Med skräckblandad förtjusning ringde jag runt till försäkringsbolagen...blev glatt överraskad över att det blir billigare än ifjol!!
If som jag har idag blev däremot dyrare...11185kr/år halvförsäkring avställbar.
Trygghansa var inte så illa. Helförsäkring helår 11283kr, halvförsäkring helår 5759kr (avställbar men billig på vintern ändå).
Länsförsäkringar som ifjol inte var speciellt billiga fick i år däremot en ny kund
Helförsäkring helår 7811kr (8000kr självrisk)
Halvförsäkring helår 5316kr
De två övre är inte avställbara...en avställbar helförsäkring skulle kosta 14674kr och en avställbar halvförsäkring blev 7384kr!
Det blev en avställbar halvförsäkring för 615kr/mån...med ca ett halvår körning+avställning landar jag mao på ganska exakt 4000kr för hela året. Detta för en R1:a 00:a och förare på 29år...vem sa att det var dyrt att åka R1:a
EDIT: Ringde givetvis fler bolag men där blev premien inte särskilt acceptabel
If som jag har idag blev däremot dyrare...11185kr/år halvförsäkring avställbar.
Trygghansa var inte så illa. Helförsäkring helår 11283kr, halvförsäkring helår 5759kr (avställbar men billig på vintern ändå).
Länsförsäkringar som ifjol inte var speciellt billiga fick i år däremot en ny kund
Helförsäkring helår 7811kr (8000kr självrisk)
Halvförsäkring helår 5316kr
De två övre är inte avställbara...en avställbar helförsäkring skulle kosta 14674kr och en avställbar halvförsäkring blev 7384kr!
Det blev en avställbar halvförsäkring för 615kr/mån...med ca ett halvår körning+avställning landar jag mao på ganska exakt 4000kr för hela året. Detta för en R1:a 00:a och förare på 29år...vem sa att det var dyrt att åka R1:a
EDIT: Ringde givetvis fler bolag men där blev premien inte särskilt acceptabel
Last edited: