Årets försäkringslotteri

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Med skräckblandad förtjusning ringde jag runt till försäkringsbolagen...blev glatt överraskad över att det blir billigare än ifjol!!

If som jag har idag blev däremot dyrare...11185kr/år halvförsäkring avställbar.

Trygghansa var inte så illa. Helförsäkring helår 11283kr, halvförsäkring helår 5759kr (avställbar men billig på vintern ändå).

Länsförsäkringar som ifjol inte var speciellt billiga fick i år däremot en ny kund :tummenupp
Helförsäkring helår 7811kr (8000kr självrisk)
Halvförsäkring helår 5316kr
De två övre är inte avställbara...en avställbar helförsäkring skulle kosta 14674kr och en avställbar halvförsäkring blev 7384kr!

Det blev en avställbar halvförsäkring för 615kr/mån...med ca ett halvår körning+avställning landar jag mao på ganska exakt 4000kr för hela året. Detta för en R1:a 00:a och förare på 29år...vem sa att det var dyrt att åka R1:a :D

EDIT: Ringde givetvis fler bolag men där blev premien inte särskilt acceptabel :näsblod

Last edited:

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Riktigt bra!

Jag blev så less på försäkringsstrulet så jag bytte till vibrator istället, kostar ju bara 600/halvår. Men den går ju inte lika fort då...

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
"Länsförsäkringar som ifjol inte var speciellt billiga fick i år däremot en ny kund :tummenupp
Halvförsäkring helår 5316kr "

Vet du om trafikförsäkringen fortfarande gäller för bankörning på LF?

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
bemari skrev:
Vet du om trafikförsäkringen fortfarande gäller för bankörning på LF?

Ingen aning faktiskt, hade tänkt ragga runt med gixxern på bana och R1:an är bara posörhoj :crash

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Ja du Christer, om man hade lyckana att vara lika gammal och erfaren som du skulle man kanske ha möjlighet att grensla en R1:a :)

Du vet att det alltid varit min drömhoj, men oddsen att jag kommer att äga någon blir ju inte precis större, kanske den dagen man får dom för 30 tusen, då ska jag fan köpa en och smyga ut och köra riktigt fort när ingen annan ser mig... tihi tihi...

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Jag fick sänkt på Trygghansa i år, så jag har inte orkat ringa runt och kolla 4856kr helår helförsäkring med 6000 självrisk avställningsbar

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
cbjorkman skrev:
Med skräckblandad förtjusning ringde jag runt till försäkringsbolagen...blev glatt överraskad över att det blir billigare än ifjol!!

If som jag har idag blev däremot dyrare...11185kr/år halvförsäkring avställbar.

Trygghansa var inte så illa. Helförsäkring helår 11283kr, halvförsäkring helår 5759kr (avställbar men billig på vintern ändå).

Länsförsäkringar som ifjol inte var speciellt billiga fick i år däremot en ny kund :tummenupp
Halvförsäkring helår 5316kr
De två övre är inte avställbara...en avställbar helförsäkring skulle kosta 14674kr och en avställbar halvförsäkring blev 7384kr!

Det blev en avställbar halvförsäkring för 615kr/mån...med ca ett halvår körning+avställning landar jag mao på ganska exakt 4000kr för hela året. Detta för en R1:a 00:a och förare på 29år...vem sa att det var dyrt att åka R1:a :D

EDIT: Ringde givetvis fler bolag men där blev premien inte särskilt acceptabel :näsblod

Satan vad du e gammal Christer :hihi

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Är det bara snorvalpar som skriver i den här tråden? Själv har jag ju hunnit fylla gubbjävel, 30 alltså. :3freak

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
cbjorkman skrev:
Å då kostar det?
Vadå kostar? Om det är rullatorn du syftar på så sponsrar landstinget, löständer däremot får du betala själv och tänker du på mc-försäkringen så landar den på ganska precis 6 kkr halv/helår ej avställningsbar.

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Ja, håll i er nu, för här kommer värsta variationen.
Ringde TryggH, dom vill ha 1350 kr/mån helförsäkring för en -98 fireblade och 870 kr/mån för en yzf750 från 95.
Blev lite putt så jag ringde IF.
Där var dom jättetrevliga och förklarade att dom hade en Hondförsäkring. Den skulle kosta 10900 hel/helår ej avställningsbar med 25000(tjugofemtusen!) i självrisk för vagnskada och 15000 för stöld. För en -98 Fireblade. Blev grinig....
Då frågade jag vad en vanlig hojförsäkring skulle kosta på hondan. 5700 hel/helår med 3000 i självrisk. Avställningsbar. Blev glad! Frågade om det var sant. Hon dubbelkollade, sa att det stämde, och jag frågade:
-Är du riktigt säker?
Jo, det var hon. Och jag var garanterad att teckna föräkringen för det priset i 30 dagar.
-Yihoo! Tänkte jag tyst för mig själv. Flinet upp till pollisongerna.
Frågade då priset på gammyamman från 95 med ynka 750 kubik, och tänkte att här får jag väl pengar för att försäkra.
Blev grinig igen... 11900 hel/helår....med 6000 i självrisk....
Vad håller dom på med, tänkte jag stilla för mig själv. :va

Vad tror ni? Blir det helförsäkring på hondan eller? :D
Yamman blir det nog en halvförsäkring på, inte värt att helfösäkra den för vad jag kan helfösäkra en R1:a för. :4skrika

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning