Årets första olycka?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Sitter och pratar på MSN med en tjejkompis(nätkompis). Vi har pratat i snart två år dagligen förutom sista veckan som det varit tyst därifrån. Frågade idag om anledningen till tystnaden..

Tydligen avled hennes kompis i Torsdags(18/2) efter att ha fått sladd med sin mc och kolliderat med ett träd på Hallandsåsen. Han var 26 år.
Någon som vet mer?

...känns iaf jobbigt..
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
korvgubbe skrev:
Sitter och pratar på MSN med en tjejkompis(nätkompis). Vi har pratat i snart två år dagligen förutom sista veckan som det varit tyst därifrån. Frågade idag om anledningen till tystnaden..

Tydligen avled hennes kompis i Torsdags(18/2) efter att ha fått sladd med sin mc och kolliderat med ett träd på Hallandsåsen. Han var 26 år.
Någon som vet mer?

...känns iaf jobbigt..

Fan det är ju här någonstans.
Jag har varit i Italien på Sportlovet så jag är inte riktigt uppdaterad men jag ska kolla runt lite och se om jag kan få reda på lite mer.

Tråkigt som tusan! :gråta
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Hade hoppats på att slippa se trådar här som handlar om mc-olyckor med dödlig utgång i år :( Men det gick tydligen inte :( *suckar ledsamt*
 

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR1000F
fax skrev:
Hade hoppats på att slippa se trådar här som handlar om mc-olyckor med dödlig utgång i år :( Men det gick tydligen inte :( *suckar ledsamt*
Dessutom blir man rätt orolig om man läser här om en olycka med dödlig utgång eller svåra skador om det är i ens eget område.
Nu känner jag inte så mycket hoj-folk än, men jag kan tänka mig att ni som är gamla i game:et inte har lust att ringa runt till halva er polar skara och höra så alla är ok för att ni har läst om en otäck olycka här som hänt i er "hood".
Har jag fel??
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
wonderwizard skrev:
Trist som fan... jag har inte heller hört något..
o förresten 18/2 va en Onsdag :D

Måste varit den 19:e då... Kikade fel..
vet inte om killen hade en sporthoj eller något annat... Hoj var det iaf. Hon sa att kalasväder och att han bestämt sig för att köra en sväng.. körde av vägen och kolliderade med ett träd..

Lika jobbigt varje gång man hör sånt.
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Dör ju folk i trafiken varje dag....
Är det nån skillnad om man sitter på en hoj med tanke på att bilolyckorna mfl aldrig tas upp i detta forum? :va
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
jepp, själv deppig för att en vän i Kalifornien dog nyligen, iofs i en bil. Jag hatar o höra att nån dött. Blir skitdeppig av sånt juh. Iaf när man tänker på det.

Ta det lugnt där ute! Vänta tills värmen är här så vi slipper onödiga krascher.
 

myztify

Honda hela dagen, Hynda hela natten.....
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Taberg
Hoj
Gul
:angel


Varför inte döpa en tråd till "minneslunden" där alla olyckor kan få vara, de som inte vill se att det har hänt igen behöver inte se dessa, de som vill se och skriva går in på den. Det behöver ju inte bara vara omkommna i en minneslund, det kan ju vara en liten tanke till de som oxå överlevt men är svårt skadade......

Jag är kanske inte så glad i att se dessa trådar, och då är ja ny på detta forum, har alltså missat det som var i sommras, gissar att det fanns en och annan tråd om omkommna.


/M
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
myztify skrev:
:angel
Varför inte döpa en tråd till "minneslunden" där alla olyckor kan få vara......
.... Jag är kanske inte så glad i att se dessa trådar, och då är ja ny på detta forum, har alltså missat det som var i sommras, gissar att det fanns en och annan tråd om omkommna.
/M

Kan hålla med... Swedie får gärna ta bort tråden. Egentligen tycker jag nog att denna typ av trådar bör begränsas till de som faktisk rör någon som brukar hålla till här på SH... jepp.. så tycker jag fan..

- Swedie, ta bort tråden! Jag skulle inte startat den från början. Ber om ursäkt. Ingen idé att påminna om varenda olycka som inträffar om det inte rör någon härifrån. Egentligen lika absurt som at starta en "dog av rökning-tråd" eller "omkom i badkaret tråd.."

*kommit till insikt*
 

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
myztify skrev:
:angel


Varför inte döpa en tråd till "minneslunden" där alla olyckor kan få vara, de som inte vill se att det har hänt igen behöver inte se dessa, de som vill se och skriva går in på den. Det behöver ju inte bara vara omkommna i en minneslund, det kan ju vara en liten tanke till de som oxå överlevt men är svårt skadade......

Jag är kanske inte så glad i att se dessa trådar, och då är ja ny på detta forum, har alltså missat det som var i sommras, gissar att det fanns en och annan tråd om omkommna.


/M

Klokt förslag faktiskt!
Du har några poänger där, tycker jag.
Fast att ha en tråd som innehåller sånna tråkiga saker kan ju bli deprimerande i sig bara av att de namnet... men man vet aldrig.

(Hittar ingen passande smiley så de får utgå.)
 

DuccePidde

Socio #2502
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM 690 SM -07 & Suzuki DR350s Ducati 900 SS -98 Såld
myztify skrev:
:angel


Varför inte döpa en tråd till "minneslunden" där alla olyckor kan få vara, de som inte vill se att det har hänt igen behöver inte se dessa, de som vill se och skriva går in på den. Det behöver ju inte bara vara omkommna i en minneslund, det kan ju vara en liten tanke till de som oxå överlevt men är svårt skadade......

Jag är kanske inte så glad i att se dessa trådar, och då är ja ny på detta forum, har alltså missat det som var i sommras, gissar att det fanns en och annan tråd om omkommna.


/M
Helt klart en vettig tanke... :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top