Årets snöstorm - då möter man en HD

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Var ute en sväng med bilen och det går knappt att ta sig fram, det ligger över 50 cm snö på tomten, i drivorna ännu mer. Då möter jag en Harley Davidson som hankar sig fram i 10km/h, bägge fötterna ner i marken :näsblod

Han svänger av in mot Willys här i stan (Alingsås), men kör fast i en snövall som har blivit efter plogbilen. Jag fnissade lite men åkte vidare. Det fanns gott om folk som kunde hjälpa honom.

Jag fattar inte varför man ger sig ut nu, just idag. Är alla HD-nissar så här :va

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Jag vet en lirare som bor på söder och åker HD året runt på sommardäck. :dummer

Isak

Åk ni i förväg så väntar jag där framme
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Ktm 625,er6-n
mötte en HD i förrgår och tog det som ett tecken på vår men där blev jag kraftigt lurad:mad: Snöstorm idag:huvet

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
nä nä, jörgen åker lite och meckar mycket så vet inte hur han skulle kunna åka året om.

:D Ja jag gillar ju vintersäsongens chans till underhåll och förbättringar.
Fast om jag åker så lite vet jag inte, jag tycker att jag nyttjar hojen en hel del från vår till höst. 700-800 mil brukar det bli. Men bara nöjeskörning.

Men vi har två HD-åkare i vårt garage som kör grymt sent på säsongen, fast i detta vädret tror jag inte ngn av dom skulle ge sig ut. De brukar ge sig när det kommer snö.

Jörgen Karlsson?

:tungan

Inget salt på min hoj! No worries. :D Hon står inne i värmen och blir ompysslad.

Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Japp HD åkare är lite hårdare, lite bättre! Men det väljer vi japsåkare att ignorera :D

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Körde förbi en i Partille i torsdags kväll,vart lite taskigt väglag för 2-hjuling enligt mig men tummen upp för hårdingarna!

Normalt är det väl nästan säsongspremiär i götet nu va?

Jäkla växthuseffekt att ställa till det. ;)

Henrik

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Måste ändå slå ett slag för sveriges hårdaste bajkers -Moppekillarna!!

Må så vara att brist på alternativ o enorm könsdrift tvingar ut dem i alla väder men ändå.

Här om kvällen möte jag två moppekillar som kom farande i cirkus 80blås i gympaskor, jeans o tunna jackor. kvicksilvret stannade på -15grader, den ema hade hjälm den andre hade lyse, väglaget var rugglig isbark och det var 2mil till närmsta samhälle!

Jag hade inte ens kommit på tanken att ge mig ut!:Bugar

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
He he,man är galen som ung,körde 125a på den tiden men vid 28minus och 2 mil för att hämta upp ett kjoltyg började jag faktiskt fundera på vad jag höll på med....hormoner alltså,kan få en att göra vad som helst! :)

Henrik

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Faktiskt, man blir riktigt imponerad över hur testosteronet härdar småpojkarna. Jag minns själv hur man höll på och körde moppe och 80cc cross på skoterlederna i blåjeans och tshirt och vurpade ungefär var tjugonde meter, inte vet jag att man frös speciellt mycket för det.

Samma med skoteråkningen i den åldern, det kunde vara så kallt att det small överallt runt om en av tallar som sprack men lika fullt var man ute och tokkörde mitt i nätterna.

Kan iofs ha varit halvlitern "Skogsstjärna" man hade i magen som var räddningen såna gånger, det är ju olagligt att köra skoter nykter norr om Häggenås...:mattias

Måste ändå slå ett slag för sveriges hårdaste bajkers -Moppekillarna!!

Må så vara att brist på alternativ o enorm könsdrift tvingar ut dem i alla väder men ändå.

Här om kvällen möte jag två moppekillar som kom farande i cirkus 80blås i gympaskor, jeans o tunna jackor. kvicksilvret stannade på -15grader, den ema hade hjälm den andre hade lyse, väglaget var rugglig isbark och det var 2mil till närmsta samhälle!

Jag hade inte ens kommit på tanken att ge mig ut!:Bugar

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Dave Barr är ju lite bortglömd. Med båda benen amputerade körde han jorden runt på sin 1972:a järnsportster.

En tid senare körde han även genom Sibirien på en evo-sportster...på vintern :gnissla "The journey started at the French coast of the Atlantic Ocean and carried him across Europe, Russia and Siberia all the way to the Pacific Ocean"

Ice01.jpg

(klicka på bokomslagen i nedanstående länk så finns det bilder)
http://www.horizonsunlimited.com/davebarr/

Inte så mycket redbull-dekaler på den här killen :D

Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Dave Barr är ju lite bortglömd. Med båda benen amputerade körde han jorden runt på sin 1972:a järnsportster.

En tid senare körde han även genom Sibirien på en evo-sportster...på vintern :gnissla "The journey started at the French coast of the Atlantic Ocean and carried him across Europe, Russia and Siberia all the way to the Pacific Ocean"

Ice01.jpg

(klicka på bokomslagen i nedanstående länk så finns det bilder)
http://www.horizonsunlimited.com/davebarr/

Inte så mycket redbull-dekaler på den här killen :D

En hård kille! Man ser också att verktygssatsen ligger framme. Troligen för att renovera gammelhojen för 3:e gången vid vägkanten!

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Samma med skoteråkningen i den åldern, det kunde vara så kallt att det small överallt runt om en av tallar som sprack men lika fullt var man ute och tokkörde mitt i nätterna.

haha, en gång fick jag kliva in på polisstation mitt i natten för att låna telefon när remmen gått av, ja kallt och mitt i natten. :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
En hård kille! Man ser också att verktygssatsen ligger framme. Troligen för att renovera gammelhojen för 3:e gången vid vägkanten!

JAg tror att det är höger bakdämparen som säckat på ryssvägarna, kolla så ser du att dämparen är ur men fjädern sitter kvar. Gissar på att kolvstången brustit i nederkant. Annars kan man inte ta isär dämparen med fjädern och nedre fjädresätat sittandes kvar på hojen, den måste ha gått itu.

peppureikä

Guest
:D Ja jag gillar ju vintersäsongens chans till underhåll och förbättringar.
Fast om jag åker så lite vet jag inte, jag tycker att jag nyttjar hojen en hel del från vår till höst. 700-800 mil brukar det bli. Men bara nöjeskörning.

Men vi har två HD-åkare i vårt garage som kör grymt sent på säsongen, fast i detta vädret tror jag inte ngn av dom skulle ge sig ut. De brukar ge sig när det kommer snö.

Inget salt på min hoj! No worries. :D Hon står inne i värmen och blir ompysslad.
Jörgen,du är bäst!!SH utan JK är ingenting,varför är jag hetero...

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Vintern 78-79 var rätt dryg och snörik här nere i söder också.
Gissa vem som hade skitkul med moppen då.
Man var ju ute i alla väderlekar och gazzade. Extra roligt ju jävligare väder.
Förstår dem som kör hoj en dag som idag, de blir säkert som barn på nytt.:tummenupp

RedTop

Se sei incerto, tieni aperto !
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Bimota DB2
Från en isbana söder om Stockholm för någon vecka sen...

Kom igen nu Jörgen! Du vågar aldrig!!! ;)

20100207_HD.jpg

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar