Årets första höststorm 2013

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Samma här, inte ett enda jävla löv har försvunnit från min gräsmatta. Däremot har det tillkommit nya löv från kommunens förbannade trär som står i parken utanför min tomt :mad:
Då borde jag i teorin få skyffla över alla mina löv till deras mark då de inte kan hålla reda på sina!?

Så är det! Fram med lövblåsen!

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Här blåste det tydligen ner både takpannor, träd, vägskyltar och liknande, men jag fick behålla strömmen, så musiken gick på lagom nivå hela kvällen. Märkte ingenting av stormen. :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Såg att SMHI bedömt stormen fel uppåt Göteborg. Det blev värst här nere i Skåne och uppåt Halland. Även om den här stormen inte var lika hård som den förra året kändes den rätt rejält. Vår fastighet klarade sig bra. Värre var det med grannfastigheten där man precis lagt ett nytt tak i början av sommaren. Från strandpromenaden såg man tydligt skadorna och på gatan nedanför låg det en del nedfallna takplattor. Förhoppningsvis har ingen skadat sig på dem. Jämfört med annat man sett i nyhetsflödet var skadorna är rätt begränsade ändå.

Igår kunde man se fortfarande höstlöven i träden nere på stan. Idag var alla löven borta utom där vinden samlat ihop dem i högar. Det här underlättar troligtvis för kommunalarbetarna att städa upp inför vintern. Åtminstone när det gäller lövinsamlingen.

Nu får man bara invänta nästa stora regnoväder så att rutorna blir rena från saltstänket efter stormen.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Haha, hos mig och grannen fixade stormen löven till oss. De blåste in i skogen denna gången. :D

I andra fall brukar jag skotta med snöskyffeln. Det kan bli många kubik i drivorna. :fakta

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år