Årets sista RR tävling? Öppen för alla!!!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Vi förväntar oss naturligtvis en utförlig rapport från herr Pålsson snarast. Innan tolv i morgon räcker.

Ajustde, grattis!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Kort racerapport

Skulle ju köra Nordgrens rosa 125R och Anders hade redan kommit dit med den när jag och Pålle dök upp! De två första passen var det lite samma stuk som när jag första gången körde 250R, dvs den svängde för mycket, och varv efter varv blev det att jag genade över curbsen i bla vänstern innan Microbron. I övrigt var banan lite småläskig då asfalten var brun på stora delar efter att det hade körts Supermoto och Quad helgen innan. Tiderna låg på ca 1.05 och när man till slut fick ett någorlunda fritt varv så blev det 1.04,9. Det var ca 1,5 sekunder snabbare än Brazze och tätt därefter Pålle på min hoj.
Starten gick ok och jag var trea eller fyra in i första böj, och när vi hade kommit fram till Liton så lyckades jag ta mig förbi Pålle på innern och var då i ledning. Han drog om mig igen på rakan, men jag tog honom i bromsningen och sen var det fritt spår. Försökte att inte gasa ihjäl mig för att inte klota, och jag tittade bakåt efter hårnålen för att se var de andra var och då såg jag Pålle som inte tappade allt för mtcket på mig. På tavlan fick jag 4 sekunder och jag tänkte att det bara var att nöta på.
Tyvärr ville hojen annorlunda och när det var dags att bromsa inför vänstern upp mot hårnålen så ville ett bromsbelägg inte åka med längre, så det hoppade av. Det blev då jäkligt svårt att sänka farten inför kurvan, men jag gjorde iaf ett försök att ta den. Vet inte vilket hjul som släppte först... :näsblod Ut i bollhavet voltandes och sen stopp! Fick släpa den åt sidan och sen hejade jag på Pålle som bjöd på ett finfint race tillsammans med Brazze! Härligt nog korsade han mållinjen först med ett par tiondelar till godo! :yoparty
125an var dock lite vissen efteråt med bla helskrotad bakfälg, mulade kåpor, kass avgassystem, ramen lite förstörd mm mm... Får bara hoppas att gaffeln klarade sig! Känns jävligt bittert att klota på en sådan skitsak som att beläggen är slut, och jag förstår inte hur man kan konstruera bromsar där beläggen ligger lösa i?!
Annars riktigt bra dag med ca 2h och 40 min effektiv körning för 800 spänn!

//oscar

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
oscar skrev:
2541769 Annars riktigt bra dag med ca 2h och 40 min effektiv körning för 800 spänn!
Slutar det på 800 då? Lät som det blev väldigt mycket dyrare. :tungan Du klarade dig bra i alla fall hoppas jag? :tummenupp

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Neutral skrev:
2541793 Slutar det på 800 då? Lät som det blev väldigt mycket dyrare. :tungan Du klarade dig bra i alla fall hoppas jag? :tummenupp

Jag menade såklart kostnaden för själva tävlingen! :huvet
Lite stiff är man ju idag ja...

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Neutral skrev:
2542990 Grattis! Comeback kanske? Oscar mekar åt dig?

Kylaren ser abnormt stor ut, inte är det original?

Jag hade gärna gjort comeback om någon annan pröjsat!

Kylaren är inte orginal nej, den är anpassad för airbox med luftintag genom kylaren.

/Joakim

Edit: Helskotta. Sådan här träningsvärk har jag inte upplevt någonsin. Inte ens Endurotävlingen på Saxtorp gav mig sådana svårigheter att ta mig ur sängen!
:kryckor

Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Pålle skrev:
2543938 Oj, här har man gått och varit säker på att man varit talanglös i alla år och så blev jag mästare redan år 2003 :rolleyes:

Kolla gärna in vem som kom tolva, han blev lite snabbare året efter...

http://www.hyllingems.nu/download.asp?F=305

/Joakim

Även 9onde och 11e plats blev lite snabbare med åren :) 14e-placerade herrn ligger dock kvar på en jämn låg nivå ;)

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Pålle skrev:
2543938 Oj, här har man gått och varit säker på att man varit talanglös i alla år och så blev jag mästare redan år 2003 :rolleyes:

Kolla gärna in vem som kom tolva, han blev lite snabbare året efter...

http://www.hyllingems.nu/download.asp?F=305

/Joakim

Hmm.. hur jag kunde både köra CBR600 i Amatör klassen och R6 i LIC 2 klassen
förstår jag inte......
men hur du kunde få mer poäng än mig i den tävlingen jag körde förstår jag
framförallt inte...

ja just det.. det var då jag kraschade rakt in i muren längs startrakan...:näsblod
men tydligen fick jag poäng ändå.. :confused:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Don Quixote skrev:
2543990 Även 9onde och 11e plats blev lite snabbare med åren :) 14e-placerade herrn ligger dock kvar på en jämn låg nivå ;)

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh! det var tider det! Vill minnas att jag satte en låg 8! Såg döden i varje krök!:)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oscar skrev:
2541769 Annars riktigt bra dag med ca 2h och 40 min effektiv körning för 800 spänn!

//oscar
Kul att ni hade kul, synd att jag inte kunde vara på plats, se nu till att komma på årsmötet och visa HMS att vi finns och vill träna tävla även 2007.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...