Återmontera Stompgrips, tips på sätt?

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Hallå! har lackat om tanken och drog då bort stompgripsen. Nu ska jag återmontera dom, nånn som har något bra tips på lim? eller liknande, obs, vill ju inte få med mej lacken om jag tar bort dom igen :)

Hojj!

LucaBrasi

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Om du nånsin ska ha bort dem igen så skulle de väl vara för o lacka om igen, o då kvittar de väl om du drar me dig lacken, eller?

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Om du nånsin ska ha bort dem igen så skulle de väl vara för o lacka om igen, o då kvittar de väl om du drar me dig lacken, eller?

ja det är iof sant, feltänk :D, men kan man köra med något typ av spraylim tro?, vill ju att det ska vara enkelt att juster in dom utan att det kladdar för mycke :va

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Hoj
SV650s Cbr600rr
ja det är iof sant, feltänk :D, men kan man köra med något typ av spraylim tro?, vill ju att det ska vara enkelt att juster in dom utan att det kladdar för mycke :va

När jag lackade om tanken i våras tog jag bara bort stompgripsen, la ihop dem och tog isär o klistrade på dem på den omlackade tanken. Har kört med dem på så gott som en säsong nu, de sitter som berget.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
När jag lackade om tanken i våras tog jag bara bort stompgripsen, la ihop dem och tog isär o klistrade på dem på den omlackade tanken. Har kört med dem på så gott som en säsong nu, de sitter som berget.

Ja det är ett vansinnigt grymt lim som sitter på ytorna, får helt enkelt testa då att montera med "gamla" limmet på. Var lite osäker på om det skulle funka. :tummenupp

mask-i

Kallt kaffe är varmare än gott!
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Några grussprättare!
Kontaktlim kan nog funka. De lite bättre sorterna funkar att få loss med värme och lite god vilja.

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Går det inte bara att sätta på dom igen då?
När jag skrota ena hojen i sommras drog jag av tank skyddet och satte det på min andra sitter hur bra som helst.
Men förmodligen funkar det väl inte i ditt fall med tanke på att du ställe denna fråga...
Men var bara en tanke...

Och nej tyvär har inga bara tips på nåt bra lim du kan använda..

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Lucas, kniipövningar:D:D

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Håller med fattigkatten tjööp nya om du e så lat och inte orkar träna.:krama
Vart jag var?? Alldeles i närheten av mig själv.:tungan
haha, du får visa sen :tummenupp och var fan var du på BR bärsen? :mad:

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...