frefeh
Två cylindrar är fler än en..
Trist..
Hoppas verkligen att det löser sig.
Hoppas verkligen att det löser sig.
Ja du styrelsen kommer verkligen skjuta sig själva i foten, nu är det inte mkt pengar för oss som kör lägger ut men för kart klubb så är det en hel del och skylla på enbart skador på asfalten är väldigt svagt, håller den banan verkligen tävlingsstatus om man jämför med Rörken??
TomK du har gjort ett jättejobb ända sen allt startades det ska du ha credit för och det är synd att de ansvariga inom Ålands kartklubb inte inser den förlust som de extra pengarna de får in pga uthyrningen! Bland de sista körningarna förra året måste ha dragit i en hel del till klubben eller?
Nu har jag inte varit med på körningarna senaste tiden men hur många som har åkt omkull på deras banan har gjort ordentliga märken i banan?
Går det inte att flytta Ålandslägret till Örebrobanan?
Inte riktigt samma faciliteter men det kanske kan gå att ordna??
Skulle det funka?
/issi
Går det inte att flytta Ålandslägret till Örebrobanan?
Inte riktigt samma faciliteter men det kanske kan gå att ordna??
Skulle det funka?
/issi
OBS - Vill inte gå händelserna i förväg och framförallt inte trampa Tom på tårna nu - OBS
Det _borde_ gå att köra hos oss.
Men då handlar det troligen inte om en helg eftersom banan nog är fullbokad så det smäller om det ändå. Är tillräckligt mycket folk sugna på att komma och köra typ to + fr en vecka borde det gå att lösa.
Boende blir inte lika enkelt som på Åland men nog går det oxå att lösa för de som inte har bussar att sova i.
Sen kör vi ju vanliga träningar lö+sö ändå
ah visst, det går! ja har eget boende så det löser sig för mig iallafall!
banan nog är fullbokad så det smäller om det ändå.
Fullbokad? I maj? Måste ha missat viktig info!
Bra ide, har själv tänkt i dom banorna. Men med dom idiotiska restriktioner angående buller som klubben gått med på, så blir det inte samma sak som på Åland.
(en del har dock medgivande från kommunen att träna så mycket man vill)
Det blir ju ett jämrans gnäll så fort en enda lördag går bort så man kan nog i stort sett betrakta banan som fullbokad, tyvärr. Med fullbokad menar jag alltså egna grejer + helger då vi inte får köra pga andra arrangemang för att förtydliga
Att köra nåt slags läger (vi kan kalla det för förlängd träningshelg kanske) i valborg som ersättning för Åland låter som en bra idé tycker jag, det är väl en del röda dagar där!? Vi kör ju som du vet tärning lö+sö ändå
Klubben har inte gått med på några restriktioner, vad yrar du om??
Det är lagen (länsstyrelsen) som säger vad som gäller !!
Det vore ju som att säga att du och jag gått med på att hastighetsgränsen på E20 ska vara 110. Vilket vi ju inte har på annat sätt än genom vårt sätt att rösta i riksdagsvalen.
Yrar? Ja kanske jag minns fel, hur var det förra året egentligen? 3 dagar i veckan begränsat till kl 14.00 på lördagen och 13.00 på söndagen. Fick man reda på under säsongen. Uppkört i ansiktet.
Nu är det nytt år. Så alla får köra nu 7 dagar i veckan igen. Fram till nio på vardagskvällar? Som det var när vi gick in med våra andelar. Äntligen, då kan vi ju köra i Örebro istället för på Åland om Tom inte lyckas få ihop det.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|