Årets tabbe(av mig)

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Inte för att jag är någon expert, lååångt därifrån. Men är det inte så att tomgångskörning enbart är av ondo när det gäller hojar? Finns de som varmkör hojen på tomgång en gång i månaden eller mer över vintern, sedan när våren kommer upptäcker de att det enda de har gjort är att dra runt en massa kondens i systemet. Rätt/fel?
Har själv råkat ut för det där, men lyckats bota det genom att tömma flottörhusen.

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Muppi skrev:
oj hehe. ber om ursäkt. det är altså Inte thunderacen det gäller, det är min nya pärla som jag älskar.
Detta gäller altså min gammla suzuki 400

Jag tänkte väl! Hur kan man hata en Thundercat liksom. hehe

Fy va trist! Stackars både dig och gubben.

/M

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Herkules skrev:
Skäms :fatta! Sparka på någon som ligger nere...

Du får 22k :D

Har du sagt 22 så är det 22 som gäller...o kommer aldrig igen :D

Rätt bra för en gammal 400:a skulle jag vilja säga :rofl

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
Herkules skrev:
Skäms :fatta! Sparka på någon som ligger nere...

Du får 22k :D

TAGET! Det är min gammla suzuki 400 det gäller och jag hade begärt 14, skulle få 13 ;)
22 blir utmärkt ;)

RocketQueen skrev:
Jag tänkte väl! Hur kan man hata en Thundercat liksom. hehe

Fy va trist! Stackars både dig och gubben.

/M

Haha, ja det är nog inte ens möjligt!

Jo det va lite småtrist faktiskt :/

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
El Garto skrev:
Inte för att jag är någon expert, lååångt därifrån. Men är det inte så att tomgångskörning enbart är av ondo när det gäller hojar? Finns de som varmkör hojen på tomgång en gång i månaden eller mer över vintern, sedan när våren kommer upptäcker de att det enda de har gjort är att dra runt en massa kondens i systemet. Rätt/fel?
Har själv råkat ut för det där, men lyckats bota det genom att tömma flottörhusen.
Helt rätt! Förbered hojen ordentligt inför vintern och låt den sedan stå..

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
wannagofast skrev:

Å andra sidan, om den då skall säljas måste man ju igång med den så att köparen vet att den går.. så var ju fallet denhär gången och felet var att jag rullade ut den för tidigt i - grader.. såfort den hade stått i värmen i 30 min innomhus så startade den igen.

Annars har den stått ostartad sen i oktober och min nuvarande hoj har jag inte heller haft igång, den får vackert vänta tills snön smält :)

Last edited:

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Du har samma temprament som jag, det är gött. Jag gillar också att förstöra saker när jag blir förbannad, jag har slängt en El grill rakt igenom köks fönstret samt rivit ner en hel garage port =)

Det är bra för testot =)

wannagofast skrev:

Jag har startat min hoj en gång, det gör väl inget va?

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
En bra regel att inte provstarta hojar under vintern, en kortare stund. Tändstiften blir "blöta" då, och så vill den inte starta nästa gång.... Har hänt mig allt för många gånger :huvet

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
avfartsgatan skrev:
En bra regel att inte provstarta hojar under vintern, en kortare stund. Tändstiften blir "blöta" då, och så vill den inte starta nästa gång.... Har hänt mig allt för många gånger :huvet

På min hoj är det tvärtemot vad ni säger. Jag måste gå ut och starta den typ var tredje vecka för annars blir den extremt svårstartad till våren. Hade duktiga problem med det förra våren då jag inte hade startat den på några månader.
Denna vintern så lät jag den stå sex veckor innan jag varmkörde den första gången och då var den duktigt svårstartad. Efter det har jag varit ute och varmkört den ungefär var tredje vecka och den startat direkt varje gång oavsett hur kallt det är ute.

Min hoj är dock 2-taktare så jag vet inte om det har med det att göra.
Kan tillägga att den står i kallgarage.

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
stoooffe skrev:
På min hoj är det tvärtemot vad ni säger. Jag måste gå ut och starta den typ var tredje vecka för annars blir den extremt svårstartad till våren. Hade duktiga problem med det förra våren då jag inte hade startat den på några månader.
Denna vintern så lät jag den stå sex veckor innan jag varmkörde den första gången och då var den duktigt svårstartad. Efter det har jag varit ute och varmkört den ungefär var tredje vecka och den startat direkt varje gång oavsett hur kallt det är ute.

Min hoj är dock 2-taktare så jag vet inte om det har med det att göra.
Kan tillägga att den står i kallgarage.

Om du varmkör den ordentligt, inte bara kör på tomgång är det inga problem.

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
El Garto skrev:

Det spelar väll inte så stor roll om man varmkör den ordentligt?
Dvs låter den gå i 15-20min så den blir genomvarm :va

Doh läste inte igenom hela tråden före jag postade..

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Xyron skrev:
Det spelar väll inte så stor roll om man varmkör den ordentligt?
Dvs låter den gå i 15-20min så den blir genomvarm :va

Doh läste inte igenom hela tråden före jag postade..

Uppfattningen jag har fått från kunnigt folk här på forumet är att, om man inte har tänkt köra med hojen så ska man inte starta den alls.

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
Argyle skrev:
Du har samma temprament som jag, det är gött. Jag gillar också att förstöra saker när jag blir förbannad, jag har slängt en El grill rakt igenom köks fönstret samt rivit ner en hel garage port =)

Det är bra för testot =)

Dyrt i längden bara ;)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM