Ångest, idag ska jag ner och sälja bort hojen!

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Om ca 75 min så kommer jag vara hojlös... Ska sälja iväg (kommer stå som försäljnings uppdrag) min fina cbr1000rr, känns lite tungt men de är de enda rätta jag kan göra. Om jag inte vill bli "en i statistiken".

Men de känns inte så kul kan jag säga.... Så då slipper ni se mig på vägarna, säkert några som blir glada skulle jag tro. :huvet

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Herman skrev:
2152527 Om ca 75 min så kommer jag vara hojlös... Ska sälja iväg (kommer stå som försäljnings uppdrag) min fina cbr1000rr, känns lite tungt men de är de enda rätta jag kan göra. Om jag inte vill bli "en i statistiken".

Men de känns inte så kul kan jag säga.... Så då slipper ni se mig på vägarna, säkert några som blir glada skulle jag tro. :huvet

Hur mycket ska du sätta ut den för?

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
Herman skrev:
2152527 Om ca 75 min så kommer jag vara hojlös... Ska sälja iväg (kommer stå som försäljnings uppdrag) min fina cbr1000rr, känns lite tungt men de är de enda rätta jag kan göra. Om jag inte vill bli "en i statistiken".

Har du blivit sjuk pöjk?! Varit nära för många ggr eller?

Herman

Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Kommer att sälja pga. att jag inte kan köra lungt. Smällde förra året och skulle inte köp en ny med jag gjorde de i alla fall. Höll på att sätta mig i en bil i 160 förra helgen så nu får de vara slut. Köper än ny om några år, då kanske jag kan köra lite lugnare.

Den kommer nog att sättas ut för 129.900:- med tanka på allt som sitter på den och med 133 mil på mätare så. De är klart de dyraste milen jag har kört....

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Nåja, trist är det ju om du känner så men det är nog samtidigt rätt av dig att göra dig av med hoj helt och hållet ifall du inte ens klarar av att hålla igen. Det spelar ju liksom inte någon roll vad man sitter på för hoj ifall man inte kan klara av att hålla igen. Jag har ju en 2004 och inga problem med att hålla igen, men så är jag ju ett år äldre än dig också :hihi

Köp för fan ingen jävla BMW med 4 hjul istället.... :7peta

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Vem f*n kan hålla igen?
Skulle jag sälja min hoj skulle mitt liv kännas meninglöst och trisst.
Nej i med nästa växel och våga lev livet fullt ut som om dagen skulle vara din sista. :tummenupp

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Herman skrev:
2152546 Kommer att sälja pga. att jag inte kan köra lungt. Smällde förra året och skulle inte köp en ny med jag gjorde de i alla fall. Höll på att sätta mig i en bil i 160 förra helgen så nu får de vara slut. Köper än ny om några år, då kanske jag kan köra lite lugnare.

Måste säga att det kanske är ett smart drag, allför många verkar inte alls ha den insikten och får den först när det är för sent.

Men va fan, sluta köra hoj? Varför inte byta hoj till något mindre effektstarkt? Blir ju dessutom jävligt mycket trevligare för plånboken :tummenupp

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
inga planer på att skaffa en motard eller cross/enduro hoj?
automatiskt ta det lugnare (eller ja, saktare iallafall) på asfalten och med möjlighet (eller helt och hålla) smiska grus utan risk att skada någon annan och bara med extrem otur ha ihjäl dig själv. (risk för att skada sig finns ju alltid...)

Honda CBR 1000RR -06 172,1HP på bakslangen...

det låter ju himla extremt liksom... kanske en retard med 40-70 HP istället?...

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Köpte samma hoj i April 05, körde 1,5 månader med 3st näradöden upplevelser under den korta tiden.

Jag KAN inte köra en sån hoj i trafiken... det är bara att acceptera.
Köpte en ren racehoj istället, tog licens & började köra på bana..

Där SKA man köra som med full rulle´... passar mig mycket bättre.

Har du testan på bana?
//
Benny

Herman skrev:
2152546 Kommer att sälja pga. att jag inte kan köra lungt. ...

Herman

Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
RR:Benny skrev:
2152609 Köpte samma hoj i April 05, körde 1,5 månader med 3st näradöden upplevelser under den korta tiden.

Har du testan på bana?
//
Benny

Tja, har inte testat bana än... Har inte den tiden över, därför är de så bra när man kan ge sig ut och köra i trafiken. Vilken inte är bra, så bana är ingen alternativ heller. Då skulle jag flytta och bo granne man banan i så fall. Köra något annat, de är lite farten man är ute efter... :död

Davidk

Guest
RR:Benny skrev:
2152609 Köpte samma hoj i April 05, körde 1,5 månader med 3st näradöden upplevelser under den korta tiden.

Har du testan på bana?
//
Benny
Jag är inne på den svängen också att kanske sadla om till bana men kostar det inte ruskigt mycket pengar att tävla???
Sen är frågan om det räcker att köra bana då man inte kan köra varje vecka/helst dag, man kommer bli så ruskigt understimulerad!
det är tufft val just nu :va

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Herman skrev:
2152546 Kommer att sälja pga. att jag inte kan köra lungt. Smällde förra året och skulle inte köp en ny med jag gjorde de i alla fall. Höll på att sätta mig i en bil i 160 förra helgen så nu får de vara slut. Köper än ny om några år, då kanske jag kan köra lite lugnare.

Den kommer nog att sättas ut för 129.900:- med tanka på allt som sitter på den och med 133 mil på mätare så. De är klart de dyraste milen jag har kört....

Köp en custom ett tag, där VILL man inte köra fort..

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Herman skrev:
2152791 Jaha, då var den borta..... :huvet

Fan vad trist ... spring iväg o köp en annan hoj .. de går att köra fort de med .. men de är snällare och inte lika "rappa" på gasen som den du hade innan ..

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
Herman skrev:

Ja, man ska göra det som känns rätt, det är ju trots allt bara en materiell pryl, du kan ju köpa nåt annat nån annan gång...

Köp annars en äldre offroadmaskin, går inte megafort men kul att ha nånting att köra av sig på kanske...

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Herman skrev:
Äsch, sluta gnäll, det är ingen katastrof. Katastrof är när människor dör. Din f d MC är bara en pryl, du kan när som hellst köpa en ny. Din hälsa är däremot ingen slit-och-släng-pryl, den har du bara en av och reparationsmöjligheterna är begränsade. Du gjorde helt rätt, det krävs självbehärskning för att köra sporthoj och om man inte har det så ska man inte ha någon sporthoj. Livet börjar och slutar inte med en MC, det finns så mycket mer. Du gjorde ett bra val.

Herman

Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Nä, de är klart de stod en ny R6 där fan va bra jag satt på den... :yoparty

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Köp en Motard.

I 120 KÄNNS det som om du kör i 250... :hihi

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...