Årets stuntevents, finns det några?

Troetter

Drömmer om en värld i veblen.
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Guldkusten
Hoj
-
Jag är rätt ny inom mc-stunt (nöjer mig att titta än så länge) och tycker det är skitfränt. Så jag var inne på alla möjliga hemsidor för att kolla vad som händer i vår/sommar, men hittade absolut ingenting.

Så, nu frågar jag er. Vad händer i vår och sommar, några tävlingar måste ju finnas, eller?
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Onsdagar hela sommaren - skogskyrkogården, sveavägen, Tyresö. Vi bjuder på shower!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Street&stunt-kvällarna i Sthlm hamnade väl på följande datum:
7 maj – Barkarby
21 maj- Bromma (endast lågfart)
4 juni – Barkarby
18 juni – Barkarby
2 juli – Barkarby
23 juli- Barkarby
6 augusti – Barkarby
20 augusti – Barkarby
3 september – Barkarby
17 september – Barkarby
 

Mx_Josef

Wild west
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Majorna biaatch!
Hoj
Cbr600 och ch racing!
Jag hoppas verkligen det blir en till väl arrangerat stunt-challenge i år. Nsrc förra året var riktigt lyckat!
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Bomber Weekend 2008

Bomber Weekend 2008 ska bokas in i kalendern åxå.

Har precis fått reda på att det blir galenskap på hög nivå i år. Äntligen!:yoparty

Plats är www.motopark.fi ligger noröst om Hell-sinki:tummenupp
Datum 6-8 Juni


Mer info kommer på www.bomberweekend.com


:tummenupp :arsele :fyllisar :rofl :dummer :zpy :öl :rock :slicka :hoppa :fart :1pajas :Rockbanan :dricka :öga :2cool :hojbusa ...vad mer kan man säga...
 

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Ort
Norrsidan
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Bomber Weekend 2008 ska bokas in i kalendern åxå.

Har precis fått reda på att det blir galenskap på hög nivå i år. Äntligen!:yoparty

Plats är www.motopark.fi ligger noröst om Hell-sinki:tummenupp
Datum 6-8 Juni


Mer info kommer på www.bomberweekend.com


:tummenupp :arsele :fyllisar :rofl :dummer :zpy :öl :rock :slicka :hoppa :fart :1pajas :Rockbanan :dricka :öga :2cool :hojbusa ...vad mer kan man säga...

näääe fan ere sant. måste ju dra loss mig från jobbet å pallra mig dit
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
näääe fan ere sant. måste ju dra loss mig från jobbet å pallra mig dit

Så sant som att jag kan bli idiotfull på wisky:D Snackade med finland igår och nu kör de hårt. Så vill man leva loppan "big time" för en helg gör man rätt i att fly sverige för några dagar:yoparty

Nu kommer du få användning av dina däck du har...

Vet ni inte vad Bomber Weekend är? Kolla det här bildgalleriet jag hittade så får ni en bild av vad fan det handlar om...
Bilder Bomber Weekend
 
Last edited:

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Så sant som att jag kan bli idiotfull på wisky:D Snackade med finland igår och nu kör de hårt. Så vill man leva loppan "big time" för en helg gör man rätt i att fly sverige för några dagar:yoparty

Nu kommer du få användning av dina däck du har...

Vet ni inte vad Bomber Weekend är? Kolla det här bildgalleriet jag hittade så får ni en bild av vad fan det handlar om...
Bilder Bomber Weekend


Ser ju onekligen jävligt skoj ut. Men frågan är ju om det är så skoj på riktigt eller om det är som ett känt hoj-jippo i Sverige, som påminner mer om husvagnssemester med lekledare. Väldigt skeptisk till hojträffar efter att ha varit på det jippot:gnissla
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Men frågan är ju om det är så skoj på riktigt eller om det är som ett känt hoj-jippo i Sverige, som påminner mer om husvagnssemester med lekledare. Väldigt skeptisk till hojträffar efter att ha varit på det jippot:gnissla
Bomber Weekend går inte att jämföra med någon träff i Sverige.
Det som är jämförbart (och större) är väl någon av dom stora träffarna ner på kontinenten.
Dessutom brukar Bomber Weekend vara ganska billigt jämfört med andra träffar. Förra gången så kostade det hela 45 euro (430 SKr) för hela helgen. Det blir säkert lite dyrare denna gång men jämfört med annan träff i Sverige så är det riktigt snorbilligt.

Skall förresten bli intressant vad dom arrangerar för stunttävling...? VM, EM, NM..?
För att det blir en stunttävling är helt klart. Finska Bomber Magazines chefredaktör är ju ett ganska stuntintresserad själv (Han kör ju bland annat i stuntgruppen Plan-Bee).
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top