Årets första Supermototräning på LMS!

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Någon form av hopp och nya grusslingan är klar. Jag har inte kollat på det själv och det är förmogligen för mjukt för att köra på det ännu men gamla gruspartiet är körbart så det blir en fullfjädrad motardträning idag i alla fall!!!!

/HW

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Det gick bra! :banana
Det kom ca. 20 förare....

Tror att alla var nöjda med körningen iaf... :tummenupp Det blev ju mycket körtid.

Har ni några önskemål om förbättringar av träningarna? Det var lite svårt idag, då vi inte hade några funktionärer. Det ska det bli ändring på iaf!

Mvh,
Sara
Sammankallande LMS Supermoto

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Wheeliegirl skrev:
2080306 Det gick bra! :banana
Det kom ca. 20 förare....

Tror att alla var nöjda med körningen iaf... :tummenupp Det blev ju mycket körtid.

Har ni några önskemål om förbättringar av träningarna? Det var lite svårt idag, då vi inte hade några funktionärer. Det ska det bli ändring på iaf!

Mvh,
Sara
Sammankallande LMS Supermoto

Jag tycker det gick bra. Men gillar inte däcken som ligger utmed banan. Fastnade med foten i ett av dom en gång. Höll på att bryta foten kändes det som. Men kan inte komma på något bättre själv, är ohyggligt trött just nu. Men om vi hjälps åt kanske vi kommer på något vettigt istället för däcken. Får sova på saken.
:tummenupp

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
RookieSM skrev:
2079772 Så hur har det gått idag då? Bilder? :)

Bilder får nog jag stå för då det va jag som klättrade runt på banan men tyvärr så va det lite faktorer som gjorde att det blev inget bra

Kasst ljus och kass fotograf :)

Men till kvällen ska jag lägga upp dem. lovar

/oXydex

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
RaceMe skrev:
2080610 Jag tycker det gick bra. Men gillar inte däcken som ligger utmed banan. Fastnade med foten i ett av dom en gång. Höll på att bryta foten kändes det som. Men kan inte komma på något bättre själv, är ohyggligt trött just nu. Men om vi hjälps åt kanske vi kommer på något vettigt istället för däcken. Får sova på saken.
:tummenupp

Det kommer att bli bättre till nästa träning och Highland Supermoto Cup! Hannes hade tyvärr ingen hjälp att bygga den tillfälliga banan igår och det är ganska mycket jobb att förbereda... :(
All vår lediga tid går åt till att planera tävlingar och Supermoto + RR nuförtiden så det är svårt att hinna med allt....
Som sagt, så nästa gång har vi förhoppningsvis hjälp av några funktionärer också! :tummenupp

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Wheeliegirl skrev:
2081238 Det kommer att bli bättre till nästa träning och Highland Supermoto Cup! Hannes hade tyvärr ingen hjälp att bygga den tillfälliga banan igår och det är ganska mycket jobb att förbereda... :(
All vår lediga tid går åt till att planera tävlingar och Supermoto + RR nuförtiden så det är svårt att hinna med allt....
Som sagt, så nästa gång har vi förhoppningsvis hjälp av några funktionärer också! :tummenupp

Erkänn att du va rödtott igår? Jag hälsade lite slappt på dig då jag va osäker på att det va du :)

/oXydex

ddaannnnee

Medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
f800gs-10 +640SM -05 +GPZ900r-88
Vad krävs för att få köra på sviesdad? krav på hojen? krav på utrustning? licens?

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Wheeliegirl skrev:
2081238 Det kommer att bli bättre till nästa träning och Highland Supermoto Cup! Hannes hade tyvärr ingen hjälp att bygga den tillfälliga banan igår och det är ganska mycket jobb att förbereda... :(

Ja, hoppas ni får lite backup nästa gång, ni gör ett hästjobb själva. Så lite hjälp förtjänar ni verkligen.

:4skrika HÖR NI DET ALLA I LINKÖPING!!! :4skrika

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
ddaannnnee skrev:
2081365 Vad krävs för att få köra på sviesdad? krav på hojen? krav på utrustning? licens?

Du måste ha uppsamlingskärl och helst najad hoj.
Skinnställ, hjälm, handskar och ryggskydd.... Det vanliga m.a.o. :tummenupp
Det underlättar om du gått en licenskurs så att du vet t.e.x. vad flaggorna betyder, men det är inget krav. Vet du inte vad de betyder så kom till oss före träningen så går vi igenom det.
Annars kommer du som du är, vi har förare alla klasser! :tummenupp

...Och en portion sunt förnuft. :D

(Sviestad heter LMS- Linköpings MotorStadion!)

Nästa träning är den 2:a Maj.... VÄLKOMNA!!
Sara
Sammankallande
LMS Supermoto

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Wheeliegirl skrev:
2084365
(Sviestad heter LMS- Linköpings MotorStadion!)
Du... :7peta
Det är väl ändå klubben som heter LMS - Linköpings MotorSällskap *duckar* :pannkyss

Bra Marcus. På'na bara :tummenupp

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Sviestad är ett gammalt namn som klubben jobbar för att bli av med.
Klubben heter "Linköpings MotorsälSällskap" och huserar på "Linköpings Motorstadion".

Sviestad är en bonngård några kilometer bort!!!!

/HW

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Supermoto skrev:
2084598 Du... :7peta
Det är väl ändå klubben som heter LMS - Linköpings MotorSällskap *duckar* :pannkyss

Bra Marcus. På'na bara :tummenupp

Å du håller tyst när du inte vet vad du snackar om!! :fatta! :mad: :lol
Jag borde väl veta vad den heter, jag är ju CHEF för Supermoto i "LMS- LinköpingsMotor SÄL-sällskap" som HW säger.... :tummenupp :rofl

Hursomhelst,
Sviestad= NEJ

LMS (LinköpingsMotorStadion)= JA

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Den 2,a maj är jag till 100% säkerhet där! då ska man väl kunna köra hela riktiga banan?

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Det borde inte vara något problem men Wheeliegirl kommer garanterat hålla er up to date om vad som händer.

/HW

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...