Årets första Supermototräning på LMS!

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
IO skrev:
2065928 Det var synd, hörde nåt rykte om dispens för SM träningarna men inte det då. Kommer du ner i 96 dB med din SMR? :)

Jag är ju Supermoto-chef! ;) :D

HW är jättesnäll och det är han som kollar ljudet.... :tummenupp
Skämt åsido, ska kolla upp det! Kan inte tänka mig att det skulle bli ett problem på denna träning....

Jag har originalsystem på min SMR....
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
Ok, så här gör vi:


Vi kommer försöka ha en ljudmätare tillgänglig för de som vill mäta sina cyklar inför den kommande tävlingssäsongen, men ingen som inte överträder RR reglementets 102 dB kommer hindras från vidare träning detta tillfälle.

Då borde väl alla klara sig? :) Vad tycker ni?
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Wheeliegirl skrev:
..men ingen som inte överträder RR reglementets 102 dB kommer hindras från vidare träning detta tillfälle.
Så länge dom mäter enl. samma principer som vi så är det inga problem. Gör dom det eller...?

.
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Wheeliegirl skrev:
2066658 Ok, så här gör vi:


Vi kommer försöka ha en ljudmätare tillgänglig för de som vill mäta sina cyklar inför den kommande tävlingssäsongen, men ingen som inte överträder RR reglementets 102 dB kommer hindras från vidare träning detta tillfälle.

Då borde väl alla klara sig? :) Vad tycker ni?

Ja då kan jag komma och mäta i alla fall och eventuellt åka om det är bra väder och ljudet tillåter. Testar man bullernivå på visst varvtal? Jag, och fler med mig antar jag, har inte varvräknare på min motard.

Kanske ett mindre problem.
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Sunt förnuft får råda. En motard låter, det är inget att diskutera men om en hoj låter apmycket mer än dom andra så blir det till att meka.

Ljudmätning är ett helvete för dom flesta hojar klarar kraven vid stillastående mätning på ett förutbestämt varvtal men sen låter dom över 110db vid förbipassering på fullt varv. Det är inte kul att svartflagga någon (jo egentligen) men i första hand anläggningen, nästa sportens framtid hänger ju på att vi inte stör grannarna mer än vi har tillstånd till, från senaste överklagandet från samma grannar. Det är lika på i princip alla motoranläggningar i Sverige.

På LMS kommer vi använda örat och huvet. Låter din hoj för mycket får du göra något åt det eller titta på när dom tystare hojarna kör. Enkelt!

/HW
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Ja det låter som en vettig inställning, självklart ska man inte störa i onödan och riskera sportens framtid i värsta fall. Jag kommer väl bort och gasar lite så får vi se. :tungan
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
Det stod fel dag på första träningen på hemsidan!
Ber om ursäkt för detta.

Träningen är alltså onsdagen den 12 April och inget annat!
Vi inspekterar gruset innan och kommer med en lägesrapport. Nån slags grus-slinga kommer vi att försöka få med, även om det kanske inte kan bli den vanliga bansträckningen.

Mvh,
Sara
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
1. Sara-Wheeliegirl
2. Hannes- HW
3. Stefan Ljungberg #55 (stoffy
4. Lasse Rostedt #45#
5.Tamtech
6. Philsson (om motorn håller)
7. McBudet (om jag får ihop motorn)
8. Freddan - Spretman
9. André -
10. Corus- om jag orkar...
11. Cybernisse- KLART DU ORKAR...
12. Fredrik - Spider
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag har kolla gruset idag, det är riktigt äckligt kladdigt. Blir det lite sol som smhi utlovar så finns det dock (hopp) om grusslinga annars får vi improvisera bäst vi orkar. Asfalten finns ju där i alla fall.

/HW
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
HW skrev:
2071981 Jag har kolla gruset idag, det är riktigt äckligt kladdigt. Blir det lite sol som smhi utlovar så finns det dock (hopp) om grusslinga annars får vi improvisera bäst vi orkar. Asfalten finns ju där i alla fall.

/HW

Ja, halt var det, Hannes försökte köra uppför, men det bara spann! :lol
SOOOOL och värme behöver vi så att det torkar upp!
Asfalten ser iallafall fin ut, ingen snö alls kvar runt banan nu heller... :tummenupp
Vi körde licenskurs idag och det var faktiskt t.o.m. lite sol ibland!
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Wheeliegirl skrev:
2072091 Ja, halt var det, Hannes försökte köra uppför, men det bara spann! :lol
SOOOOL och värme behöver vi så att det torkar upp!
Asfalten ser iallafall fin ut, ingen snö alls kvar runt banan nu heller... :tummenupp
Vi körde licenskurs idag och det var faktiskt t.o.m. lite sol ibland!

Ja, massor med sol vill vi ha. Frågade förut i denna tråd vad träningen kommer att kosta. Hittade inte det på LMS sida heller. Så jag får fråga en gång till, fast högre. Vad kostar det på Onsdag? :hördu

(Nu får jag väl fan för jag skriker) :hihi
 

Vargen

#48 Kungaklassen
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Mjölby
Hoj
KTM 450 SMR -06, KTM 525 EXC/SM -03
Måste man vara på plats till kl 17 eller kan man komma något senare? (Får tajt med tiden känner jag).
Hur går en träning till? Kör man hela tiden (så länge man orkar vill säga) eller kör man en stund o sedan vila för alla en stund?

Hur skickliga är ni andra som kör?
Själv har jag kört hojen ca 10 mil och har inte kört 2 hjuligt på asfalt sen jag hade moppe. Men omkörningar ska väl iof tränas d me :hihi
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Du kommer när du hinner, vi kör i 20-minuterspass tills vi stupar. Alla är olika snabba, ingen är långsammast. Detta är första körningen för året för många så det blir nog ganska lugnt.
Den stora skillnaden mot en rr-träning är att supermoto är kul och avslappnat. Vi gör lite som vi vill. Tycker vi banan suger gör vi en annan med lite konor.

/HW
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08

Vargen

#48 Kungaklassen
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Mjölby
Hoj
KTM 450 SMR -06, KTM 525 EXC/SM -03
Ok låter bra!

Vad behöver man göra med hojen? Najja (stavning??) oljeplugg och ut med glykolen eller vad gäller för att få köra på banan?
Orginaldämparen har jag redan satt på.
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Efterssom det är första träningen på säsongen och vi har en motionsklass på tävlingarna så är vi snälla. Kom med vad du har så blir det nog bra förutsatt att det inte låter som ett jas.

(mao. jag har inte orkat najja min egen hoj ännu)
 

Peppe K

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
3 st 125cc
Wheeliegirl skrev:
2076346 Uppsamlingskärl och najning är dock en rekommendation då vi inte vill ha onödiga krascher pga. spill på banan etc...:) :tummenupp
Så se nu till att gubben najjar sin egen hoj och på så sätt föregår med gott exempel/LOTTAK på Peppes konto
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
Väderleksrapport!!

6-8 grader och molnigt på eftermiddagen....
Vi kommer att testa grusslingan när vi kommer ut vid 16.30 så får vi se om det funkar...
Annars avgränsar vi asfalten med däck.. :tummenupp

Välkomna!

Mvh,
Sara
Sammankallande
LMS Supermoto
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top