Årets snöstorm - då möter man en HD

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Från en isbana söder om Stockholm för någon vecka sen...

20100207_HD.jpg

Vad ballt, en Shovelhead! :yoparty
Får jag lägga upp bilden på Harleyportalen?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
JAg tror att det är höger bakdämparen som säckat på ryssvägarna, kolla så ser du att dämparen är ur men fjädern sitter kvar. Gissar på att kolvstången brustit i nederkant. Annars kan man inte ta isär dämparen med fjädern och nedre fjädresätat sittandes kvar på hojen, den måste ha gått itu.

tsk seriöst svar. Min teori var roligare :krama

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Körde ner till stockholm för ett år sen.Full snöstorm följt av 15minusgrader och se på fan att man kom ikapp en motorcykel med sidovagn som låg och blåste på i 80knyck efter E4,han var nog less på kylan och skulle till varmare breddgrader:D

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Som en vis man en gång sade om mopedåkande och minnesbilder från tiden det begav sig:

-För varje år som går sedan man körde moppe ökar toppfarten med 5km/h i den egna minnesbilden
-För varje år som går sedan man körde moppe sjunker temperaturen så man körde med 2 grader i den egna minnesbilden.

Kom av någon underlig anledning att tänka på dessa visdomsord då det förekom lite mopedminnen i denna tråd....

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Som en vis man en gång sade om mopedåkande och minnesbilder från tiden det begav sig:

-För varje år som går sedan man körde moppe ökar toppfarten med 5km/h i den egna minnesbilden
-För varje år som går sedan man körde moppe sjunker temperaturen så man körde med 2 grader i den egna minnesbilden.

Kom av någon underlig anledning att tänka på dessa visdomsord då det förekom lite mopedminnen i denna tråd....

Och för vartannat år som går så hade man ett klädesplagg mindre på sig och en tjej till på pakethållaren.

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
Visserligen starkt gjort av grabbarna som nämnts i tråden, men jag tror ändå jag tycker att farfar var snäppet värre. 1977 parkerades hans 750 HD -46 slutgiltigt efter 24000 mil, varav det mesta avverkats sedan 1950 då han köpte den för att ha som bruksfordon - bilkörkort hade han aldrig och han gillade inte heller att åka bil.

Värt att nämna är att han jobbade på vägverket, vilket vintertid innebar att han hade ungefär en mils körning på oplogade vägar för att komma till jobbet - och sedan ge sig ut och röja snö. :brinnerup

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept