Årets Masterbike

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
fezt skrev:
Håller med mängden, det sög hästballe... *ursäkta språket*

Sen reagerade jag på vad de sa om suzukin, i bike tester och bänkkörningar och andra tdnings-tester har de ansett att suzukin varit snäppet bättre med liite mer effekt,mer vrid och den nya slirkopplingen... I masterbike sa de att suzukin saknade ngn hästkraft till kawasakin och Yamman samt att bakfjädringen inte var så bra och därför halka den efter lite... :va

Kawasaki vann alltid bikes tester.... när Cralle testade.

Lika mycket som Honda vinner när Peter Lindén testar.

Förra året gjorde Motorjournalen ett test av alla -04:eek:r. (där peter var med)

Alla valde R1:an som bästa hoj - i en klass för sig - utom Peter, som valde hondan..... han har ju rejsat för dom i över 20 år så det är väl inte så konstigt att han är lojal....

i många andra utländska tidningar fick -04:eek:rna dessa plasseringar... om o om o om igen. (tack till Don Q som verkar samla på alla hojtidningar han kan komma över)

1. R1
2. GSXR 10000 (observera att detta e -04)
3. MV Agusta
4. CBR
5. ZX-10R Dock så bytte den plats med hondan i 2 av testerna....

Detta var förståss bara 7 eller 8 test.... o det görs säkert hundratals test varje år..... men utfallet fick mig att reagera lite då våra svenska tidningar gick emot dessa test så totalt !

Men smaken e som baken.....

Sniper

Guest
fezt skrev:
Håller med mängden, det sög hästballe... *ursäkta språket*

Sen reagerade jag på vad de sa om suzukin, i bike tester och bänkkörningar och andra tdnings-tester har de ansett att suzukin varit snäppet bättre med liite mer effekt,mer vrid och den nya slirkopplingen... I masterbike sa de att suzukin saknade ngn hästkraft till kawasakin och Yamman samt att bakfjädringen inte var så bra och därför halka den efter lite... :va
Nej en ny seriös sporthojstidning vill vi ha, då menar jag bara sport o race
hojar samt tillbehör och lite raceuppföljning.
Tvåhjuliga gynstolar och annan dynga kan man va utan
ps,skulle gärna betala typ 100 spänn per nr: för en sådan tidningds,ds

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Webspy skrev:
Men smaken e som baken.....
Det sammanfattar det hela bra tycker jag, så utförs de flesta tester. Därför är det så konstigt att Masterbike som är det enklaste testet av alla är så missförstått. Man kan inte jämföra dess resultat mot vanliga testers då de väger in så mycket mer i ett vanligt test än bara bantider.

Fast den här tråden handlar ju om DVD:n, finns ju redan en tråd om själva testet. :) Verkar som DVD:n får underbetyg i alla fall så jag får väl se vad övriga tidningen handlar om och om det är värt att slanta för den.

Last edited:

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Jag vill verkligen se RoLLER som producent för nästa års Masterbike.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag har inte tittat på årets skiva än och efter att ha läst denna tråden så kommer det nog att förbli så.

Det enda roliga med det hela är att de verkar så förbannat stolta över sin DVD-film varje år. :)kocko)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Roller...eller ngn annan duktig själ här på Sporthoj kan väl fixa ihop en DVD från alla race i år, med lite depåsnack, närbilder på fulmeckande, race, krascher varvat med info om förare & hojar, likaså klipp med banåkningar för allmänheten, Bike Week mm.

Borde väl kunna gå att ordna? Sälj denna skiva för en billig penning sedan så kan vi skänka summan till Swedie för inköp av server! :tungan

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Masterbike måste vara alla hojjournalisters lökigaste helg eller vecka eller hur länge de nu testar. Testet som framkommer på DVDn är ett stort skämt, snarare att de åker och glassar med gratisdäck och fräscha hojar endast för att kasta ihop något på slutet. Det är ett under att det faktiskt är rörliga bilder. :)

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Masterbike skivan måste banne mig vara ett skämt... Sämre "video-klipp" får man leta efter...
Totalruttna animationer med värdelöst och ointressant snack.

Det bara skriker B-produktion om skiten... :4skrika :mad:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Aratron skrev:
Det sämsta jag sett på länge, o jag som köpte tidningen endast pga att dvd:n följde med!! Hela testet känns jävligt seriöst men försöket att göra filmen rolig med en flygande hjälm, dåliga aktörer och ett rätt tillgjort manus drar ner allt till en väldigt låg nivå. Mer seriöst nästa gång, o mera detaljer, vart tog allt åka vägen!?? Nä skicka dit Roller o grabbarna nästa gång! :tummenupp

Jefflar vad glad man blir när man läser såna här inlägg!!! :D:D:D

Det e mumma för egot. Nu ska jag göra mer film!!!

Aratron

http://www.tycon.se
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
slutkörd 900rr, Pitpro 05
RoLLER skrev:
Jefflar vad glad man blir när man läser såna här inlägg!!! :D:D:D

Det e mumma för egot. Nu ska jag göra mer film!!!

..eller varför inte köra nästa års test på bulten.. :tomten
:corn

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Hela upplägget är totalt meningslöst, vem fan köper en gathoj enbart pga att den är 0,3 sekunder snabbare än konkurrenterna på en specifik bana? Vilken normal förare kan utnyttja det övertaget? På en annan bana kan förhållandet dessutom vara helt omvänt. Nej, dynga är var det är. Om ett antal världsförare körde årets moto-gp hojar i ett liknande test skulle det kunna vara lite intressant.

/A

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
Aratron skrev:

Huvet på spiken, det är ju bara stänga av hela "banan" för övriga "åkare". Är det Mastertest så är det :tummenupp

+ ett slangnings & posemoment utanför Donken :hihi

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Aratron skrev:

Själv tycker jag att man borde lägga ner allt vad "masterbike" heter för det är så pinsamt dåligt :3freak :näsblod .

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Rundningsmärke skrev:
Hela upplägget är totalt meningslöst, vem fan köper en gathoj enbart pga att den är 0,3 sekunder snabbare än konkurrenterna på en specifik bana? Vilken normal förare kan utnyttja det övertaget? På en annan bana kan förhållandet dessutom vara helt omvänt. Nej, dynga är var det är. Om ett antal världsförare körde årets moto-gp hojar i ett liknande test skulle det kunna vara lite intressant.

/A
Den här tråden handlar om DVD:n, finns redan en tråd om själva testet.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Jag hoppas värkligen inte att Grabbarna på bike är stolta över denna skiva!
Isåfall kan dem känna sig blåsta, Som en bunt :tomten

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...