andersbrink
hasenfrasen
Vissa rundor kan vara helt gratis - och förarlösa.
Vissa rundor kan vara helt gratis - och förarlösa.
Jag skulle rekommendera att vara uppmärksam på pranamat. Kudden har ett billigt pris, men också lite funktionalitet. Fungerar genom vibrationer. Lindrar effektivt trötthet, reglerar sömn, lindrar huvudvärk, förbättrar det allmänna välbefinnandet. Kudden är mjuk och skön. Den är enkel, passar alla delar av kroppen. Det översta lagret är täckt med tyg. Drivs av batterier kan du ta med dig på vägen och resa.
Det där upplever jag hela tiden. Jag bli Tom Cruise i Top Gun så fort jag sätter mig på hojen trots att jag fyllt 60år. Det som räddar mig är att jag bara kör trötta hojar, det är svårt att köra ihjäl sig på en cb250 med 27hk att leka med.Tjena!
Hur ofta händer det att du ångrar att du tog en viss risk, körde för fort, var nära att smälla, chansade i en skymd kurva eller på annat sätt blev utsatt eller utsatte dig själv för risk och fara under en tur på din pärla?
Anledningen till att jag frågar är att jag nu, efter nära 10 års uppehåll utan hoj, köpt ett åbäke som känns kul och bra på alla vis. Feg och gammal som en är tar jag det lugnt, relativt sett alltså. Men idag när jag var ute, låg i 84 km/h på 70 väg, kommer en hoj bakifrån i bra fart och drar om. Tänker då givetvis att jag hänger på mest för att se vilket tempo han håller (även det en gubbe). Efter 3 min i farter mellan 120-150 på 70 väg släpper jag. Vad i helvete - kör var och varannan så fort på småvägar med allsköns hinder, kurvor, skymda utfarter etc? 30 min tidigare låg jag i moderat, lagligt tempo, även det på 70-väg, när en bil plötsligt svänger ut från höger - nit på den, hade jag pressat lite till på rullen hade det nog gått åt helsike. Blev en ängslig jäkla tråd detta, men hade varit intressant att höra om hur ni reflekterar över alla faror som lurar där ute och kanske lära lite från mer erfarna.
Man är oftast inte samma ålder mentalt som faktiskt ålder…..tyvärr ?Det där upplever jag hela tiden. Jag bli Tom Cruise i Top Gun så fort jag sätter mig på hojen trots att jag fyllt 60år. Det som räddar mig är att jag bara kör trötta hojar, det är svårt att köra ihjäl sig på en cb250 med 27hk att leka med.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|