Årets första höststorm 2013

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Nu börjar vinden öka rätt markant väldigt fort. Havet piskar utanför och vindbyarna tar tag i huset. Lyckligtvis från sydväst den här gången. Återstår att se hur hur hårt det här blir under kvällens lopp. Förhoppningsvis inte lika hårt som stormen förra året.

Själv har jag bokat ett träningspass vid 19 tiden redan för en vecka sedan. Man talar om att det ska bli orkanbyar. Borde kanske inte låtit bilen stå kvar på gatan. Lutar åt att jag åker bort och tränar ändå. Oavsett hur det blir tänker jag inte låta bilen stå ute över natten. Det ska bli intressant att köra in bilen i garaget om det blåser orkanbyar.

Bifogat

• bild.JPG
    bild.JPG
    74.6 KB · Visningar: 152

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tänkt om angående träningen och ställt in bilen i garaget. Det blåste rätt bra redan nu. Blir en hemmakväll istället :tummenupp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ut o spring i motvind, borde ge lite extra på träningen ^_^

Ja, i strandkanten :)

Har ni några bättre idéer på lager? :D

När jag skulle gå runt hörnan bort mot bilen för att ställa in den för ca 30 minuter sedan var det knappt jag kunde ta mig fram de första metrarna. Det blir som en vindtunnel mellan husen. Faktiskt lättare att gå mot vinden på öppen yta som nere vid havet. Där piskar å andra sidan havet upp saltvatten. Min bil som var ren tidigare har ett lager med saltstänk över sig bara på den korta tiden den stod ute på gatan under eftermiddagen. Rutorna lär ha ett lager salt över sig i morgon när det blir ljust ute så att man kan se det.

Det var faktiskt några stycken som promenerade lite tidigare på den där promenadsträckan ni kan se på bilden i första inlägget vid den tidpunkten den togs. Det var nog strax efter kl 16. Såg även att räddningstjänsten var nere och tittade till. Enligt Aftonbladets liverapportering har polisen åkt runt till butiker och tvingat dem att stänga.

Nu hör man hur vinden ökar ytterligare utanför.

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Har ni några bättre idéer på lager? :D

2%2Bkitesurfing%2B.jpg

Fast om du inte vill bli jätteblöt så kanske en sådan och en longboard?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jag har precis kommit hem, jobbar i Helsingborg på Väla men bor i Malmö. Var en rätt intressant bilfärd hem. Ligger ett släp upp o ner mellan riktningarna ovanpå räcket vid Helsingborg. Mitt rätt stora balkongbord ligger i tusen delar på gatan. Tur ingen blev träffad av det! :gnissla

Vet inte hur, men jag har helt missat det skulle bli storm idag. Körde hemifrån kl 07 så allt har flugit runt på min 24 kvm balkong. :hihi

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Byvind på över 30 m/s och medelvind på över 25 här i Helsingborg nu.

För två timmar sedan landade en takpanna från ett trevåningshus 5 meter från mig...

Luften har bråttom idag.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Värst är ju alla träd som brukar få för sig att ge upp. Jag kommer ihåg hur vår skog såg ut efter Gudrun, och då var den stormen inte ens upp till våra trakter och vände utan det var väl bara lite efterdyningar av undanträngd luft...

Dessutom, det var väl en forummedlem här som tragiskt nog avled när hans bil blev träffad av ett fallande träd?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Nu börjas det med strömavbrott iallafall.
View attachment 394008

Det märkliga är att jag hade strömavbrott hela kvällen igår. Jag satt där och tänkte vad jag behövde förbereda inför ikväll, då gick strömmen.

Så idag, vid tre tiden, tänkte jag mig att krana upp lite vatten. Jag sträcker mig efter vattenflaskor, och just då går strömmen.

Jag har ju egen brunn, när strömmen går har jag ca 4 l i systemet.

Värme och ljus kan man fixa men vatten är trist att vara utan.

Men peppar, peppar... nu har jag ström igen.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Påstås att en Sundsbuss (en mindre färja som trafikerar (Helsingborg- Helsingör) har sjunkit i hamnen i chatten jag länkade till ovan. Man får väl vänta på en bekräftelse på det innan man tar det för sanning.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ja här i halmstad blåser det på rätt friskt också. Har småregnat lite hela dagen men sedan 17 tiden har det öst ner och blåst rejält. Dånar i luftventilerna, smattrar mot rutorna, knakar i väggarn och då och då hör man saker flyga förbi ute på gatan.

Hörde även sirener åka förbi på stora vägen nyss så nånstans har det skitit sig för någon.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Påstås att en Sundsbuss (en mindre färja som trafikerar (Helsingborg- Helsingör) har sjunkit i hamnen i chatten jag länkade till ovan. Man får väl vänta på en bekräftelse på det innan man tar det för sanning.

Inte sant. Tre olika signaturer rapporterade in det på hd.se. Kul skämt.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år