Årets premiär avklarad!

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
jepp jepp! jag va oxå ute o körde igår. har precis fått den bänkad. 50 häst på slangen.

Bifogat

• bakhjul suddig.JPG
    bakhjul suddig.JPG
    37.4 KB · Visningar: 98

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Ähhh körde dan innan nyårsafton,nyårsdagen och i går.

Så jag hade min premiär runt 11 snåret den 1/1.

Last edited:

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
får inte ens börja övningsköra från 5 april de e ju hela 89 dar kvar.. fattar inte hur de ska gå.. :confused:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Nicke skrev:
Myt. Har bott i Luleå i till 1997. Sen Göteborg 1 år + Stockholm 1998 till nu. Sen att det är skillnad på kyla och kyla men man, inkl. mig själv, klär sig mindre/sämre här nere också.
Precis samma uppfattning som mig, 22 år i luleå och 2 i södra sverige, spenderat lite tid i malmö, inte finns det kyla att prata om där iaf.

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Hoj
Husqvarnor
Det måste ha varit dig jag såg... Du kom farande från djurgården in mot stan mötte dig vid djurgårdsskolan... Du såg ut att frysa men det är klart vad gör man inte för att få åka lite hoj... :tummenupp eller :kocko ?

Smile

A HÅLL ÅPP
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Katana 1100
fireblade skrev:
Japp så är det... nyss hemkommen efter en lite runda som dämpade abstinensen.:tummenupp
Kallt om fingrarna var det men det får man ta den 6:e januari...

Sen för alla er som bor i nordtyskland (skåne), nu skulle bara veta hur kallt det kan bli här i norrland.

Då är det rätt skönt att bo så långt söderut då man kan sticka ut och gasa
när många i landet inte kan.
Min första tur för i år blev den 1/1 ......... :tummenupp

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
Tog också en liten tur idag...
Skulle ändå tvätta av hojen då jag inte orkade göra det efter den senaste svängen i november...
Det kändes rätt skönt, lite av abstinensen försvann... :)
Motorljudet från en radfyra under motorbroms är inte helt fel... Inte under acceleration heller iofs... :D :D

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
körde igår efter att snön ramlat ner.
dubbarna greppar grymt bra bara de e lite snö på gatan :)

xCr

Maniac
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Kommer snart..
Det är ju kallare neråt i Sverige pga den fuktiga luften och mer vindar.
I norrland är luften torr och det blåser inte lika mycket där. -10 i Ggb eller ännu mer neråt är ju som -40 i kiruna. Känner en som bott i kiruna men numera bor i Gävle, det är kallare där nu på vintern säger han.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Stämmer inte. Jag har fler norrlänningar i ryggen. Kommer iofs från Luleå som är "windy city" vid kusten. Vissa vintrar är det många dagar med riktigt kallt väder uppåt. Har nu bott "söderut" sen 97 och det går faktiskt inte att jämföra. När det är riktigt kallt så klibbar det ihop i näsan när man drar in luft. Har aldrig varit i närheten av sån kyla här. Det kallaste jag varit med om är -37 under de år jag bodde i Luleå men det spelar ingen större roll. Under -20 så är inget speciellt kul (slalom, hockey etc.).

Nämnde jag att jag bodde i en skolåda på motorvägen och fick kallt grus till frukost också?

xCr skrev:
I norrland är luften torr och det blåser inte lika mycket där. -10 i Ggb eller ännu mer neråt är ju som -40 i kiruna. Känner en som bott i kiruna men numera bor i Gävle, det är kallare där nu på vintern säger han.

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
raukroland skrev:
Tog också en liten tur idag...
Motorljudet från en radfyra under motorbroms är inte helt fel... :D

Men en v-twin har grymmare ljud :tummenupp :tungan

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM660
Var ute en sväng idag i Göteborg.
Gött att få köra lite hoj och bladen visade 297 på mätaren :)

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Nicke skrev:
Stämmer inte. Jag har fler norrlänningar i ryggen. Kommer iofs från Luleå som är "windy city" vid kusten. Vissa vintrar är det många dagar med riktigt kallt väder uppåt. Har nu bott "söderut" sen 97 och det går faktiskt inte att jämföra. När det är riktigt kallt så klibbar det ihop i näsan när man drar in luft. Har aldrig varit i närheten av sån kyla här. Det kallaste jag varit med om är -37 under de år jag bodde i Luleå men det spelar ingen större roll. Under -20 så är inget speciellt kul (slalom, hockey etc.).

Nämnde jag att jag bodde i en skolåda på motorvägen och fick kallt grus till frukost också?

Jepp, man kan frysa på fjället också det har jag testat med 3 veckors vinterutbildning.
Man är rätt less efter 3 veckor. :gråta :sjuk :död

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
xCr skrev:

Det där är en låda med krapp du.

Det var -43 en gång när jag fortfarande bodde i luleå, då gör man inte många knop. Bromsvätskan i bilar och bussar frös. Du förfryser ansiktet jäkligt fort.

-10 här och alla vågar knappt gå ut, och de klagar på att det är så kallt när det är -5. Det är ju knappt kallt då. :)

Det finns inte så mycket annat än kyla i norrland, men den är vi fasiken ensamma om.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Nicke skrev:

Synd bara att det var längesen det var en riktig vargavinter här :( , bara skumma temperaturer och slask. Bättre - -20 och mycket snö än +5 -> -5 och slask.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
era as nu måste jag ut o stressmeka o köra en sväng...

edit:

är ju dakar highlights på eurosport nu! får bli de o lite göddigt tilltugg

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...