
Ort
H-län
Hoj
Thunderace -99
Dominator-Rocks skrev:
2466502 Tja, tog en tur till omberg idag.

?

Var du inte i hamnen vid 16-tiden? Allt om mc var där och gjorde reportage.
Var bla några offroadare där,men tänkte inte på vad det var för sort.
drygt 50 hojar var där.:)
 

PalleP

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Honda CBR 900rr -98
Jag testade min gixxer 750 i ett grustag på den tiden när man var ung och dum. Grusväg gick hyggligt med småställ, hoppa gick värre.:)
Moppepojkarna undrade nog lite vad man sysslade med, och det gjorde jag också när jag välte i lössanden och en tallpinne trycktes rakt igenom min sidokåpa. :mad:
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Dominator-Rocks skrev:
2466664 Vad väger en såndär bäst då ? Hur många kubik/hk?

Den väger otroliga 226 kg men det känns faktiskt inte.
Det sitter en paralleltwin på 750cc och 70 hk i den, bra drag på grusvägarna 210+ på mätaren. En riktig grustourer med mos inte slö och tråkig som AfricaTwin!

En riktig Dakar hoj!:tummenupp

Läs mer här http://www.rallye-tenere.net/Stamb_xtz_750-supertenere.htm
 

Dominator-Rocks

Guest
Ron Dell skrev:
2466675 Var du inte i hamnen vid 16-tiden? Allt om mc var där och gjorde reportage.
Var bla några offroadare där,men tänkte inte på vad det var för sort.
drygt 50 hojar var där.:)


Nej jag var där vid 13tiden :mad: faan hade ingen aning om att det skulle vara någon träff/reportage, 17 också hade jag vetat det hade jag självklart åkt senare, fan!

Det var endast 3 bilar nere vid stocklyckehamn då.

PS tack till den (svarta tror jag) touringsporthojen som blinkade och varnade för Poliskontroll när jag åkte hem från berget :tummenupp
 

carsam

prone2failure
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
ktm
Riktigt fina miljöer vid omberg, körde mycket där med min DT125:a när jag hade den. Det finns fina grusvägar om man inte bryr sig om motortrafik förbjuden-skyltarna.

Beträffande fisket, för några år sedan gick det bra att fiska lax vid Stocklycke hamn, tubfluga funkade bäst. Älvarums udde är ett tips annars. Bra harrfiske, kör med fluga eller små spinnare. Det går att åka mc ner dit också, men då kan nog dominatorn vara lite otymplig.
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
NoPinky skrev:
2466514 Grattis, du har precis sett till att motorcyklister fått ett ännu sämre omdömme i allmänhetens ögon. :tomten

Starkt jobbat!

Hoppas att du känner att du har gjort en betydelsefull insats.


Det låter som att du var en av dom som stod där och var avundsjuk :tungan




Btw: Snygg bild!
 

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Lkpg
Hoj
Saknar min KTM
Har med vart på gässan på Omberg men med en Cresent Compact.
Passade på att åka upp och kolla en natt när vi åkte Lkpg-Motala-Vadstena-Gränna-Visingsö-Ödeshög-Lkpg med mopederna på under 24 tim. Var ganska kul fast att man körde helt orginal!
 

Dominator-Rocks

Guest
MT skrev:
2466792 Har med vart på gässan på Omberg men med en Cresent Compact.
Passade på att åka upp och kolla en natt när vi åkte Lkpg-Motala-Vadstena-Gränna-Visingsö-Ödeshög-Lkpg med mopederna på under 24 tim. Var ganska kul fast att man körde helt orginal!


Hur 17 lyckades du ta dig upp med en otrimmad Cresent Compact? Knappt så jag tror dig, sprang du bredvid moppen då eller?

Kanske finns fler vägar upp? Jag har svårt att tro att du åkte den stigen jag gjorde i alla fall, if you did :yoparty
 

PalleP

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Honda CBR 900rr -98
Dominator-Rocks skrev:
2466813 Hur 17 lyckades du ta dig upp med en otrimmad Cresent Compact? Knappt så jag tror dig, sprang du bredvid moppen då eller?

Kanske finns fler vägar upp? Jag har svårt att tro att du åkte den stigen jag gjorde i alla fall, if you did :yoparty

Familjepizzadrev på moppen såklart, för feta stuntzz. :tungan
 

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
Rätt brant upp sista biten va? Kanske dags att ordna ett "black hillclimb race" där.:hihi Fin väg runt berget där, har kört den ett par ggr i år. Enkelriktat också.
 

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Lkpg
Hoj
Saknar min KTM
Dominator-Rocks skrev:
2466813 Hur 17 lyckades du ta dig upp med en otrimmad Cresent Compact? Knappt så jag tror dig, sprang du bredvid moppen då eller?

Kanske finns fler vägar upp? Jag har svårt att tro att du åkte den stigen jag gjorde i alla fall, if you did :yoparty

Vi åkte den vägen som man vanligtvis går upp till hjässan.
Var ju ganska brant på vissa partier men det var inte värre än att man kunde gå brevid och leda upp moppen.
Dom väger ju inte så mycket som tur är dom små rackarna.
Vad jag kommer ihåg så vad allas otrimmade, möjligtvis nått drev som var bytt på dom.

Det var jag med min Compact och 2 kompsiar som hade en compact med och en Zundap som jag inte kommer på modellen på just nu.

Kommer ihåg att klockan var runt 0:00 när vi var uppe på hjässan.
Efter det så åkte vi ner igen och forsatte till Gränna där vi campade på stranden.
 

osterkraft

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Söder om sthlm
Hoj
CBR600F -91
Man måste ju förstå att killen var TVUNGEN att köra upp på berget! :lol

ombergx.jpg
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top