Sätter man dit allt rätt,å drar de så d sitter,så ska du kunna snurra hjulet,och du ska inte tokdra det!!Så jävla enkelt är det inte! Båda distanserna sitter där dom skall.. Allt sitter där det satt innan..
skall man dra muttern hår som f? eller bara dra åt den?
Så jävla enkelt är det inte! Båda distanserna sitter där dom skall..
Allt sitter exakt som det gjorde innan. När jag drog loss hjulaxelmuttern använde jag en polygrip då jag inte hade en 32mm hylsa, och det behövdes inget större krafttag för att lossa muttern. Kan det vara så att den inte skall sitta hårdare än så?
Har du dragit så hjulet har svårt att rulla så är ju frågan om hjullagren överlevt. Hjulet ska rulla lätt när det är åt draget. Hjulen ska dras ca 100Nm. Det kan liknas vid att ha en halvmeter lång nyckel och sen hänga på 20kg längst ut.
Är inte 20 kg längst ut på 1 meter hävstång = 20 nm?
Nej.
räkna: 20*9,81*1 så får du momentet
Ta en titt på http://fiche.ronayers.com och kolla om alla delar som skall finnas verkligen sitter där på din cykel. Om någon varit riktigt klantig och glömt distansen i fälgen kan det gå riktigt illa. Jag skulle nog rekommendera ett lagerbyte om du dragit lagren så hårt att hjulet inte gått att rulla.
Bra sida det där
Allt enligt den bilden jag tog upp sitter där det skall!! Jag skrev ut en kopia tog med ut till hojen rev isär och plockade ihop så jag är 100%. Skruvar åt muttern med polygripen och hjulet rullar fint, skruvar åt muttern med lite mera kraft, då går det skittrögt...släpper lite på muttern igen (den sitter så pass iaf att den inte går att dra med fingrarna) och hjulet snurrar fin fint igen. Spänner kedjan osv...
Är inte 20 kg längst ut på 1 meter hävstång = 20 nm?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|