Precis samma uppfattning som mig, 22 år i luleå och 2 i södra sverige, spenderat lite tid i malmö, inte finns det kyla att prata om där iaf.Nicke skrev:Myt. Har bott i Luleå i till 1997. Sen Göteborg 1 år + Stockholm 1998 till nu. Sen att det är skillnad på kyla och kyla men man, inkl. mig själv, klär sig mindre/sämre här nere också.
fireblade skrev:Japp så är det... nyss hemkommen efter en lite runda som dämpade abstinensen.
Kallt om fingrarna var det men det får man ta den 6:e januari...
Sen för alla er som bor i nordtyskland (skåne), nu skulle bara veta hur kallt det kan bli här i norrland.
xCr skrev:Det är ju kallare neråt i Sverige pga den fuktiga luften och mer vindar.
I norrland är luften torr och det blåser inte lika mycket där. -10 i Ggb eller ännu mer neråt är ju som -40 i kiruna. Känner en som bott i kiruna men numera bor i Gävle, det är kallare där nu på vintern säger han.
raukroland skrev:Tog också en liten tur idag...
Motorljudet från en radfyra under motorbroms är inte helt fel...
Nicke skrev:Stämmer inte. Jag har fler norrlänningar i ryggen. Kommer iofs från Luleå som är "windy city" vid kusten. Vissa vintrar är det många dagar med riktigt kallt väder uppåt. Har nu bott "söderut" sen 97 och det går faktiskt inte att jämföra. När det är riktigt kallt så klibbar det ihop i näsan när man drar in luft. Har aldrig varit i närheten av sån kyla här. Det kallaste jag varit med om är -37 under de år jag bodde i Luleå men det spelar ingen större roll. Under -20 så är inget speciellt kul (slalom, hockey etc.).
Nämnde jag att jag bodde i en skolåda på motorvägen och fick kallt grus till frukost också?
Uschiamej!pakopak skrev:haha, jag vet vem du är...
xCr skrev:Det är ju kallare neråt i Sverige pga den fuktiga luften och mer vindar.
I norrland är luften torr och det blåser inte lika mycket där. -10 i Ggb eller ännu mer neråt är ju som -40 i kiruna. Känner en som bott i kiruna men numera bor i Gävle, det är kallare där nu på vintern säger han.
Synd bara att det var längesen det var en riktig vargavinter här , bara skumma temperaturer och slask. Bättre - -20 och mycket snö än +5 -> -5 och slask.Nicke skrev:Stämmer inte. Jag har fler norrlänningar i ryggen. Kommer iofs från Luleå som är "windy city" vid kusten. Vissa vintrar är det många dagar med riktigt kallt väder uppåt. Har nu bott "söderut" sen 97 och det går faktiskt inte att jämföra. När det är riktigt kallt så klibbar det ihop i näsan när man drar in luft. Har aldrig varit i närheten av sån kyla här. Det kallaste jag varit med om är -37 under de år jag bodde i Luleå men det spelar ingen större roll. Under -20 så är inget speciellt kul (slalom, hockey etc.).
Nämnde jag att jag bodde i en skolåda på motorvägen och fick kallt grus till frukost också?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|