gixxer_chrille
Sugen på att köra hoj igen
The one skrev:50 enligt prästbetyget,men det hindrar inte mig att köra min R1a.
Respekt! Är själv 28 år om bara 9 dagar.
Gix skrev:Som jag sa... vet inte om det går, men tror iaf inte det går i samma utsträckning som i Sverige...
Men, visst kan man få bättre villkor om man tecknar i farsans namn, men nu för tiden har nästan alla försäkringsbolag så bra öppningserbjudanden att det inte löns...
T.ex. Jag är 21, har just köpt hoj -98:ans 750 (I Finland är det kubikerna som avgör, ingen skillnad på effekt...) och kommer att öppna en helt ny försäkring (trafik+allrisk).
Får 20% bonus direkt på trafik, 50% på allrisken, å så vissa andra avdrag/rabater&bonusar... så ja kommer att betala ca 100 euro i månaden = 920 kronor...
Vet inte hur det står sig mot svenska priser, men jag är helt nöjd... å det skulle inte löna sig att teckna i farsans namn desto mer iaf...
r1666 skrev:mC=tidsmaskin?
Ash skrev:om Blom är 22 så är jag 21
red_ninja skrev:32 Bara, har inte ens funderat på HD o annat skräp, man vill ju komma fram nångång=)
Dez skrev:Det är ju riktigt billigt!
Jag kommer få betala 700:-/mån för min hoj, SZR660 -96 48HK, 22 år, kk i 2 år.
Skulle jag få för mej att försäkra en hoj som din skulle jag gissa på att det går på 3-4000:-/mån
Jo, det är BILLIGT. Jag betalar ungefär samma premie för halvförsäkring.Gix skrev:Som jag sa... vet inte om det går, men tror iaf inte det går i samma utsträckning som i Sverige...
Men, visst kan man få bättre villkor om man tecknar i farsans namn, men nu för tiden har nästan alla försäkringsbolag så bra öppningserbjudanden att det inte löns...
T.ex. Jag är 21, har just köpt hoj -98:ans 750 (I Finland är det kubikerna som avgör, ingen skillnad på effekt...) och kommer att öppna en helt ny försäkring (trafik+allrisk).
Får 20% bonus direkt på trafik, 50% på allrisken, å så vissa andra avdrag/rabater&bonusar... så ja kommer att betala ca 100 euro i månaden = 920 kronor...
Vet inte hur det står sig mot svenska priser, men jag är helt nöjd... å det skulle inte löna sig att teckna i farsans namn desto mer iaf...
Gix skrev:Billigt är det väl ändå inte, men okej...
Det bästa är just det att effekten inte spelar någon roll, utan det är kubikerna som avgör vilken försäkringsklass man hamnar i...
Jag valde mellan den cykel ja nu har eller en R6:a, å skillnaden i försäkringskostnader för mig var att en 99:ans R6:a skulle ha blivit ca 100kronor billigare i månaden än min 98:ans 750. Så, jag resonerade som så att R6:an e rätt vanlig här där jag bor, å eftersom min flickvän har ett sjukligt behov av att få åka med, å vi säkert kommer att vara 2 på den ganska mycket i sommar kan det vara bra med lite mera vrid...
På grund av detta system finns det ju heller inga strypta hojar i Finland...
olaking skrev:OM det nu är kubiken som spela nån roll...är glidare dyrare i försäkring dÅ??
Typ en 1600cc ( såg i en tidning, kom inte ihåg vad det var för nån, bläddrade snabbt ) kostar den mer än en R1 då?
TomK skrev:Snart 33 enligt årsringarna, men lika viril och taggad som när jag var 20 Äldre men inte vuxen...
ambulans skrev:36.... MeN De Är jU iNgEn ÅldEr pÅ eN hÄsT
Ash skrev:om Blom är 22 så är jag 21
sv650 skrev:Sporthoj och sporthoj, någon kallade min för fjollmoppe här på forumet men jag gillar den skarpt!
Pendlar mellan 28 och 29 brukar jag säga. Har dock lämnat decimalsystemet för många år sedan. Just nu är jag 29 med talbas 17 (dvs 43 år, dock ej i sinnet).
Apropå glidare så trodde jag att det skulle bli en sådan för mig då jag tog kortet ifjol. Aldrig i livet! säger jag nu.
Funderar på att byta till SV1000. V-Twin rules!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|