Åmål med omnejd!

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Hörde att de stod och sköt i Tösse idag, men utåt näset var det grönt. :tummenupp

Tog också en nästur igår, jävligt många hojar ute...
Skön väg utåt där, vart en kurva nästan längst ut vid Ekenäs som vart lite lurig. Såg ut som fin fin sand i 2 strängar mitt i kurvan!! Kompisen såg dom inte och höll på o lägga sig där...gick bra men otrevligt som fan!


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.047930,12.212349
 

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Åmål
Hoj
1985 XT-350
Tog också en nästur igår, jävligt många hojar ute...
Skön väg utåt där, vart en kurva nästan längst ut vid Ekenäs som vart lite lurig. Såg ut som fin fin sand i 2 strängar mitt i kurvan!! Kompisen såg dom inte och höll på o lägga sig där...gick bra men otrevligt som fan!


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.047930,12.212349

Hmm, missade dig. Såg dock en snygg Triumph S3 där ute.
Det är en kanonväg, bra sikt och härliga svängar. Lite för mycket bilar igår bara. Vädret var kanon och hamburgertallriken längst ut vid kiosken rekommenderas.

Ja, jag såg det med.
Jag tyckte det såg ut som spannmål av nåt slag. Förjävligt att de bara låter sådant ligga. Bönder! :)
 
Last edited:

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Hmm, missade dig. Såg dock en snygg Triumph S3 där ute.
Det är en kanonväg, bra sikt och härliga svängar. Lite för mycket bilar igår bara. Vädret var kanon och hamburgertallriken längst ut vid kiosken rekommenderas.

Ja, jag såg det med.
Jag tyckte det såg ut som spannmål av nåt slag. Förjävligt att de bara låter sådant ligga. Bönder! :)

Vi åkte runt halv 11, någon Triumph såg jag inte mest glidare...
Hamburgertallriken har jag missat så det får väl bli en tur till innan säsongen är över.
Ang. alla bilar så finns dom där av 1 enda anledning, dom ska köras om! :yoparty
 

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Åmål
Hoj
1985 XT-350
Nån som har lust att köra lite lördag fm? Tänkte ge mig ut en liten sväng om det är torrt...
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Tack TRS, I-kapp o Helander för en go hojtur ida´! Mycket trevligt! :tummenupp
Tack snälla Helander o I-kapp för hjärt-/lungräddningen av hojen! :bow Du fick ett litet träningspass på köpet, I-kapp! :hihi
 

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Åmål
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
Nån som har lust å ta en tur till årjäng imorgon å kolla lite på marknaden å sen tillbak igen? Om vädret är okej.
 

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Åmål
Hoj
1985 XT-350
Nån som har lust å ta en tur till årjäng imorgon å kolla lite på marknaden å sen tillbak igen? Om vädret är okej.

Ja kanske :tummenupp, säg en tid så ska jag se om jag kan följa med. Jag har ungarna denna vecka, men det kanske kan gå ändå...
 

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Åmål
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
Ja kanske :tummenupp, säg en tid så ska jag se om jag kan följa med. Jag har ungarna denna vecka, men det kanske kan gå ändå...

Vet inte men inte för tidigt, runt 11-12? Kan det passa, annars säg en tid då ni kan
 

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Rivergoal
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Ska vi säga 12? Då hinner det bli lite varmare också förhoppningsvis.

//D
 

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Åmål
Hoj
1985 XT-350
2011

Nu är det slut för i år och det är dags för en sammanfattning.

Motorcyklarna är tvättade och fastkedjade i förrådet, med underhållsladdaren påslagen.
Nu blir det inget mer, inte ens en tur runt i staden. Sprutgrus överallt och som vanligt inga skyltar.

Runt 850 mil blev det. Mest på 600:an förstås. Endast 5 mil på xt:n. Dyrt nöje hehe... men jävligt dirty.
Det ska bli dubbat i vinter dock!

Det blev en ganska bra säsong ändå, men jag har saknat några Norgeturer och spontanåka och naturligtvis JTN.
Kanske är det den där s-kurvans fel att det inte blev mer. Ni vet den strax innan Gustavsfors.
Kanske regnets fel. Knixkurserna regnade in. Hann bara med en detta år.

Bikedagarna på Gelleråsen var nog årets höjdpunkt.
Vädret var ju helt fantastiskt och det var kul att träffa lite bekant folk. Vi gjorde några mil där.
Kommer ihåg att jag knappt kunde ta mig av hojen efter hemresan tredje dagen.
Hela kroppen värkte och jag tittade inte på hojen på en vecka sen.

Det tog sig sedan med köttfrossa och rött vin, samt några kanonturer runt i vackra Dalsland.
Det är med sådana minnen man överlever vintern.

Vi hörs!
 

Bifogat

  • trs.jpg
    trs.jpg
    30.7 KB · Visningar: 27
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top