Åmål med omnejd!

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Ja då har man vart ute på en liten tur...haha 26 december och hojtur!
BEST CHRISTMAS EVER!!!
 

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Åmål
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
Själv är man ute å jobbar istället
 

JTN

Så kan det gå.......
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norge
Hoj
2001 Honda CBR 600, 2019 Honda CBR 1000 Fireblade SP1
Hjälmen på hyllan :gråta

Så jag kommer tillbaka, förhoppningsvis nästa år.

Va nog lite snabb her ja.

Tyvärr har det blivit att jag har bestemt mig för att legga hjelmen på hyllan. Har efter råd från läkarn kommit fram till at det är för stor risk att åka hoj :gråta. En liten vurpa, och operationen kan va forstörd. Det är det inte värt, hälsan först.

Så nu får man hitta på nåt annat kul.

Hoppas att ni får många roliga turer. Och om ni är i närheten vet ni vart jag bor, och kaffe finns alltid.:tummenupp

ta det vakkert der ute.
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Så trist Jon, men samtidigt förståeligt! Hälsan ska självklart komma i första hand! Alla vurpor blir ju inte alltid så små heller! :hihi :tuttar

Kommer sakna det utländska inslaget i gänget :arsele :krama, men de finns ju en å annan bohuslänning, nån från Jerusalem .... :rolleyes: :rofl

Ha de gött, o vem vet, rätt vare ä så stoppar nog säckiga dikestanten till, kanske nånstans i närheten! Frivilligt lr ofrivilligt! :D Kaffe är aldrig fel! :tummenupp
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Åååh, så avundsjuk på de som redan är ute o hojar! :arsele :D Så sugen på att få köra HOJ! :( Men, jag starta "lilla gullet" idag iaf! :tummenupp För nån dag sen ville han inte alls! Kanske va sur?! Hahaha Japp, framtiden är ljus! Snart äre vår! :yoparty
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Åååh, så avundsjuk på de som redan är ute o hojar! :arsele :D Så sugen på att få köra HOJ! :( Men, jag starta "lilla gullet" idag iaf! :tummenupp För nån dag sen ville han inte alls! Kanske va sur?! Hahaha Japp, framtiden är ljus! Snart äre vår! :yoparty

Är du nöjd med din hoj? Går i hojbytartankar och vill ha nåt större, gärna något som går å köra långt med och utrusta med hårda väskor. Har kikat lite på fireblade och verkar som ett vettigt alternativ, är ganska lång (1,86) finns det typ touringkåpa att köpa till dom?


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?pcyyxg
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
:tummenupp Supernöjd med hojen, Fireblade är verkligen att rekommendera, du kommer inte att bli besviken! Görgo att köra! Fin väghållning o mycket "kräm"! :yoparty :hihi Touringkåpa tror jag inte passar på den typ av hoj, ser nog fjantigt ut! :va Men, men det kanske finns, ingen aning. :)
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Grymt snygga är dom iaf!
Lutar åt en blackbird, passar mig bättre då den är lite mer åt touring-hållet...tråkigt att det kom snö nu bara!
Skulle ju iväg å provköra på lördag ju...:(


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?hjjhti
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Vååååår!!!

Väntat länge nu! Kan de bli en premiärtur till helgen månntro? Äre nån som är sugen vid gôtt väder? :yoparty :tuttar
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Grymt snygga är dom iaf!
Lutar åt en blackbird, passar mig bättre då den är lite mer åt touring-hållet...tråkigt att det kom snö nu bara!
Skulle ju iväg å provköra på lördag ju...:(
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?hjjhti

Ursäkta att en sydlänning snor Er tråd. Men, Birden, är en jäkligt bra hoj. Höj den i röven, och på med bra däck, så får du en som passar för det mesta, suverän för långtouring, funkar bra för turerna i veckan, och t o m helt ok för bandagar. Lär dig köra den, och du hänger på det mesta.
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Ursäkta att en sydlänning snor Er tråd. Men, Birden, är en jäkligt bra hoj. Höj den i röven, och på med bra däck, så får du en som passar för det mesta, suverän för långtouring, funkar bra för turerna i veckan, och t o m helt ok för bandagar. Lär dig köra den, och du hänger på det mesta.

Jo, det blir en bird för mig, ska hämta den till helgen är det tänkt, läste det där med å höja den bak, 4-8 mm skulle göra den till en helt ny hoj.
Effekten känns som att den kommer å räcka till och framför allt att hårda väskor ingår i köpet så man kan ge sig iväg på lite längre turer till sommaren...
Längtar satan tills nästa helg nu!
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Mmm, med ev jordfel o risk för att bli ståendes nånstans, funderar jag ändå på en premiärtur imorrn! :va Nån som vill med på en lördagstripp? Å ställa upp som ev skjuthjälp! :hihi
 

I-kapp

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Åmål
Hoj
Honda SP1, Honda xr650L -94
Mmm, med ev jordfel o risk för att bli ståendes nånstans, funderar jag ändå på en premiärtur imorrn! :va Nån som vill med på en lördagstripp? Å ställa upp som ev skjuthjälp! :hihi

Så om dom inte skrotas så ska dom skjutas. Inte lätt att vara blade :hihi

Lite för kallt för att komma ut ur garagevärmen idag.
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Hahaha, va snäll du är idag då! :arsele :D De värmer alltid med lite vän-lighet! :7peta :tungan

Härlig premiärtur! Hur varmt o skönt väder som helst! :yoparty Fick ordning på blinkersen o skjutet fick jag stå för själv! :tuttar Men det blev inte så långt, efter 10 mil så var batteriet slut o då var jag på garageuppfarten! Ibland ska man ha tur! :tummenupp
Mötte några bekantingar oxå, Helander o Raay, körde ni fjället lr? Hur vare där isf? :)
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top