Var nere på stranden idag med dotern. Då dyker det upp tre custom varav en virago.
Satan vad avtänd jag blev!
Började tänka på min R1:a och alla fina stunder vi hade tillsammans. Tänkte bland annat på hur fint hojen ”satte sig” när man var över 11,5k rpm. Den var magisk då!
Jävla fint tryck den hade med, den kom så inihelvete runt 9k men hade även bra i botten så där kunde man inte klaga. Alla pendlingar på motorväg med mycket trafik så hastigheten var runt 100-110 och hur jag då valde tvåans växel just för att uppleva hur fint den låste sig. Tänker mycket också på hur grymt den svänger in i kurvorna på bandagar och hur jävla stabil den var vid tex ändring av riktning. Minns min bästa körning på falken när jag drog full broms och in mot apex med broms hela vägen för att ge gas mot utgången. Inget ”Coastande” den dagen.
Sen satt man faktiskt riktigt bra på den. Även fast jag är 188cm så såg man inte ut som en jätte på en moped utan rätt stor hoj faktiskt. Samtidigt kändes den som en förlängning av kroppen vid körning.
jajajjaj... Ska jag gå på custom så måste det vara en specialram från start med rätt stuk, annars håller det inte.
Många filmer från Mc gäng från US and A och alla bygger egna ramar med cb motor eller iron HD från start. Vill ha superslim!
17min in i filmen är exakt vad jag vill ha! Den slimma ramen, de hjulen etc. Så sjukt snygg hoj! Tror inte detta går att få genom att strippa en custom typ virago tyvärr.