Årets MC-klapp

Harrysson

Medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
FZ6S
Minns ni hysterin här på forumet för precis ett år sedan när kinamopparna handlades i storpack? I år har det varit lugnare, men vad blir årets hjulklapp bland SH:arna? :tomten

Själv blir det nog inget MC-relaterat till jul, men funderar eventuellt på att skaffa en GPS framåt våren.

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Yamaha XT660X
sj så blir det litta smått å gott till mc;n.. ny bliven mc ägare som man e ^^... det blir både hjälm å ryggplatt.. kan jue va bra å ha om det händer ngt oförutsett

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Fürstenhoff skrev:
Kommer en MYCKET häftig GPS enhet till den Svenska marknaden inom kort som vi kommer att importera, en enhet som är MINDRE än en tänstiksask och som styrs av både GPS samt GSM!!

Meningen med denna är två till antalet:
*Först och främst STÖLDSKYDD!!
*"FUNFACTOR" då man med hjälp av denna kommer att kunna logga in via en dator och därigenom logga hela sin körning på en kartbild som underlag där man ser exakt vart man kört och hur fort mm!!

GARANTERAT 2006 ÅRS HÄFTIGASTE MC/BIL PRYL!!

/Fürstenhoff.

Men! URL människa?! :4skrika

:)

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Fürstenhoff skrev:
Kommer en MYCKET häftig GPS enhet till den Svenska marknaden inom kort som vi kommer att importera, en enhet som är MINDRE än en tänstiksask och som styrs av både GPS samt GSM!!

*"FUNFACTOR" då man med hjälp av denna kommer att kunna logga in via en dator och därigenom logga hela sin körning på en kartbild som underlag där man ser exakt vart man kört och hur fort mm!!

/Fürstenhoff.

Pris?? Bild?? :)

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1
Kanske blir en ny hoj te JUL om man känner att den rätta har visat sig :tomten :tummenupp

//mar

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Skinnställ, Ryggplatta, Skor, Hjälm, Handskar, Ensists-cuts (någon som har pma!?) och ett par nya däck... :näsblod

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
hmmm
önskar mig ett JOBB
och så kommer det väl lite smått o gott för mc :yoparty

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda 1000RR 2008
En sån där GPS till hojen skulle sitta finns, så sätt upp mej på en lista om det ska beställas...:)

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Fürstenhoff skrev:

/Fürstenhoff.
Släng gärna upp en tråd när de bär av sen.....väntar med spänning :tummenupp

Är faktiskt ute efter en GPS till våren, så är priset rätt så köper jag en. Är det möjligt att montera den på styret med visuell navigation eller är det hörsnäcka?

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Skinnställ, stövlar, styre, miniblinkers, lackning, hastighetsmätare, spegel.
sånna små saker som kan fullborda mitt bygge:)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Fürstenhoff skrev:

/Fürstenhoff.

En häftig GPS för mig är en som hjälper mig att hitta när jag kör och är vattentät som fan, en sån har jag redan. Garmin Street Pilot III.

Ett GPS baserat stöldskydd är inte särskillt häftigt, knappast den häftigaste Mc / bil prylen iaf. Mer praktiskt i så fall.

...Eller så kanske du ligger uppkopplad på alla systemen och kan se var hojarna befinner sig :notme

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...