Återigen dessa skinnställ...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
en 20 + dag då . ni är ute å åkare med polarna. mysser runt . åker å äter lite mat . ja glider runt å tar en fika någonstans . menar ni att ni har skinnställ på er då å ??

Eh, ja? Det bästa tipset jag någonsin fått är "klä dig för vurpan", om den nu kommer så skiter ju asfalten i om jag var på väg till finrestaurangen eller badplatsen..

Blir det för varmt för att köra i skinn, då får bågen stå så tar man bilen till badplatsen, och sparar hojturen till kvällskvisten. :)

/J

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Eh, ja? Det bästa tipset jag någonsin fått är "klä dig för vurpan", om den nu kommer så skiter ju asfalten i om jag var på väg till finrestaurangen eller badplatsen..

Blir det för varmt för att köra i skinn, då får bågen stå så tar man bilen till badplatsen, och sparar hojturen till kvällskvisten. :)

/J

Ähhh skinnstället är ju som gjort för badplatsen - en varm sommardag när man tar sig en mc-tur till badstranden hoppar i vattnet med skinnstället på för att svalka av sig och sedan när man lägger sig på stranden o torkar i solen varvid stället kommer passa ännu bättre :hihi :tummenupp

Dahlsim

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
Buell XB12Ss
Lite OT men vilken/vilka återförsäljare i Sverige säljer Dainese prylar?
Finns det nån nära Göteborg kanske?

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
en 20 + dag då . ni är ute å åkare med polarna. mysser runt . åker å äter lite mat . ja glider runt å tar en fika någonstans . menar ni att ni har skinnställ på er då å ?? är det helt åt helvete med ett allvädersställ en sån dag ?? :)

Visst sitter skinnstället på! Kör man med allvädersställ någon dag så kan man ge sig fan på att man kör omkull...

linktomayhem

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
honda cbr 1000rr - REPSOL 07
:

/J

varför använder folk allvädersställ då? å så många som gör det . vad är bruket för såna kläder igentligen ? om det inte är till för å bara glida runt med då .. inte lika bra som skinn men gör sitt jobba om olykan skulle vara framme . ............. Ps. HAR SKINNSTÄLL :tummenupp

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
:

varför använder folk allvädersställ då? å så många som gör det . vad är bruket för såna kläder igentligen ? om det inte är till för å bara glida runt med då .. inte lika bra som skinn men gör sitt jobba om olykan skulle vara framme . ............. Ps. HAR SKINNSTÄLL :tummenupp

För att det finns väl en del som prioriterar komfort före säkerhet? :) ...och skulle jag rulla touringbåge rakt fram i laglig hastighet, rent av tuktuk under lagstadgad hastighetsgräns, eller grusäventyrsmaskin så skulle även jag köra i allvädersställ.

Men nu gör jag inte det, och inte du heller som det ser ut.

Ditt exempel lirar inte alls för mig t.ex, åker jag ut med polare så har det inte rört sig om lukta-på-blommor-tempo, även om man utgått med det som mål, av någon anledning så blir det lite bus i alla fall. :D

/J

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Gixxer 750 K8
När det gäller skinnställ tycker jag att benlängden är viktig. Då tänker jag inte i första hand på längden ner till fötterna, den är mindre viktig, utan längden ner till knäna. Jag talar av erfarenhet. Mitt förra ställ var för kort just mellan höft och knän. Det tryckte så hårt mot knäna när jag satt på hojen att jag fick vansinnigt ont när jag kört ett tag. Inte kul alls.

• Gilla
Reaktioner: SGM

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
När det gäller skinnställ tycker jag att benlängden är viktig. Då tänker jag inte i första hand på längden ner till fötterna, den är mindre viktig, utan längden ner till knäna. Jag talar av erfarenhet. Mitt förra ställ var för kort just mellan höft och knän. Det tryckte så hårt mot knäna när jag satt på hojen att jag fick vansinnigt ont när jag kört ett tag. Inte kul alls.

Absolut!

Jag kan inte ha Berik i min storlek (56), de är för korta mellan gren/knä - så det blir bara tok när man sitter på bågen - stället känns bra när man står upp, och sitter på en båge med snäll knävinkel, men på en sporthoj blir det bara tok.

/J

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...