Ångest, idag ska jag ner och sälja bort hojen!

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Zee skrev:
2153013 Vad fick du för den?

Den är inte såld står som försäljningsuppdrag på MC-varuhuset. Tror de var något som skulle kolla på den idag. Men han ville inte ha med helsystem så då blir de nog ingen deal.... Får se vad som händer...

(Nej, detta är ingen annons, så ta de inte som en sådan)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Teddy skrev:
2152843 Äsch, sluta gnäll, det är ingen katastrof. Katastrof är när människor dör. Din f d MC är bara en pryl, du kan när som hellst köpa en ny. Din hälsa är däremot ingen slit-och-släng-pryl, den har du bara en av och reparationsmöjligheterna är begränsade. Du gjorde helt rätt, det krävs självbehärskning för att köra sporthoj och om man inte har det så ska man inte ha någon sporthoj. Livet börjar och slutar inte med en MC, det finns så mycket mer. Du gjorde ett bra val.
:klappar..håller med varenda ord. Detta är inte slutet av ditt hojliv, du kommer igen :pannkyss . Det är inte hojen som kör utan du som vrider rullen. Tycker att det var ett moget och bra val. :)

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Herman skrev:
2153020 Den är inte såld står som försäljningsuppdrag på MC-varuhuset. Tror de var något som skulle kolla på den idag. Men han ville inte ha med helsystem så då blir de nog ingen deal.... Får se vad som händer...

(Nej, detta är ingen annons, så ta de inte som en sådan)

Nej, jag är mest nyfiken på vad du får för den?

En blejd-1000 -06, med vadå till (förutom helsystemet)?

Herman

Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Zee skrev:
2153030 Nej, jag är mest nyfiken på vad du får för den?

En blejd-1000 -06, med vadå till (förutom helsystemet)?

Tror den ligger ute för 129,900:- de sitter hondas larm, pcIII, helsystem, luftfilter... Sitter väl grejer på för 35.000:- kanske...

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Herman skrev:
2153081 Tror den ligger ute för 129,900:- de sitter hondas larm, pcIII, helsystem, luftfilter... Sitter väl grejer på för 35.000:- kanske...

Du förlorar ganska mycket på dealen med andra ord... :gnissla

Herman

Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
peteR1000 skrev:
2153092 Du förlorar ganska mycket på dealen med andra ord... :gnissla

Ja de skulle man väl säga.. med de kostar väl att ha hoj. Typ 263,16 kr/mil :)

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Herman skrev:
2153125 Ja de skulle man väl säga.. med de kostar väl att ha hoj. Typ 263,16 kr/mil :)

Varför säljer du den inte privat istället? Antar att dom ska ha sin del av kakan..

Tycker iaf att du taget ett moget och riktigt beslut! :tummenupp

Herman

Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Kevorkian skrev:
2153143 Varför säljer du den inte privat istället? Antar att dom ska ha sin del av kakan..

Tycker iaf att du taget ett moget och riktigt beslut! :tummenupp

Tack, tack.... Orkar inte sälja den privat, så de komma något och provköra bla....bla, Hmm, den gick väl bra men... bla, oj, jag råkade skrapa i lite...

Nej, då kan de ta 10% istället... Drabbar ingen fattig, som man brukar säga.. :va

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Kevorkian skrev:
2153143 Varför säljer du den inte privat istället? Antar att dom ska ha sin del av kakan..
Verkligen. Är det en svart/röd kan jag tänka mig att byta mot min motard+pengar :)

edit: okej är pengar ingen issue så visst är det bekvämare.

/N

Last edited:

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Nog ett bra beslut.

Jag byggde fighter för att få ner farten. Funkar alldeles utmärkt. Har dessutom drevat ner, så det känns mycket mer än vad det är. :tummenupp

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Ett tips.

1. Hämta tillbaka hojjen genast.

2. Boka ett par almänhetens bankörningsdagar. (Skit i tävlingar och licensträningar)

Obs! Kör inge gata innan du varit på banan.

3. Kör bana

När du sen har kört bana ett par gånger kommer du märka att det du trode va "köra som satan" när du gasar lite på gatan. Är igentligen bara pattetiskt och inte särsilt hissnande och spännande. Man bara riskerar sig själv och andra.
Lite som att dricka häxor för att bli full. Man försökte när man va 13 - 16.
Men när man blev äldre började man fatta hur töntig det va. Och hur mycket roligare man har med god öl, vin & sprit i rätt mängd på bra ställen med gott sällskap.
Den farten och körkänslan du strävar efter på gatan när du riskerar att bli statestik, är alltså ingenting mot vad du får på bana.

Så det blir ingen idé att gasa på gatan när det ändå inte ger någon kick.

För det är ju oftast just kickarna och testa vad hojjen går för, man gör när man ger benet.
Tillslut känns det bara fånigt att ha 170hk mellan benen när man åker från rödljus till rödljus. Eller jagar för att köra om en kö.

Resultatet blir asrolig körning på bana. Och lugn och faktiskt lite tråkig körning på gatan.

I alla fall är det så för mig.
Kör sällan fort och aldrig riskabelt på gatan längre, och inte dricker jag häxblandningar heller.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Bra skrivet av ovanstående.
Köp en ban-hoj. Få ut dina aggressioner där.
Skaffa en Kawasaki Z400 från 1984 till att ha på gatan, den gör knappt 160km/h och seg som fan (min syrra kör en sådan)

Men allvarligt: Tycker det är ett dåligt val att lägga av med saker sådär, har man inget intresse/hobby att brinna för kan man lika gärna gå o dö...
Intressen skapar ju ens personlighet och påverkar livet du lever! Går du i graven med mc-körandet ett tag, kommer du bli annorlunda person, typ som någon som försöker sluta röka.

Ok, här kommer ditt tredjeval: köp en minimoto! :4skrika

:)

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Eskilsson skrev:
2153542 Ett tips.

1. Hämta tillbaka hojjen genast.

2. Boka ett par almänhetens bankörningsdagar. (Skit i tävlingar och licensträningar)

Obs! Kör inge gata innan du varit på banan.

3. Kör bana

Kör sällan fort och aldrig riskabelt på gatan längre, och inte dricker jag häxblandningar heller.

Låter som en MYCKET bra idé

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
slangarn skrev:
2152582 Vem f*n kan hålla igen?
Skulle jag sälja min hoj skulle mitt liv kännas meninglöst och trisst.
Nej i med nästa växel och våga lev livet fullt ut som om dagen skulle vara din sista. :tummenupp

Men du, om man har kommit till insikt att man inte klarar av det, så va ska man göra,,,, kan man inte hålla igen så dör man till slut... "Lev livet fullt ut" kanske det han tänker göra... :rolleyes: Du verkar inte fatta någonting....

Klart att det inte e kul att sälja hojjen, men men... kanske att byta till nåt snällare i så fall

MC Doktorn

Guest
Jag tycker du gjorde ett bra beslut Herman :tummenupp , att köra 170 hk sporthoj på gata är inte ofarligt och man har aldrig nytta av all effekt.

Som Eskilsson säger är bankörning det säkraste sättet men kan bli dyrt om man klotar.

Personligen kommer jag aldrig äga en sporthoj och åka gata med av flera olika anledningar.
1.Svindyr försäkring
2.Obekvämt
3.Farligt

Har min 600rr som banhoj.

Om jag skaffar en till hoj blir det en endurohoj som jag kan leka i skogen med.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Eskilsson skrev:
2153542
När du sen har kört bana ett par gånger kommer du märka att det du trode va "köra som satan" när du gasar lite på gatan. Är igentligen bara pattetiskt och inte särsilt hissnande och spännande. Man bara riskerar sig själv och andra.

I alla fall är det så för mig.
Och mig! :tummenupp

/N

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
Eskilsson skrev:
2153542Kör sällan fort och aldrig riskabelt på gatan längre, och inte dricker jag häxblandningar heller.

Och vad gör man om man gått i samma tankar som trådskaparen (tog dock en vecka så hade jag köpt en ny hoj :huvet) men bor 25 mil ifrån närmaste bana? Hade det funnits en bana i närheten hade jag sålt hojen direkt och köpt en racehoj ist. Men som sagt, 25mil för att köra 1-3 ggr i veckan är ingen höjdare. Räcker med dom resorna under skotercross-sässongen...

rollex

Guest
Herman skrev:
2152527 Om ca 75 min så kommer jag vara hojlös... Ska sälja iväg (kommer stå som försäljnings uppdrag) min fina cbr1000rr, känns lite tungt men de är de enda rätta jag kan göra. Om jag inte vill bli "en i statistiken".

Men de känns inte så kul kan jag säga.... Så då slipper ni se mig på vägarna, säkert några som blir glada skulle jag tro. :huvet
:va JAG ÄTER HÄLLRE 100KG. SKIT ÄN SÄLGER HÖJJEN !!! SÅDEÄSÅ :yoparty

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
jag fattar inte, cbr 1000 är en av dom snällaste och tryggaste högfartsmaskinerna, man kan lika lätt köra ihjäl sig på en r6:a som du säger att du sitter bra på,är det toppfarten som skrämmer dig eller sporthojar i ren allmänhet?

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...