Återfyllbara aerosoler?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Tjabba, nån som vet var man kan hitta återfyllbara aerosoler (sprayburkar)?

Dvs med skruvlock och nippel för tryckluft
Hurvida det funkar vet jag inte. Det är ju inte komprimerad luft i vanliga sprayburkar, men jag har stött på det på nätet nån gång tidigare

Förbrukar hur många burkar Break clean som helst, och det är ju bara avfettning på burk för 200kr litern
Anton

Last edited:
Ljunghusen skrev:
2666074
Förbrukar hur många burkar Break clean som helst, och det är ju bara avfettning på burk för 200kr litern
Anton

Den brake cleaner jag har på spray är långt ifrån samma som någon avfettning i alla fall...

Bra mycket starkare och flyktigt som fan, är ju torrt på en halvminut efter man sprayat. Men vi kan inte snacka om samma produkt....

Vad är det du ska spraya då som inte går med pumpflaska/blomspruta?

Köpte sådana på Luna för några år sedan.
Vet ej märke, men de såg rejäla ut.
Helt i kraftig aluminium.
Tröttnade på att använda dem, emedan man får fylla på luft ofta och munstycket inte sprayade utan mest gav en prostataproblemstråle....
Nu har jag högförbruknings/spraylämpliga vätskor i "blomspruta" av hög kvalitet köpt på samma ställe.
Skall vara den blå/gula som sprutar på både tryck och retur. Har för mig att den heter "Gloria"

Har man svartbälte i Google så fixar man det!

Ljunghusen skrev:
2666074 Tjabba, nån som vet var man kan hitta återfyllbara aerosoler (sprayburkar)?

Dvs med skruvlock och nippel för tryckluft
Hurvida det funkar vet jag inte. Det är ju inte komprimerad luft i vanliga sprayburkar, men jag har stött på det på nätet nån gång tidigare

Anton

CRC produkt, fyller 0,5litervätska och pumpa i 5-8 bar luft kostar 333 kr där jag hittade den. På sidan 24, produkt E, art.nr 8-435034.

http://www.huzells.se/home/medlem/bilvard.pdf

eller klicka dig fram själv från start!
http://www.huzells.se/home/index.html

ozto skrev:
2666221 Den brake cleaner jag har på spray är långt ifrån samma som någon avfettning i alla fall...

Bra mycket starkare och flyktigt som fan, är ju torrt på en halvminut efter man sprayat. Men vi kan inte snacka om samma produkt....

Vad är det du ska spraya då som inte går med pumpflaska/blomspruta?

Klart det går .. men man måste ju pumpa

Mmm breakclean dunstar mkt snabbt (würths rengörningsspray är i sin egen klass ) Dock inte nån funktion jag behöver

Använder det mkt till rengöra lager. Högt tryck behövs för att få ur all skit ur koniska lager

Last edited:
Ljunghusen skrev:
2666273 Fan va schysst att du googlade åt mig. Jag är googlenoob och hittade inte nåt vettigt

thx :tummenupp

Vilket är starkast egentligen?

T-röd, avfettning, diesel eller fotogen?

Beror på vad du skall lösa upp :)

Den klassika formlen "lika löser lika" gäller i alla högsta grad.

Dvs olja löses bäst med liknade produkter tex diesel/fotogen.

Alla ovanstånde lämmnar något efter sig när dom torkat,T-röd lämnar minst kvar (blir en vit hinna som gissningsvis består av div tillsatser till alkoholen)

Övriga lämnar en fet yta efter sig.

Last edited:
Tror wurth har...

Men hittar ni på swedol som nämnt här är det mer ekonomiskt. De har grymt mycket bra prisvärda grejor. Finns en butik i vällingby bland annat.

Långa farbron skrev:
2666297 Beror på vad du skall lösa upp :)

Den klassika formlen "lika löser lika" gäller i alla högsta grad.

Dvs olja löses bäst med liknade produkter tex diesel/fotogen.

Alla ovanstånde lämmnar något efter sig när dom torkat,T-röd lämnar minst kvar (blir en vit hinna som gissningsvis består av div tillsatser till alkoholen)

Övriga lämnar en fet yta efter sig.

Hehe.. Well. Fett, olja, smuts.. det vanliga

T-röd misstänker jag är minst effektivt iallafall

Ljunghusen skrev:
2666309 Hehe.. Well. Fett, olja, smuts.. det vanliga

T-röd misstänker jag är minst effektivt iallafall

Kristallolja funkar utmärkt för olja och sot, använde det en hel del när man gjorde sin värnplikt för att få AK5an skinande ren.

Last edited:
Tjosan hoppsan nu har jag köpt en sån. Min 7-bars kompressor pallar inte trycka i mer än 4,5 bar i burken. Skumt...
Det blir bra tryck men tar slut ganska fort. Men luft är gratis!!
tack för tipsen igen

Långa farbron skrev:
2666319
Lite OT:

Vanliga drivgaser i div sprayburkar är Popan/butangas.

Lite till OT då. Vill man inte köpa gas så kan man ju alltid fisa i en burk. Butangas som butangas eller vad är det vi fiser egentligen om inte butangas :va.

Jag känner en Holländsk lastbilschaufför.... Han är i Sverige minst 1 gång/2 veckor , så där beställer jag allt från öl till Bräkleen..:tungan.

Köper lådor med 12 st 500 ml bräkleen à 8,25 euro / låda. Blir ett styckrpis / flaska på ca 60 kr. Rätt överkomligt !...:tummenupp

Folkezx9r skrev:
2669511 Jag känner en Holländsk lastbilschaufför.... Han är i Sverige minst 1 gång/2 veckor , så där beställer jag allt från öl till Bräkleen..:tungan.

Köper lådor med 12 st 500 ml bräkleen à 8,25 euro / låda. Blir ett styckrpis / flaska på ca 60 kr. Rätt överkomligt !...:tummenupp

Jag handlade 500ml bräkleen i ullared för 45kr flaskan

Men din matematik stämmer inte. Menade du 6kr st?

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...