phastasphuk
blubb blubb
Och jag repeterar det någon sa. Har du verkligen kollat att rörstumpen som sitter i hjulet mellan kullagren sitter på plats?
Stigfenan, det är den rörstumpen emellan lagren i hjulet som fattas/sitter fel.
Och jag repeterar det någon sa. Har du verkligen kollat att rörstumpen som sitter i hjulet mellan kullagren sitter på plats?
Är inte 20 kg längst ut på 1 meter hävstång = 20 nm?
Ingen annan som reagerat??Jag skulle aldrig använda polygrip för o dra åt en mutter.
Ingen annan som reagerat??Jag skulle aldrig använda polygrip för o dra åt en mutter.
Det skulle inte jag heller, men efter ett tag hos "mekarna" på SH så blir man lite luttrad
Ingen annan som reagerat??Jag skulle aldrig använda polygrip för o dra åt en mutter.Möjligtvis dra lös en skadad men inte dra åt en frisk.Rätt verktyg till rätt sak.Sen att det går tungt och snurra.Kolla så du fått dit ok o klossar riktigt.På gixxer sitter det ett spår i svingen som oket ska sitta i.Du har inte missat nått sånt?
Om du läser igen vad Gulleplutt har skrivit så står det en halv meter
Bra att allt löste sig. Jävlades lite med mitt bakhjul själv innan jag hittade på att oket inte satt riktigt.Så.. Då var det klart. Kuben ditt tips om oket hälpte mig, det satt några mm snett villket påverkade hela skiten, efter en försiktig klapp på oket föll det på plats och jag kunde dra åt muttern och hjulet snurrade fint
Och polygripmetoden använde jag den på muttern som satt på innan, för att känna hur mycket det var draget innan. Ett snabbt besök på Honda senare sitter det nu en rykande färsk mutter åtdragen med moment precis enligt konstens alla regler, mao klåparen som hade hojen innan hade inte monterat det rätt och därför satt muttern så löst att jag kunde dra loss den med polyn..
Avslutningsvis, mitt tips till er alla, Kolla över alla muttrar och dyl när ni köpt en beggad hoj innan ni ger er ut
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|