Vi tänkte åka nån gång mellan v 29 å 33 typ... Förhoppningsvis 5-7 dagar och det är en klassisk badsemester. Skönt att bara komma hemifrån och släppa tankar på disk, tv och andra hushållssyslor och bara kunna ägna sig åt grill å bad å kanske lite fiske och möjligen nån golfrunda för min del..
Men närhet till bad för lilltjippen är viktigt. Finns det aktiviteter i närheten skadar det inte men han är för liten för avancerade saker som nöjesparker och annat. Men att ta med honom ut i trampbåt och besöka nån liten gård med djur är exempel på saker man orkar med när de är så små...
Nära barnvänligt bad och hyggliga stugor är nog det viktigaste.
dansund säger nåt där. käringsundsbyn är ett säkert kort. men faktiskt, man får nästan anstränga sig för att hitta en stuga som INTE är vid vattenbrynet på Åland. när ni har bil är det inte kinkigt med att komma runt. käringsundsbyn ligger i eckerö så ganska långt bort från stan. Desto närmare eckerö golf då men om du ska golfa på Åland måste du ju faktiskt till kastelholm, den banan är bland finlands vackraste. dumpa resten av familjen på museområdet under tiden, vi har ett gammalt slott där, ett fängelsemuseum och ett miniskansen, kidsen gillar sånt (jag har också jobbat här...) golfar inte själv men gissar att det kan vara kinkigt att få tee-time mitt i sommaren. sen vete 17 med djur och så. på miniskansen brukar de ha får och kossor som traskar i hagarna och inne i stan finns det en ö där det knallar runt påfåglar och whatnot - hit går lokalbefolkningen och badar. ni kommer också vara där under rockoff
www.rockoff.nu men i vanlig ordning bokar de inga toppartister.